AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Nå som alle restriksjoner er borte og man i praksis kan gå på jobb, fest og ta kollektivtransport når man er smittet, har dere blitt smittet? Hvordan er det på jobben, mye sykdom? I barnehagen og skolen? Hvordan er den "nye" hverdagen? Anonymkode: 58a8a...bf2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Man kan vel det i praksis, jeg håper folk bruker hodet de har fått utdelt og holder seg hjemme. Hos oss er det mye sykdom og fravær, går såvidt " rundt" . Slitsomt! Jeg har ikke gått tilbake til noen såkallt " normal" og det gjør jeg ikke før jeg ser at smitten er liten. Anonymkode: 9d05d...e9e 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Juridisk sett så kan man det, men etisk og sosialt sett er det jo ikke akseptabelt å gå rundt å smitte folk. Det er fortsatt en anbefaling om å holde seg i isolasjon i fire dager etter påvist korona. Har inntrykk av at de aller, aller holder det. Ingen vil jo spre smitten til familie eller på arbeidsplassen. Så helt ny normal vil jeg ikke si det er. Bare de mest egoistiske blant går på jobb eller fest når man VET man har korona. På min arbeidsplass er det en del smitte, men foreløpig ikke så mye fravær at det blir store problem av det. Anonymkode: 06b35...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Man er smittsom myyyye lenger enn de fire dagene. Min koronatest er fremdeles positiv etter en uke nå, og det betyr at det fremdeles er levende virus i nese og hals. 🤔 Så om jeg hoster på butikken, så vil det fly levende virus ut som kan smitte andre. Selv om jeg er ute av isolasjon og ikke har feber mer. Det synes jeg er skummelt! Holder meg hjemme en stund til, for jeg vil ikke være skyld i at noen andre får denne forferdelig sykdommen. 😔 Anonymkode: b17d5...0c7 8 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Ja, jeg er blitt smittet, av en som ikke synes det var nødvendig å holde seg hjemme når han fikk korona. Alle 3 her i huset ble smittet, og sikkert resten av bygda som var til stede. Anonymkode: ba871...7e1 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Det har jo ligget på ca. 18.000 smittede hver dag i lang tid nå. Men stort sett er jo folk vaksinerte, og man blir ikke like sjuk. Jeg unngikk å bli syk helt frem til nå for tre uker/en måned siden, ja faktisk ble jeg smittet den dagen samfunnet åpnet opp av alle ting. Ble ganske syk jeg da, men jeg går på immundempende medisiner, så regnet med det. Snufser og hoster litt fortsatt, men blir bede og bedre for hver dag. Er litt "glad" for at jeg ble smittet nå, bli ferdig med det liksom. Anonymkode: ef604...bc8 3
Polyester Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man er smittsom myyyye lenger enn de fire dagene. Min koronatest er fremdeles positiv etter en uke nå, og det betyr at det fremdeles er levende virus i nese og hals. 🤔 Så om jeg hoster på butikken, så vil det fly levende virus ut som kan smitte andre. Selv om jeg er ute av isolasjon og ikke har feber mer. Det synes jeg er skummelt! Holder meg hjemme en stund til, for jeg vil ikke være skyld i at noen andre får denne forferdelig sykdommen. 😔 Anonymkode: b17d5...0c7 Den kan være positiv i flere måneder, det betyr ikke at du er smittsom. 8 1
Polyester Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Jeg ble smittet i starten av Januar av min kjæreste som holdt seg stort sett hjemme bortsett fra én fest i julen hvor det kun var fire andre. Når det ikke hjelper å være forsiktig fordi man uansett blir smittet og man sannsynligvis ikke blir så syk så tenker jeg at det er like greit at folk selv velger hvordan de skal reise og være sosiale. Jeg synes også det var en lettelse å bli smittet. Endelig ferdig for nå, fritak fra å være forsiktig. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Min samboer ble smittet men er/var asymptomatisk. Han fant det ut gjennom at han jobber i en kritisk funksjon, de tester seg derfor sporadisk enda av rutine. Plutselig var den positiv. Kjempeskummelt, er jo helt umulig å «holde sengen» når man ikke er syk, hadde han jobbet på et annet sted som ikke praktiserer testing fremdeles, ville det aldri blitt oppdaget - tipper det er ekstremt mye asymptomatisk smitte ute og går! Anonymkode: f80ee...fa8 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Jeg gidder ikke å ta på meg noen ekstra restriksjoner iallfall. Når man ikke har isolasjonsplikt eller karantene lenger så kan det være det samme, jeg har gjort mitt, skikkelig og. Men nå når jeg ser alle gir faen så har jeg gitt opp selv og så for min del er jeg ferdig. Anonymkode: 58a8a...bf2 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Naivt å tro at når man har vært smittet så er man " ferdig med det", det går an å bli resmittet! Og det er så lite empatisk at jeg blir sur når folk sier at de gir faen, eller sier at " alle får de uansett" . Nei, ikke alle som vil utsette seg for denne smitten. Men det er vel bedre at andre får problemet enn du sikkert. Anonymkode: 9d05d...e9e 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Blitt smittet nå siste uken hele familien. Jeg og samboer holdt oss hjemme fra jobb i 4 dager og barnet ble sendt i barnehage når hun var symptomfri, ikke testet barnet. Gidder ikke påføre oss noen strengere tiltak enn det myndighetene legger opp til. Vi har fulgt myndighetenes sine anbefalinger hele veien. Anonymkode: 16d15...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 Bor i ei bygd med 6k innbyggere, er flere hundre smittede i uka her nå. Vi ble en del av den statistikken forrige uke. 😅 Holdt oss hjemme de 4 dagene, men gikk på jobb selv om jeg ikke var helt i form. Kritisk på jobb nå, mangler personell! Anonymkode: 371e0...b01
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Lite oppdateringer i media om pandemien, er smittetoppen nådd? Mitt inntrykk er jo at flertallet har vært smittet nå? Men vet også om noen som har vært smittet 2 ganger på relativt kort tid, og ble mye sykere andre gang noe som er rart for skulle jo tro man fikk litt beskyttelse gjennom smitte. Anonymkode: c4049...c62 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 Jeg er absolutt ikke tilbake til noe normal hverdag, jeg lever nesten 100% isolert nå, for nå er det jo større smittefare enn noen gang. Jeg er selvstendig næringsdrivende, men all kontakt jeg vanligvis har fysisk med kunder, foregår nå digitalt. Ser heller ikke venner og familie fysisk nå, bor alene og lever alene inntil smitten roer seg. Anonymkode: 4699d...43a 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor i ei bygd med 6k innbyggere, er flere hundre smittede i uka her nå. Vi ble en del av den statistikken forrige uke. 😅 Holdt oss hjemme de 4 dagene, men gikk på jobb selv om jeg ikke var helt i form. Kritisk på jobb nå, mangler personell! Anonymkode: 371e0...b01 Da har du nok dessverre smittet mange av kollegene dine, og da blir det jo enda mer kritisk på jobb..? Anonymkode: 4699d...43a 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lite oppdateringer i media om pandemien, er smittetoppen nådd? Mitt inntrykk er jo at flertallet har vært smittet nå? Men vet også om noen som har vært smittet 2 ganger på relativt kort tid, og ble mye sykere andre gang noe som er rart for skulle jo tro man fikk litt beskyttelse gjennom smitte. Anonymkode: c4049...c62 Her jeg bor når vi nye smittetopper hver uke😔 Men det kan se ut som tallene flater ut i Oslo-området. Anonymkode: 4699d...43a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Naivt å tro at når man har vært smittet så er man " ferdig med det", det går an å bli resmittet! Og det er så lite empatisk at jeg blir sur når folk sier at de gir faen, eller sier at " alle får de uansett" . Nei, ikke alle som vil utsette seg for denne smitten. Men det er vel bedre at andre får problemet enn du sikkert. Anonymkode: 9d05d...e9e Enig, dette opplever jeg også. «Men nå er vi ferdige med det, så nå er ikke vi smittefarlig å ha på besøk lenger». Jo, folk blir smittet flere ganger, på kort tid. Og den der «alle blir smittet uansett».. vel, noen av oss gjør vårt ytterste for å ikke bli smittet! Ha forståelse for det! Anonymkode: 4699d...43a 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #19 Skrevet 2. mars 2022 Jeg ble smittet for noen uker siden. Har vært veldig dårlig og fått alle de kjipe tingene - hodepine, diaré, utmattelse osv. Virker ikke som om legen tar det helt på alvor heller. Fikk først sykemelding 6 dager, så 3 dager til. Så valgte å bare ta meg fri noen dager til i stedet for å be om flere sykmeldingsdager. Er litt irritert, for i begynnelsen og en lang stund fikk man to uker omtrent automatisk, gjerne flere. Nå virker det som om alle forventes å stille på jobb igjen etter fire dager. Det hadde jeg ikke klart. Anonymkode: 84f11...96a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bor i ei bygd med 6k innbyggere, er flere hundre smittede i uka her nå. Vi ble en del av den statistikken forrige uke. 😅 Holdt oss hjemme de 4 dagene, men gikk på jobb selv om jeg ikke var helt i form. Kritisk på jobb nå, mangler personell! Anonymkode: 371e0...b01 Er det noe å le av at man må gå på jobb? Uansvarlig! Anonymkode: 42678...20b
Anbefalte innlegg