Gå til innhold

Sjefen mobber og driver med forskjellsbehandling 😔 Kjempe eller søke andre jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meldt fra til tv og verneombud, samt Arbeidstilsynet. Ikke faen om folk får tråkke over andre uansett hvem de er.

Anonymkode: 03b61...16d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring; En dårlig sjef kan forsure et helt arbeidsmiljø. 

Søk på ny jobb. 

Anonymkode: 12f0a...982

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Meldt fra til tv og verneombud, samt Arbeidstilsynet. Ikke faen om folk får tråkke over andre uansett hvem de er.

Anonymkode: 03b61...16d

Og hva skjer hvis jeg gjør det? 

Anonymkode: 29d59...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søkt andre jobber og samtidig si ifra til de som er ansvarlig for arbeidsmiljøet på arbeidsplassen (verneombud, sjefen til sjefen, fagorganisasjonen).

Anonymkode: bfe2a...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Søkt andre jobber og samtidig si ifra til de som er ansvarlig for arbeidsmiljøet på arbeidsplassen (verneombud, sjefen til sjefen, fagorganisasjonen).

Anonymkode: bfe2a...5e5

Har ingen av delene, dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt jobb. Ikke klag. Prøv heller å få en god referanse før du takker for deg. Ikke si noe om hvorfor du slutter. Det er det letteste. En dame jeg kjente fikk ikke jobb før hun kuttet en sjef hun hadde klaget på på referanselista. Hun hadde god utdannelse og mange gode referanser men slet likevel med denne før hun ryddet cvn sin. 

Anonymkode: 7b6ef...cc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt jobb og få attest som bekrefter arbeidsforholdet. 

Anonymkode: 776e4...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fagforbund syntes jeg du skal ringe til fagforbund, eventuelt organisere de som jobber på arbeidsplassen. Da får ikke sjefen et fritt spillerom lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Bytt jobb og få attest som bekrefter arbeidsforholdet. 

Er det nok med attest? Jeg vil ikke bruke sjefen som referanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva består denne mobbingen og forskjellsbehandlingen av?

Anonymkode: ba65b...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva består denne mobbingen og forskjellsbehandlingen av?

Anonymkode: ba65b...6dd

Noe de andre kollegaene får sånn uten videre, som en selvfølge, må jeg be om. Igjen og igjen. Når jeg spør, blir sjefen irritert. Hvis jeg forteller h*n at det oppleves som forskjellsbehandling, sier sjefen "Døra er åpen...". 

Slike ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosatoast skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har fagforbund syntes jeg du skal ringe til fagforbund, eventuelt organisere de som jobber på arbeidsplassen. Da får ikke sjefen et fritt spillerom lengre.

H*n kan jo da fortsette å mobbe meg, si stygge ting, og det blir umulig for meg å bevise at h*n gjør det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det nok med attest? Jeg vil ikke bruke sjefen som referanse. 

Du får jo attest når du slutter. Bruk en kollega eller tidligere sjef som referanse. Attest har du krav på i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hjelper sjeldent med attest. Fordelen med å søke i nåværende jobber er at man fint kan finne på plausible grunner til at sjefen ikke er referansen (type at man ikke ønsker gå ut med at man søkte på jobben om den ikke går i boks). 

Anonymkode: 0587c...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjelper sjeldent med attest. Fordelen med å søke i nåværende jobber er at man fint kan finne på plausible grunner til at sjefen ikke er referansen (type at man ikke ønsker gå ut med at man søkte på jobben om den ikke går i boks). 

Anonymkode: 0587c...3be

Hva mener du? Attest får man jo når man slutter, ikke i en jobbsøkerprosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

H*n kan jo da fortsette å mobbe meg, si stygge ting, og det blir umulig for meg å bevise at h*n gjør det 

Nei det er ikke umulig å bevise dette. Du kan begynne å skrive notater av hva du opplever, og hvordan dette får deg til å føle.

Anmelde han til politiet, og si ifra til tillitsvalgt i fagforbundet. Hvorfor påstår du at dette er «umulig»? Det finnes alltid løsninger hvis man er løsningsorientert og vet hvem man burde henvende seg til, og når man er sterk nok til å ta kampen! Lykke til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nåværende arbeid og arbeidssted forøvrig verdt å kjempe for ville jeg tatt kontant med overordnet sjef, fagforening (meld deg inn) osv. Hvis ikke ville jeg fått meg en annen jobb og forlatt stedet stille.

Anonymkode: 7e251...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...