Gå til innhold

Kan en tannlege/tannpleier se her. Kan jeg få helfo refusjon på tennene mine? (Regulering)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om kategorien passer helt. Tenker aldri at jeg har stygge tenner og prøver aldri å skjule de, er vant til de og driter i om noen syntes de er stygge. MEN jeg er ganske sikker på at jeg trenger regulering likevel. Når jeg pusser tennene må jeg pusse hardt og nøye pga vinkelen med en tann bak de andre , det gjør slik at jeg alltid blør og alltid har hovent tannkjøtt der, har det ellers ogsånpga dårlig tannkjøtt men fremme er det faktisk ofte vondt. Når jeg spiser får jeg mat hele tiden, spiser jeg ute må jeg prøve å grave vekk rester med tunga, kjenner jeg ikke at jeg får det vekk må jeg fysisk fjerne det med tennene, hvis jeg ikke finner en mulighet så snakker jeg lite for å unngå å vise en munn full av matrester. Lurer på om man kan få helfo refusjon på dette grunnlaget? Min mor fokuserte kun på tennene til mine andre søsken og aldri mine så det blir en regning jeg må stå for selv som ringevikar med 2 unger og eier hus og bil, qå det måtte blitt når billån er betalt ned om 10 år og når ungene er voksne...

Anonymkode: 98aaa...1c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om kategorien passer helt. Tenker aldri at jeg har stygge tenner og prøver aldri å skjule de, er vant til de og driter i om noen syntes de er stygge. MEN jeg er ganske sikker på at jeg trenger regulering likevel. Når jeg pusser tennene må jeg pusse hardt og nøye pga vinkelen med en tann bak de andre , det gjør slik at jeg alltid blør og alltid har hovent tannkjøtt der, har det ellers ogsånpga dårlig tannkjøtt men fremme er det faktisk ofte vondt. Når jeg spiser får jeg mat hele tiden, spiser jeg ute må jeg prøve å grave vekk rester med tunga, kjenner jeg ikke at jeg får det vekk må jeg fysisk fjerne det med tennene, hvis jeg ikke finner en mulighet så snakker jeg lite for å unngå å vise en munn full av matrester. Lurer på om man kan få helfo refusjon på dette grunnlaget? Min mor fokuserte kun på tennene til mine andre søsken og aldri mine så det blir en regning jeg må stå for selv som ringevikar med 2 unger og eier hus og bil, qå det måtte blitt når billån er betalt ned om 10 år og når ungene er voksne...

Screenshot_20220301-205344_Gallery.jpg

Screenshot_20220301-205347_Gallery.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Og dette gjelder kun undertennene mine! Glemte å skrive det i hovedinnlegg. Syntes til og med konstulasjon er dyrt  derfor skriver jeg her... 

AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt, ser mest kosmetisk ut. De som får det dekket er de som har problemer grunnet mye over-eller underbitt. Ikke skjeve tenner. 

Hva sier tannlegen når du er der på årlige kontroller da?

Anonymkode: 7d5c1...02d

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om du får dekket noe, så vil det koste en god del. Dette har nemlig blitt strammet inn. Sønnen min fikk dekket 40% og vi betalte 22000 kr. 

Du må nok til en tannlege for å høre om du får dekket noe. 

Anonymkode: cbdc8...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis tannkjøttet ditt blør og er hovent og vondt kan du ha periodontitt. Anbefaler å bestille undersøkelse hos tannkjøttspesialist. Da har du krav på refusjon i forbindelse med rens av tannkjøtt som isåfall gjøres 4 ganger i året hos spesialist, og man må isåfall betale en del for å gjøre det hos spesialist selv om man får refusjon siden spesialist er dyrere enn det grunnbeløpet man får refundert. Det er noe jeg likevel absolutt kan anbefale på det sterkeste. 

Regulering er det nok ikke sikkert du får dekt nei. Anbefaler deg å bruke elektrisk tannbørste og så pusse etterpå med solobørste mellom alle tenner og nede ved tannkjøttranden. 

Anonymkode: 6ad20...7aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...