AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #21 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg håper at de som er ansvarlig for å gi barna Jodix i skole og barnehage får opplæring slik at medisinen blir gitt på riktig måte og i riktig dose. Se side 6, 7 og 8 her angående jodtabletter til barn: https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter/Spørsmål og svar om jod.pdf Anonymkode: 2ce35...3ff Tenkte akkurat på det samme. Kanskje noen som jobber i barnehage kan svare? Er skeptisk til at de i barnehagen skal ha kontroll på medisinering av tolv små barn. Anonymkode: 3fec8...7d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #22 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenkte akkurat på det samme. Kanskje noen som jobber i barnehage kan svare? Er skeptisk til at de i barnehagen skal ha kontroll på medisinering av tolv små barn. Anonymkode: 3fec8...7d3 Også vikarer bør få opplæring i dette, i tilfelle det skjer på en dag når det er kun vikarer og ingen faste ansatte på en barnehage-avdeling eller i en skoleklasse. Anonymkode: 2ce35...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #23 Del Skrevet 1. mars 2022 I vår kommune har vi fått beskjed om at de tar ansvar for utdelingen, ikke via bhg eller skole. De skrev at hvis strålevern vurderer at behovet for jod er til stede vil vi uansett værens en situasjon med lockdown, og bhg og skoler snarest stenges. Anonymkode: da9fa...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #24 Del Skrevet 1. mars 2022 Fra en som jobber i bhg: er det faktisk et tema at barnehage/skolepersonell skal gi jodix til barn hvis det i det hele tatt blir aktuelt at vi må ta? Anonymkode: b3f9d...315 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #25 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg synes at emballasjen på Jodix ser veldig anonym ut og kanskje lett kan forveksles med andre medisiner, når den står i et medisinskap sammen med andre medisinbokser. Jeg ville ha merket den med en kraftig farge, for å ikke risikere at noen tar feil og gir barn Jodix når de ikke skal ha Jodix i en travel hverdag på skole eller barnehage. Hvordan er medisiner inkl Jodix oppbevart på skoler? Medisinene burde vel oppbevares slik at lærerne slapp å bruke lang tid på å hente Jodix? Anonymkode: 2ce35...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zwish Skrevet 1. mars 2022 #26 Del Skrevet 1. mars 2022 Blondie65 skrev (22 minutter siden): Når "bomben" smeller kan det være umulig å ta seg frem. Så dette her er jo helt absurd tankegang. Ja, for de som er der bomben sprenger- men de er vel over og ut uansett. Men la oss si det sprenger i Oslo sentrum- vil tenke at utkantOslo og resten av Norge nok bør ta jodixen - og komme seg hjem/innendørs/i trygghet. Og vil sannsynligvis bli kø, men ikke nødvendigvis uframkommelig? Uaktuelt å ikke skulle gjøre alt man kan for å komme seg til barna sine vel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #27 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 22.08): Jeg synes at emballasjen på Jodix ser veldig anonym ut og kanskje lett kan forveksles med andre medisiner, når den står i et medisinskap sammen med andre medisinbokser. Jeg ville ha merket den med en kraftig farge, for å ikke risikere at noen tar feil og gir barn Jodix når de ikke skal ha Jodix i en travel hverdag på skole eller barnehage. Hvordan er medisiner inkl Jodix oppbevart på skoler? Medisinene burde vel oppbevares slik at lærerne slapp å bruke lang tid på å hente Jodix? Anonymkode: 2ce35...3ff 🤦♀️ Anonymkode: 3fec8...7d3 Endret 2. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #28 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I vår kommune har vi fått beskjed om at de tar ansvar for utdelingen, ikke via bhg eller skole. De skrev at hvis strålevern vurderer at behovet for jod er til stede vil vi uansett værens en situasjon med lockdown, og bhg og skoler snarest stenges. Anonymkode: da9fa...252 Er det da kommunen som sender personell til barnehager og skoler for å dele ut Jodix pluss å sørge for at barna inntar Jodix? Anonymkode: 2ce35...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 1. mars 2022 #29 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenkte akkurat på det samme. Kanskje noen som jobber i barnehage kan svare? Er skeptisk til at de i barnehagen skal ha kontroll på medisinering av tolv små barn. Anonymkode: 3fec8...7d3 ... Direkte etter at det har gått av en atombombe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #30 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tenkte akkurat på det samme. Kanskje noen som jobber i barnehage kan svare? Er skeptisk til at de i barnehagen skal ha kontroll på medisinering av tolv små barn. Anonymkode: 3fec8...7d3 Jeg jobber i barnehage, og har ikke fått noe som helst opplæring. Det eneste vi har fått informasjon om i dag, er at kommunen har Jodix til rådighet for barnehager og skoler. Anonymkode: 2e581...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2022 #31 Del Skrevet 1. mars 2022 Zwish skrev (Akkurat nå): Ja, for de som er der bomben sprenger- men de er vel over og ut uansett. Men la oss si det sprenger i Oslo sentrum- vil tenke at utkantOslo og resten av Norge nok bør ta jodixen - og komme seg hjem/innendørs/i trygghet. Og vil sannsynligvis bli kø, men ikke nødvendigvis uframkommelig? Uaktuelt å ikke skulle gjøre alt man kan for å komme seg til barna sine vel? Selvfølgelig gjør man alt man kan for å komme til barna sine. Hvor har jeg skrevet at man ikke gjør det? Poenget mitt var at dersom du blir stående i en kø av folk som flykter, veier har brutt sammen og lignende hendelser som KAN skje dersom vi blir angrepet av slike ting og barnet ditt ikke av denne grunn får jod i tide når det veldig enkelt kunne fått det, så er jo det sørgelig er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #32 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 22.01): I vår kommune har vi fått beskjed om at de tar ansvar for utdelingen, ikke via bhg eller skole. De skrev at hvis strålevern vurderer at behovet for jod er til stede vil vi uansett værens en situasjon med lockdown, og bhg og skoler snarest stenges. Anonymkode: da9fa...252 Jodixen MÅ jo oppbevares der barna er på dagtid (dvs barnehage/skole), vel? Akkurat som det er med at befolkningen har fått beskjed om å ha Jodex i beredskap hjemme. Anonymkode: 2ce35...3ff Endret 2. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #33 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes at emballasjen på Jodix ser veldig anonym ut og kanskje lett kan forveksles med andre medisiner, når den står i et medisinskap sammen med andre medisinbokser. Jeg ville ha merket den med en kraftig farge, for å ikke risikere at noen tar feil og gir barn Jodix når de ikke skal ha Jodix i en travel hverdag på skole eller barnehage. Hvordan er medisiner inkl Jodix oppbevart på skoler? Medisinene burde vel oppbevares slik at lærerne slapp å bruke lang tid på å hente Jodix? Anonymkode: 2ce35...3ff Tar feil? Vi medisinerer ikke barn på fast basis i barnehage/skole. Anonymkode: 2e581...064 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #34 Del Skrevet 1. mars 2022 15.01.2020. - I løpet av januar vil alle offentlige og private barnehager og skoler i Oslo få utlevert jodtabletter, sier overlege i Oslo kommune. https://www.nettavisen.no/nyheter/atomberedskap-alle-barnehager-og-skoler-i-oslo-far-utdelt-jodtabletter/s/12-95-3423909903 Da oppbevares vel Jodtablettene på skolene og i barnehagene. Anonymkode: 2ce35...3ff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #35 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar feil? Vi medisinerer ikke barn på fast basis i barnehage/skole. Anonymkode: 2e581...064 Vedkommende aner tydeligvis ingenting om barnehager. Anonymkode: 3fec8...7d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #36 Del Skrevet 1. mars 2022 Thyra skrev (1 time siden): Jeg har faktisk ikke lest eller hørt om noen som har tatt Jodix. Det er vel ikke akkurat noe man har så mye erfaring med? Jeg har tatt Jodix som barn. Det gikk helt fint. Anonymkode: f9deb...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #37 Del Skrevet 1. mars 2022 Thyra skrev (1 time siden): Er det flere som har fått spørsmål fra barnehage og skole om å samtykke til at barnet blir gitt Jodix om det skulle bli aktuelt? Det er bare å samtykke, men det blir neppe nødvendig. Og om det blir nødvendig blir det kun "nødvendig", ikke på alvor med andre ord. Anonymkode: 35c3c...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #38 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vedkommende aner tydeligvis ingenting om barnehager. Anonymkode: 3fec8...7d3 Nei, det er mange som tror vi er helsepersonell. Det er vi IKKE, og er det noe jeg hater, så er det å være ansvarlig for å administrere medisin til barna i barnehagen. Jeg har til og med blitt spurt om vi ikke har Paracet liggende, slik at vi kan gi ved feber. Helt utrolig! Må jeg gi Jodix, så gjør jeg så klart det. Vi oppbevarer ikke annen medisin i barnehagen, så det er null sjanse for å ta feil. Anonymkode: 2e581...064 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #39 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tar feil? Vi medisinerer ikke barn på fast basis i barnehage/skole. Anonymkode: 2e581...064 Selv om dere ikke gjør det på fast basis, så hender det vel av og til at noen barn får en eller annen medisin på skolen eller i barnehagen. Anonymkode: 2ce35...3ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #40 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tar feil? Vi medisinerer ikke barn på fast basis i barnehage/skole. Anonymkode: 2e581...064 Hvis et barn har behov for fast medisinering i løpet av dagen, så jo. Opplæring og medisinskjema og greier. Anonymkode: b993f...6ac 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå