AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Jeg og eks mannen har 4 barn + jeg har 1 fra før, min største var 1 år når min eksmann kom i bilde, han er nå 15 år, stefaren vil ikke ha noe med han og gjøre lengre dessverre, veldig bitter på at vi skilte oss. Våre barn er 9,7 ,5 og 2, han bor ikke langt unna, til nå har han kun hatt barna 4 timer på dagtid, vi samarbeider dårlig dessverre, nå ønsker han anhver helg og 1 gang i uka , det skal han få hvis vi kan samarbeide bedre,men det er han ikke intressert i. Hvordan skal jeg løse dette? når han ikke vil treffe meg? en venn av oss levere til han og tilbake til meg, hvis han vil ha overnatting tenker jeg at vi må kunne levere og hente hos hverandre. Fvk får jeg han ikke med på, så er kanskje fortviltet her Anonymkode: 6cb87...17f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Vel, han kommer jo ingen vei om han ikke vil møte opp på fvk. Han må ha meklingsattest dersom han ønsker å gå rettens vei for å få mer samvær. Så da er det vel bare å fortsette som dere har gjort da.. Anonymkode: d9c83...28a 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Tja…. FVK må han vel på om han vil eller ei? Anonymkode: df3c2...6d1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 At dere inngår avtale på familievernkontoret er et greit krav. Å nekte ham samvær fordi dere samarbeider dårlig, er helt urimelig. Med mindre han utøver dårlig omsorg, er ikke det et argument for noe som helst. Det er like mye hans barn som dine. Overlevering kan skje via barnehage og skole. Men kommunisere bør dere få til. Anonymkode: b2b01...e43 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og eks mannen har 4 barn + jeg har 1 fra før, min største var 1 år når min eksmann kom i bilde, han er nå 15 år, stefaren vil ikke ha noe med han og gjøre lengre dessverre, veldig bitter på at vi skilte oss. Våre barn er 9,7 ,5 og 2, han bor ikke langt unna, til nå har han kun hatt barna 4 timer på dagtid, vi samarbeider dårlig dessverre, nå ønsker han anhver helg og 1 gang i uka , det skal han få hvis vi kan samarbeide bedre,men det er han ikke intressert i. Hvordan skal jeg løse dette? når han ikke vil treffe meg? en venn av oss levere til han og tilbake til meg, hvis han vil ha overnatting tenker jeg at vi må kunne levere og hente hos hverandre. Fvk får jeg han ikke med på, så er kanskje fortviltet her Anonymkode: 6cb87...17f En venn må kjøre og hente barna fordi han ikke vil hente dem hos deg? Altså.. da lurer jeg på om han er voksen nok til å ha ansvar for barn på samvær. Eller har du vært voldelig så han er redd for livet sitt? Anonymkode: fcbe8...ba1 3
Hmmmmmm Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Har du skaffet deg en ny kar? Er det lenge siden bruddet? Det kan være tøft å komme seg over en eksen når man må treffe den personen ofte. Kan det ha noe med det å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Barnslig fyr som ikke kan hente og levere selv? Makan til tafatt type. Hvis ikke han greier hente barna selv trenger han ikke ha samvær i det hele tatt. Ta kontakt me familievernkontoret, få en dato for møte. Du stiller opp. Gjør ikke han sier det mye om hvilket menneske han er. Anonymkode: 24151...aed 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Du kan ikke nekte han samvær på bakgrunn av at han nekter å hente hos deg og er sint. Det er like mye hans barn og han har i utgangspunktet like mye rett til å ha barna som du. Du Jar ingen rett til å stille krav om at han må samarbeide bedre før barna overnatter hos han. Det er også helt normalt å synes ting er vanskelig etter et brudd, og siden han er bitter er det helt sikkert en grunn for det. Gi han tiden det tar å komme over det, og la han ha barna som han ønsker i mellomtiden. Det beste du gjør nå tenker jeg er å ligge litt lavt og prøve å være litt føyelig. Samarbeidet går seg til på sikt Anonymkode: b09b7...242 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): At dere inngår avtale på familievernkontoret er et greit krav. Å nekte ham samvær fordi dere samarbeider dårlig, er helt urimelig. Med mindre han utøver dårlig omsorg, er ikke det et argument for noe som helst. Det er like mye hans barn som dine. Overlevering kan skje via barnehage og skole. Men kommunisere bør dere få til. Anonymkode: b2b01...e43 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan ikke nekte han samvær på bakgrunn av at han nekter å hente hos deg og er sint. Det er like mye hans barn og han har i utgangspunktet like mye rett til å ha barna som du. Du Jar ingen rett til å stille krav om at han må samarbeide bedre før barna overnatter hos han. Det er også helt normalt å synes ting er vanskelig etter et brudd, og siden han er bitter er det helt sikkert en grunn for det. Gi han tiden det tar å komme over det, og la han ha barna som han ønsker i mellomtiden. Det beste du gjør nå tenker jeg er å ligge litt lavt og prøve å være litt føyelig. Samarbeidet går seg til på sikt Anonymkode: b09b7...242 Ts nekter sine egne barn samvær med pappaen sin, for det er barna som har retten på samvær, ikke foreldrene…. Anonymkode: af299...342 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan ikke nekte han samvær på bakgrunn av at han nekter å hente hos deg og er sint. Det er like mye hans barn og han har i utgangspunktet like mye rett til å ha barna som du. Du Jar ingen rett til å stille krav om at han må samarbeide bedre før barna overnatter hos han. Det er også helt normalt å synes ting er vanskelig etter et brudd, og siden han er bitter er det helt sikkert en grunn for det. Gi han tiden det tar å komme over det, og la han ha barna som han ønsker i mellomtiden. Det beste du gjør nå tenker jeg er å ligge litt lavt og prøve å være litt føyelig. Samarbeidet går seg til på sikt Anonymkode: b09b7...242 Minste kravet må jo vere å hente barna sine tenker jeg. Om han selv får noen andre til å hente dem må vere opp til ham. Anonymkode: d80b4...da3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Skjønner det er fortvilt, men så lenge han ordner med skyss så er det vel greit? Anonymkode: 1d1c8...af7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 Bestill ny time hos familievernkontoret. Vanlig at en leverer og en henter. Han kan gå en venn til å hente (hver uke, litt av venn!), men du må jo kunne hente dem tilbake med bil hos han. Det er til din fordel om du prøver samarbeid via familievernkontoret Anonymkode: 97ed5...793
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Hvis han ønsker mer, så er det opp til han å bestille time på fvk for å snakke om samarbeids- og samværsavtalen. Du kan bare sitte på gjerdet å vente til han gjør det faktisk... Anonymkode: 98071...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 har fått råd via en familie advokaten og holde igjen på samvær, så lenge far ikke ønsker og samarbeide. nei jeg er singel ennå Anonymkode: 6cb87...17f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 Med mindre ikke annet er avtalt, er det samværsforeldres ansvaret å hente og levere…. Just saying. Der er obligatorisk mekling når man går fra hverandre når man har felles barn under 16 år. Du bestiller time. Om han ikke kommer, får du fremdeles meklingsattest og kan søke på blant annet utvidet barnetrygd. Anonymkode: 6c2e5...b84
regine Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis han ønsker mer, så er det opp til han å bestille time på fvk for å snakke om samarbeids- og samværsavtalen. Du kan bare sitte på gjerdet å vente til han gjør det faktisk... Anonymkode: 98071...ab3 Dette. Far er voksen og må da også oppføre seg som det. Ikke ditt ansvar å oppdra han, regner med du har nok med de barna du har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå