AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Har ei datter på 15 år (10. klasse). Hun fikk lov til å dra til Oslo et par netter for å besøke venninna si som er hos sin mor som bor der. Vi bor på bygda ca 1 time fra Oslo. Hun tok tog. Nå sier hun at mens hun var der, så møtte hun en nettvenn fra Sverige som hun også visstnok har blitt kjæreste med. Hun møtte han sammen med venninna si, og de var sammen med han en dag og shoppet. Hun har nå vist meg bilde av han og fortalt hva han heter og hvor gammel han er (like gammel). Jeg tok dette egentlig ganske greit, men sa til henne at jeg ikke liker at hun går bak ryggen på oss. Og at om hun vil ha tillit, så må hun være åpen om ting. Jeg liker ikke at hun driver og møtet folk på nett som vi ikke vet om. Jeg er redd faren hennes kommer til å bli forbanna. Hvordan hadde dere reagert på dette? Reagerer jeg for mildt? Bør pappen ha lov til å bli forbanna? Om ikke, hvordan kan jeg legge det fram slik at han kanskje tar det mer med fatning? Anonymkode: aa766...b77
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Synes strategien din var god. Det hjelper hvertfall ikke å bli forbanna, for da tør hun ikke å fortelle dere andre ting i fremtiden. Anonymkode: 209e6...d28 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Din måte å møte henne på var fin. Jeg har troen på å ikke være for strenge, da vil de trekke seg unna. Hun er såpass stor at du må begynne å stole på at hun klarer å ta rette valg. Selv om det er vanskelig. Anonymkode: 128b1...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Hun viste jo god dømmekraft ved å møte han på offentlig sted med en venninne. Ingenting å bli sint for. Anonymkode: 29b1c...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ei datter på 15 år (10. klasse). Hun fikk lov til å dra til Oslo et par netter for å besøke venninna si som er hos sin mor som bor der. Vi bor på bygda ca 1 time fra Oslo. Hun tok tog. Nå sier hun at mens hun var der, så møtte hun en nettvenn fra Sverige som hun også visstnok har blitt kjæreste med. Hun møtte han sammen med venninna si, og de var sammen med han en dag og shoppet. Hun har nå vist meg bilde av han og fortalt hva han heter og hvor gammel han er (like gammel). Jeg tok dette egentlig ganske greit, men sa til henne at jeg ikke liker at hun går bak ryggen på oss. Og at om hun vil ha tillit, så må hun være åpen om ting. Jeg liker ikke at hun driver og møtet folk på nett som vi ikke vet om. Jeg er redd faren hennes kommer til å bli forbanna. Hvordan hadde dere reagert på dette? Reagerer jeg for mildt? Bør pappen ha lov til å bli forbanna? Om ikke, hvordan kan jeg legge det fram slik at han kanskje tar det mer med fatning? Anonymkode: aa766...b77 Dette var nok planen i utgangspunktet. Det er bra du tar det med god fatning. Men du bør forklare at det kan være farlig å treffe folk fra nettet. Selv om venninnen er med.. Ikke alle er den de begir seg ut som.. Bra han var like gammel. Ikke vær for streng da er det ikke sikkert hun er like åpen neste gang. Hun kunne latt være å si noe. Så hun er ærlig da. Det er bra. Anonymkode: 5e513...135
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Og fint det var offentlig plass og ikke alene. Anonymkode: 5e513...135
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Jeg synes du reagerte greit. Men forklar henne tydelig at dette faktisk kunne endt veldig galt, og det aldri må gjenta seg igjen. Anonymkode: 32d48...5b8
Hmmmmmm Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Har ei på samme alder, er jo egentlig er mareritt. Men så vet jeg godt at de møter folk de har møtt på nette. Hun har vært med en venninne som møtte en på nettet, også samme alder. Jeg syns du tok det ganske bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå