Gå til innhold

Innetider, hva mener dere er det seneste bør være for disse ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5 barn fra alderen 19 -11

19 åringen : bestemmer helger og ferier selv,men så lenge han bor hjemme må han være inne kl 22.30 på en skoledag, ferdig på skolen til våren og skal i millitæret i August

snart 18 : samme som 19 åringen i helger og ferier,men på skolehverdager 22.

15 åring : må være inne 23  i helger og ferier hvis en annen avtale ikke er gjort og 20.30 på hverdager, er nok han som trenger mest søvn.

snart 14 åring : må det samme som 15åring i helger og ferier, inne 20 på hverdager

11 åringen : må være i seng 22 i helger og ferier og inne 19 på hverdager

de legger seg kl 00 de 3 største stort sett på en hverdag, 22 på snart 14 åring og 21 på 11 åringen.

er jeg for streng eller slepp hendt?

Anonymkode: 7bd81...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

19 åringen : bestemmer helger og ferier selv,men så lenge han bor hjemme må han være inne kl 22.30 på en skoledag, ferdig på skolen til våren og skal i millitæret i August

15 åring : må være inne 23  i helger og ferier hvis en annen avtale ikke er gjort og 20.30 på hverdager, er nok han som trenger mest søvn.

snart 14 åring : må det samme som 15åring i helger og ferier, inne 20 på hverdager

de legger seg kl 00 de 3 største stort sett på en hverdag, 22 på snart 14 åring og 21 på 11 åringen.

Innetidene var ... ja... strengt?? Hva med fritidsaktiviteter som begynner etter 19? Venner?

Anonymkode: 43719...89d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innetidene var ... ja... strengt?? Hva med fritidsaktiviteter som begynner etter 19? Venner?

ingen av de går på fritidaktiviter mer, og de fleste av vennene er inne samme tid som mine

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ingen av de går på fritidaktiviter mer, og de fleste av vennene er inne samme tid som mine

Tenkte helst på innetidene i ukedagene på de minste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenåringer selv, men det hørtes veldig strengt ut.

Trenger de to eldste virkelig innetider? 

Når det gjelder de yngre, kommer det jo litt an på hva de driver med. Om de ikke gjør det greit på skolen, drikker, røyker eller slikt, kan jeg forstå det. Om de ikke gjør det ser jeg ikke helt hvorfor en på 15 må være hjemme 23 i helgen (feks hvis han er hos en kompis å ser film..).

Når jeg var tenåring (for 10-15 år siden) hadde jeg ikke innetider, men jeg var veldig flink på skolen og holdt ikke på med noe sketchy. Foreldrene mine stolte på meg og jeg kom jo uansett hjem innen rimelig tid. Ikke sikkert en kan gjøre det med alle, må se an hvor modne de er.

Anonymkode: 385f8...8d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig strenge innetider

Anonymkode: 22bc7...e3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns unge voksne på 18 + bør få styre som de vil, så lenge de er stille når de kommer hjem seint. Min eldste er 15 senere i år og jeg syns 20.00 er tidlig å måtte være inne. Her må han inn mellom 21.00 og 21.30, i seng 22.30. I helgene legger han seg når han vil. 

Anonymkode: 8a5e5...1eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er strengt hvis det ikke gjøres unntak og adhoc-avtaler. Vi har ikke faste innetider (11 og 14 år), men vi må vite hvor de er og når de kommer hjem, og vi avtaler stort sett fra gang til gang og dag til dag avhengig av lekser, måltider, hvor de er og hva de gjør. Noen fritidsaktiviteter slutter kl.20. Noen ganger er de hos naboen og jeg vet de har spist og alle lekser er gjort og de sender en melding "kan jeg bli lengre og se ferdig filmen?", da får de det. Noen ganger er de ute "og reker", og skal være hjemme til 19. Litt forskjell på en mørk vinterkveld med noen vi ikke kjenner (eller vi ikke vet hvor de er), og en lys sommerkveld de spiller basket med bestevennene på ballbanen nede i gata. Vanlig dag med skole dagen etter og lekser ikke gjort, kveldsmat og potensielt middag ikke spist, da avtaler vi kl. 19, eller så tidlig som 18 hvis de har vært ute siden skoleslutt. Men selv 11-åringen kommer hjem fra bestevenninnen som er en nabo kl. 20.15, da har de spist og gjort lekser sammen. Osv. 

Anonymkode: 4ba17...63b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ville droppet innetider til de eldste, de er voksne. 

15 og 14 åringen ville jeg ha hatt inne seinest 2130 på ukedagene.

11 åringen ville jeg ha hatt inn kl 20. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes innetidene høres litt strenge ut. 10-åringen min må som regel hjem kl 20, kan strekke det til 21 hvis han er hjemme hos en venn eller rett utenfor huset, men ikke farte rundt. Han er i seng til 22 på hverdager. Men vet folk er forskjellige her, har opplevd flere ganger at noen i klassen hans har sendt ham melding og spurt om han vil spille etter at han har lagt seg, det synes jeg er litt vel sent. Men deres foreldre synes sikkert jeg er streng igjen. 😛

Anonymkode: 4f226...794

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det var strengt!!!! De to eldste trenger vel ikke innetid i det hele tatt etter min mening. Min 16 åring er hjemme rundt 00:30-01 i helger(senere ved behov) og ca kl 23 på hverdager. 13-åringen har egentlig ikke trengt noen innetid ennå, er stort sett hjemme senest 21 både hverdager og helg. Kunne vært ute lenger om hun hadde spurt om det.

Anonymkode: f35fb...a95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 20.27):

Ja du er for streng. 

De to eldste skal ikke ha innetider eller leggetider. 

15 og 14 bør få være ute til 21 på hverdager. 

11 åringen bør få være ute til 20 på hverdager.

Anonymkode: 74314...efa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan svare for meg

Min 14 åring må gå i seng kl 22 i hverdagen. H*n er oppe så lenge h*n vil i helger og ferier. 

Anonymkode: 7c76c...1ef

AnonymBruker
Skrevet

5 åring: ute med følge. Leggetid uke: 19.00, Leggetid helg: 20.30 (eller til Maskorama er ferdig når det har gått på tv) 

9 åringen må være inne 19.00 på ukedager (om ikke fritidsaktiviteter varer til 19.30) og inne til kl 20.00 i helg/ ferier. Er han inne på besøk hos noen må han hjem til 20.30. Legger seg 20.00 i ukedager og kan være oppe til 22.00 i helg. Ser vi film sent ser vi den sammen og da kan han havne i seng ikke før 23.00. Så er ikke rigide på legging i helg.

Anonymkode: d4463...c67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

5 åring: ute med følge. Leggetid uke: 19.00, Leggetid helg: 20.30 (eller til Maskorama er ferdig når det har gått på tv) 

9 åringen må være inne 19.00 på ukedager (om ikke fritidsaktiviteter varer til 19.30) og inne til kl 20.00 i helg/ ferier. Er han inne på besøk hos noen må han hjem til 20.30. Legger seg 20.00 i ukedager og kan være oppe til 22.00 i helg. Ser vi film sent ser vi den sammen og da kan han havne i seng ikke før 23.00. Så er ikke rigide på legging i helg.

Alt for streng du og🤐

Anonymkode: 9c8e6...cda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt for streng du og🤐

Hadde jeg vært streng skulle begge gutta vært i seng til kl 19.00 hver kveld. Det hadde vært urimelig. Er ganske fleksible vi, men har forventninger ut i fra søvnbehovet til barna om nå vi prøver å få dem i seng. Vi er mer åpen for lengre oppe/ lengre ute i helger. Ukedager er jeg nok streng/ rutine preget pga skole/ Bhg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg vært streng skulle begge gutta vært i seng til kl 19.00 hver kveld. Det hadde vært urimelig. Er ganske fleksible vi, men har forventninger ut i fra søvnbehovet til barna om nå vi prøver å få dem i seng. Vi er mer åpen for lengre oppe/ lengre ute i helger. Ukedager er jeg nok streng/ rutine preget pga skole/ Bhg. 

Altfor altfor streng😴

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I overkant streng. Min 12-åring skal være i seng kl 22 så bør være hjemme en halvtime før. 15-åringen i seng en halvtime senere (er så trøtt på morgenen at han må i seng tidlig) så innetid blir 22.  i helgene er det litt avhengig om det er sommer eller vinter.  12-åringen kan i sommerferier være ute til 23 (22 på vinteren), mens eldste får være ute til midnatt på sommeren og 23 på vinteren i helg/ferier.      
Synes vi ligger sånn passe strengt, og det hender vi lar de drøye det litt, men siden de trenger 4 eller 5 dager i uka så prioriterer de ikke å henge ute på vinteren. I høst så trente begge to frem til 21 en dag hver (var da hjemme nærmere 21.30) og 20.30 en annen dag og det har såklart påvirket litt hvor vi ser hvordan de håndterer å komme sent hjem og må dusje/spise kveldsmat.

Anonymkode: f810c...dd2

Skrevet

Så fint og lese om en annen som har det likt som meg,så nei jeg reagerer ikke på disse tidene. Man kjenner sine egne barn best og vet hva fungerer best på de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig strenge innertider.  Min som blir 16 år nå snart, har innetid 23.00 i hverdagen og ingen fast innetid i helger og ferier. Hun får ikke suse rundt ute så seint, men er hos venner eller kjæresten sin og de sover som regel over hos hverandre i helgene. Hun på 13 år har ikke noen fast innetid, har ikke vært behov for det da vennene hennes 90 % av tilfellene er her. De legger seg når de er trøtte, både i helger og hverdager, styrer søvnen sin helt fint selv.

Anonymkode: da968...c18

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...