Gå til innhold

Ang tap av lukt og smak

Anbefalte innlegg

Gjest BethD
Skrevet

Opplever alle/de fleste dette? 
Er på dag 3 siden positiv test men har både smak og lukt enda. 

Skrevet

Smaken min forsvant brått nesten 1 uke ut i sykdomsforløpet 😢

• Liker 2
Skrevet
Eris skrev (7 minutter siden):

Smaken min forsvant brått nesten 1 uke ut i sykdomsforløpet 😢

Samme her hos meg og samboer! Men det er på vei tilbake etter få dager. 

Skrevet

Med Omikron er det visst mindre vanlig å miste smaks/luktesans.

Jeg testet positivt fredag og har bare vært litt tett i nesa siden og i går mistet jeg lukt og smak, i dag har det vært litt av og på, noen ting kjenner jeg litt smak av og noen ting lukter jeg.

• Nyttig 1
Skrevet
BethD skrev (26 minutter siden):

Smak og lukt forsvant helt i 6 dager, men smak er annerledes selv 3 måneder senere. Alt jeg likte før er endret. 

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Jeg mistet på dag 5. Var veldig klein på dag 1 og 2, men følte meg nesten frisk på dag 3. Dag 5 tett/renner av nesa plutselig og hodepine samt tap av smak og luktesans. 

Skrevet
BethD skrev (På 1.3.2022 den 19.20):

Jeg mistet aldri smak eller lukt. 

Skrevet

Jeg testet positivt på lørdag kveld, og mistet lukt og smak i dag, torsdag kveld. Noen ting kan jeg lukte og smake fortsatt, spiste vitaminbjørn og den smakte masse. En body lotion luktet også vanlig. Men flere ting fra kjøleskapet luktet ingenting.

Luktet på desinfeksjonssprit, sursild og oppi bleiebøtta 🙈 og det luktet veldig veldig svakt. Selv om jeg stakk nesa godt nedi. Spent på når jeg får tilbake sansene :)

Skrevet

Mine sanser kom tilbake i kveld! De var altså borte fra søndag til torsdag bare. Overlykkelig nå 🤩

• Liker 1
Skrevet

Har ikke mistet smakssansen, men har en ekkel smak i munnen og ting smaker rart. Vært syk i et par uker nå.

Gjest BethD
Skrevet

Jeg mistet lukt og smak for ett par dager siden men så er det avogpå. Jeg lukter ikke bleiebosset, men smaker brus og mat. 
Veldig merkelig?

Skrevet

Uten lukt og smak trenger man ikke deodorant og man begynner å kle seg i både striper og ruter samtidig.

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet
nisselue skrev (1 minutt siden):

Uten lukt og smak trenger man ikke deodorant og man begynner å kle seg i både striper og ruter samtidig.

Haha hæ? 😆

Skrevet

Mistet aldri smak. 

Skrevet

Jeg mistet ikke smaken, men ting smaker annerledes nå. Det meste smaker som før, men brus f.eks er helt nytteløst bortsett fra Fanta. 

Ellers er luktesansen fraværende. Jeg vet at det er et par ting i kjøleskapet som snart kan gå av seg selv, men jeg lukter ingenting... Noen ting kan jeg lukte om jeg er tett innpå det, som f.eks på parfymen min, men sånn ellers lukter jeg ingenting. Håper den snart dukker opp igjen. 

Gjest BethD
Skrevet
Måneskinn skrev (Akkurat nå):

Jeg mistet ikke smaken, men ting smaker annerledes nå. Det meste smaker som før, men brus f.eks er helt nytteløst bortsett fra Fanta. 

Ellers er luktesansen fraværende. Jeg vet at det er et par ting i kjøleskapet som snart kan gå av seg selv, men jeg lukter ingenting... Noen ting kan jeg lukte om jeg er tett innpå det, som f.eks på parfymen min, men sånn ellers lukter jeg ingenting. Håper den snart dukker opp igjen. 

Sånn har jeg det også. 
Jeg smaker ting men jeg lukter svært lite. 

Skrevet
On 3/4/2022 at 12:23 PM, BethD said:

Haha hæ? 😆

Hehe. Lukter man ikke trenger man jo  ikke dekke over det manglende lukten med en annen lukt, og har man ikke smak ser man jo ikke hvor usmakelig man går kledd.

Gjest BethD
Skrevet
nisselue skrev (6 minutter siden):

Hehe. Lukter man ikke trenger man jo  ikke dekke over det manglende lukten med en annen lukt, og har man ikke smak ser man jo ikke hvor usmakelig man går kledd.

🤦🏻‍♀️😆

Skrevet

Jeg mistet lukt å smak i dag, er 8 dager siden jeg testet positivt.

Skrevet

Jeg mistet lukt og smakssans på torsdag, og det er allerede tilbake igjen (lørdag).

• Opprett ny...