AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Jeg handlet i går på en Prix-butikk. Skulle bare kjøpe et par ting, men endte med å kjøpe litt mer, blant annet et magasin. Oppdaget at mens jeg handlet, sto den ene ansatte og betraktet meg. Ingen satt i kassa (som vanlig i den butikken…) så jeg gikk til selvbetjent kasse og scanna inn varene. Så kom det opp på skjermen at jeg måtte vente for var tatt ut til kontroll. Da hadde den ansatte stått og glodd på meg mens jeg scanna inn varene hele tiden… Hun har, tidligere, uten at jeg vet hvorfor, vært frekk mot meg mens hun har betjent meg i kassa. Så: Er det egentlig så «tilfeldig» disse kontrollene? Hun kom og sa det var en tilfeldig kontroll. Tok på alle varene mine og gikk gjennom hele posen. Folk så meg gjennom åpningsdøra fra utenfor og kanskje de trodde jeg hadde stjelt og alt… Da hu så at alt var OK, fikk jeg gå da. Herregud så nedrig. Det er virkelig ikke gøy å bli behandlet som en kriminell når man handler! Det er nærmeste butikken min, men jeg kjører heller noen km til en annen butikk og får en god opplevelse enn å bli trakassert… Og om disse kontrollene er tilfeldige? Nei, det kan jeg skrive under på at de IKKE er! Anonymkode: 0af92...685 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har, tidligere, uten at jeg vet hvorfor, vært frekk mot meg mens hun har betjent meg i kassa. Klag til butikksjefen. Fortell også butikksjefen om hvordan hun fulgte med deg og om at kontrollen derfor ikke var tilfeldig. Enkelte butikkekspeditører plukker seg ut enkelte kunder som de plager. Anonymkode: 81eee...53c 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enkelte butikkekspeditører plukker seg ut enkelte kunder som de plager. Se denne tråden der flere har erfart nettopp dette Anonymkode: 81eee...53c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Dette høres ikke greit ut. Litt maktsyk tilsatt der kanskje? Anonymkode: 6e6ae...a6c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 har du ingen andre dagligvarebutikker du kan stikke innom? Anonymkode: 724d7...a01 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Tror du seriøst den ansatte overstyrte systemet slik at du fikk varsel på skjerm om kontroll? Paranoid much? selvfølgelig må de ha tilfeldige kontroller ved slike selvbetjeningskasser, sier seg selv Anonymkode: f68b6...368 32 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Du får sette deg på krenkekrakken. Anonymkode: 422a0...853 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Lol, ansatte har ikke engang mulighet til å sette i gang en slik kontroll selv. Tror du de har en hemmelig knapp under kassa? Spør bokstavelig talt hvem som helst som jobber i dagligvare, det går rett og slett ikke an for en ansatt å aktivere en kontroll på den måten. Anonymkode: 2be17...b2d 7 2
Spell Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Den ansatte følger sikkert med, for den vet jo aldri om det faktisk blir kontroll eller ikke. Tror ikke de ansatte kan trykke på en knapp og bestemme, nei. Regner med det ligger i systemene. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): har du ingen andre dagligvarebutikker du kan stikke innom? Anonymkode: 724d7...a01 Jo, har mange! Bor i en liten by. Men, det var praktisk å handle der, siden jeg bor et halvt minutts gange unna. Nå må jeg heller ta bil, for det der gidder jeg ikke. Anonymkode: 0af92...685 1
PetterKanin Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Ja, det er så tilfeldig. Dette aksepterer man når man velger å bruke selvbetjeningen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Dette er like tilfeldig som PetterKanin svarer på denne tråden. Anonymkode: cb8f8...16f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Tvilsomt. Hun der har vært frekk og ufin tidligere. Ene gangen ba jeg om tre poser, fikk ingen, og måtte vise frem kvitteringa der hun hadde slått inn tre poser fordi hu nekta å gi meg det jeg hadde betalt for. Ufyselig menneske… Anonymkode: 0af92...685 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tvilsomt. Hun der har vært frekk og ufin tidligere. Ene gangen ba jeg om tre poser, fikk ingen, og måtte vise frem kvitteringa der hun hadde slått inn tre poser fordi hu nekta å gi meg det jeg hadde betalt for. Ufyselig menneske… Anonymkode: 0af92...685 Mulig hun er ufyselig og gir dårlig service, men det endrer ikke på at kontrollen er tilfeldig. Og muligheten for å bli plukket ut til tilfeldig kontroll er en del av den underliggende avtalen du inngår når du bruker selvbetjening. Anonymkode: 24a90...259 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig hun er ufyselig og gir dårlig service, men det endrer ikke på at kontrollen er tilfeldig. Og muligheten for å bli plukket ut til tilfeldig kontroll er en del av den underliggende avtalen du inngår når du bruker selvbetjening. Anonymkode: 24a90...259 Selvfølgelig, men når personen tidligere har oppført seg sånn… Hver eneste postpakke jeg har hentet der, har pappen vært skåret opp… Og nå dette. Da velger man et annet sted å legge igjen pengene sine. Anonymkode: 0af92...685
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har også havnet i tilfeldig kontroll, og tenkte hverken at de trodde jeg var kriminell eller fryktet at folk utenfor skulle tro jeg hadde stjålet. Det Alle skjønner vel at selvbetjeningskassene må ha et system for kontroll. Det er ikke noe nedverdigende eller mistenkeliggjørende å havne i kontroll. At denne ansatte er kjip får så være, men det var nok en tilfeldig kontroll - og ingen tror du er kriminell av den grunn. Anonymkode: 1db8d...72e 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selvfølgelig, men når personen tidligere har oppført seg sånn… Hver eneste postpakke jeg har hentet der, har pappen vært skåret opp… Og nå dette. Da velger man et annet sted å legge igjen pengene sine. Anonymkode: 0af92...685 Oj! Da er det kanskje ikke tilfeldig at mange av mine pakker var oppskåret i min post i butikk der den trakasserende ansatte jobber Anonymkode: 81eee...53c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig, men når personen tidligere har oppført seg sånn… Hver eneste postpakke jeg har hentet der, har pappen vært skåret opp… Og nå dette. Da velger man et annet sted å legge igjen pengene sine. Anonymkode: 0af92...685 Her kommer du med alvorlige anklager som du spekulerer i at det er vedkommende som har gjort det. Anonymkode: 422a0...853
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 Det er INGEN som så deg gjennom inngangsdøra og trodde du hadde stjålet, du høres paranoid ut. Nedrig? Jeg tror heller ikke kontrollene er tilfeldige, for en gang plukka jeg en tyggis fra en av de andre kassene da jeg var ferdig, scannet den og putta den rett i kåpelomma mens jeg pakket alt det andre fint i poser. Da fikk jeg tilfeldig kontroll, men hun sjekket bare kvitteringen, ikke varene, og sa alt var ok. Hun så vel at tyggisen var slått inn. Gjorde meg ingenting. Det var ikke nedverdigende. Anonymkode: 6126e...d52
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #20 Skrevet 1. mars 2022 Det er tilfeldig. Jeg har havnet i det mange ganger, men aldri opplevd at de sjekker, de bare godkjenner Anonymkode: 03ef3...0f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå