Gå til innhold

Underlivsproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i en laaang periode hatt problemer nedentil. i den perioden har jeg vært hos 4 forskjellige gynekologer. 2 av de sa jeg hadde sopp, de 2 andre sa jeg hadde mye utflod men at de ikke kunne finne noe galt på prøvene. Jeg har tatt flere sopp-kurer, både canesten og diflucan, men de har veldig kort effekt (symptomene kommer tilbake etter 2 dager). jeg har sjelden sex, ofte kan det gå flere uker mellom hver gang, men det blir ikke bedre. symptomene er: vondt ved samleie, utflod, ubehag og litt blødninger. jeg har hatt blødninger etter sex, og etter gynekologtime. da har jeg også menstruasjonslignenge smerter. Men nå begynner jeg seriøst å bli redd :( det blir ikke bedre, og ingen kan hjelpe meg. er sexlivet mitt ødelagt i en alder av 24 år?? Jeg har tatt en del vivag også, noen ganger har det kommet ut utflod med blod i etter en omgang med vivag...

Hva kan dette være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en annen ting... jeg har mista sexlysten! før onanerte jeg flere ganger i uka og fikk alltid orgasme, men jeg har ikke lyst og får ikke til lenger :tristbla: det er ikke psykisk altså, lurer på om det har en sammenheng. hvorfor kan ikke leger hjelpe meg :(

Skrevet

hørt om vestubilitt???

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/02/01/239662.html

Har ei venninde som var til utallige gynekologa pga liknande symptom..

etter at ho las en del på nettet sjølv, og gjorde legane oppmerksom på

det her, viste det seg at ho hadde det...

men, berre et tips fra mi side om at du kan sjekke det opp om legane ikkje finne ut av det..

Skrevet

eg villa gått til gynekolog igjen, finne ikkje han/ho ut av problemet, har du rett på å bli henvist vidare!!!

oppdater oss på korleis det går da.. lykke til :klem:

Skrevet

Bruker du p-piller? Jeg kan bli skikkelig plaget om jeg bruker f-eks trionetta. Skal nå prøve Cerazette og se hvordan det går. Har forresten sluttet å bruke noe annet enn såpe når jeg vasjer meg der nede. Det hjelper faktisk!

Tror også man kan gå på en mer langvarigdiflucankur, hvor man tar litt mindre sterke piller over en lengre periode.

Skrevet
Bruker du p-piller? Jeg kan bli skikkelig plaget om jeg bruker f-eks trionetta. Skal nå prøve Cerazette og se hvordan det går. Har forresten sluttet å bruke noe annet enn såpe når jeg vasjer meg der nede. Det hjelper faktisk!

Tror også man kan gå på en mer langvarigdiflucankur, hvor man tar litt mindre sterke piller over en lengre periode.

Jeg går faktisk på p-piller ja... trinordiol. Kanskje jeg skal prøve å slutte på de... Takk for råd alle sammen :)

Skrevet
Jeg går faktisk på p-piller ja... trinordiol. Kanskje jeg skal prøve å slutte på de... Takk for råd alle sammen :)

Trionetta og Trinordiol er akkurat det samme, bare forskjellig produsent :)

Skrevet

Men jeg føler jeg er resistent mot canesten og diflucan :tristbla: Kan det lønne seg å prøve et annet merke, f.eks. pervaryl eller hva det heter, eller blir det det samme? Hvis det er sopp som er årsaken til mine problemer og manglende sexliv, hvordan skal jeg gå frem da i tillegg til å slutte på pillen?

Skrevet

Vet ikke hva du allerede har gjort utenom det å prøve diflukan og canesten.. Men her er noen tips:

- prøve mildere p-piller eller andre prevensjonsmidler. Jeg skal akkurat begynne med Cerazette som ikke innholder østrogen så jeg er litt spent selv. Har gått uten p-piller en stund og vet at det gjorde massiv forskjell!!

- bommullstruser, IKKE string (fungerer som en bro mellom foran og bak om du skjønner..) , og vask på 60 grader.

- sove naken

- ikke for trange bukser. Cluet er å ikke går rundt og ha det klamt og tett.

- Ikke bruk såpe (i det hele tatt). Prøv å ikke vaske deg mer enn nødvendig. Jeg prøver å vaske meg bare en gang for dag og har kuttet ut å bruke allform for såpe (også asan og dr.greve). Ikke bak da selvfølelig ;) Bruker intimsåpe der og kanskje litt foran i dusken.. :sjenert: Vi er vist selvrensende eller noe sånn..

- smør med litt canesten før og etter menstruasjon, og et tips jeg har fått er å smøre canesten på tampongen, spesiellt i slutten av perioden.

- tisse, skylle seg litt (med vann) og (om nødvendig) smøre litt canesten etter samleie(litt innover også)

-kjærringråd ved tegn til at en infeksjon er på gang: blande 0.5 dl 7%eddik med en halv liter vann og skylle noen ganger for dag. Bruk en plastsprøyte eller noe du får jøpt på apoteket. Har prøvd dette noen ganger og innbilte meg at det hjalp litt..

En viktig ting etter en canestenkur er at du ikke avslutter for tidlig.

Drikke biola og ikke spise så mye sukker har jeg også hørt, men jeg vet ikke hvor riktig det er.

Jeg var selv akkurat hos legen på gu og klagde på at jeg følte jeg hadde sopp hele tide, og at en diflukankur jeg tok forrige uke liksom ikke hadde virket helt. Han sa at jeg hadde ikke sopp i det hele tatt og at det kan faktisk klø litt en gang i blandt uten at det er noe. Akkurat som det kan gjøre på resten av kroppen. Jeg har rett og slett blitt så opphengt i det at jeg tar alle tegn som at det er sopp.. Blitt litt overfølsom med andre ord.. :sjenert:

Håper du finner noe som hjelper deg!! :klem: Lykke til til oss!! ;)

Skrevet

Anbefaler ecovag fremfor vivag siden den er bedre egnet til å faktisk balansere miljøet i skjeden.

Fikk iallefall bort gardnerella med ecovag mens vivag ikke hadde noen virkning utover lindring der og da.

Skrevet

Jeg var tidligere plaget med svie og kløe i underlivet, men ikke så mye som deg. Mye av grunnen til dette var at jeg har svært mye utflod, noe som skaper et fuktig miljø. For meg hjalp det iallefall å redusere bruken av stringtruse (hvis du føler at sånne vanlige truser er lite pent, kan du jo kjøpe hotpants ;) ), og de dagene jeg bruker string, bruker jeg alltid truseinnlegg, siden det suger opp fuktigheten, slik at stringen ikke ligger og irriterer. Og så sover jeg aldri med string. :)

Skrevet
Jeg var tidligere plaget med svie og kløe i underlivet, men ikke så mye som deg. Mye av grunnen til dette var at jeg har svært mye utflod, noe som skaper et fuktig miljø. For meg hjalp det iallefall å redusere bruken av stringtruse (hvis du føler at sånne vanlige truser er lite pent, kan du jo kjøpe hotpants ;) ), og de dagene jeg bruker string, bruker jeg alltid truseinnlegg, siden det suger opp fuktigheten, slik at stringen ikke ligger og irriterer. Og så sover jeg aldri med string. :)

Hvis man har dette problemet kan det også være lurt å kun bruke tampong ved mens.

Skrevet
Hvis man har dette problemet kan det også være lurt å kun bruke tampong ved mens.

Problemet er bare at jeg ikke takler tamponger, føler at hele livmora følger med når jeg drar ut tampongen :ler:. Men jeg blør så lite at jeg kan bruke truseinnlegg store deler av perioden, og sove uten noenting om natta, det kommer ingenting ut... (hmm..lurer på om det har noe med at jeg har omvendt livmor å gjøre?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...