AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #21 Skrevet 3. mars 2022 Man trenger ikke å rope eller være frekk. Det holder lenge å si "Nei takk, jeg er ikke interessert" og deretter legge på før selgeren rekker å si noe mer. Enkelt og greit. Anonymkode: e34b8...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #22 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 17.56): En fra Aftenposten ringte i dag og prøvde å få meg til å kjøpe abonement. Jeg sa nei flere ganger, men han hørte ikke på meg. Jeg ba han til slutt om å ringe opp igjen i morgen så jeg fikk tenkt på det, han gikk ikke med på det med en gang, men til slutt. Er det frekt av meg å ikke ta telefonen når han ringer i morgen? Jeg vet jo at et nei fra meg blir ignorert uansett og vi blir sittende å prate frem og tilbake. Vet jeg bare kan legge på, men er så vanskelig på en måte. Blir sittende fast i samtalen. Skal de være så irriterende? Anonymkode: 30ebe...b69 Før du tar telefonen må du søke opp hvem det er som ringer. Vil du ikke snakke med dem? Ikke ta telefonen. Ringer de flere enn en gang? Sperr nummeret de ringer fra. Det er ingen vettuge folk i 2022 som tar telefon fra selgere. Tar du den ved et uhel? Legg på uten å si noe. Bare smell på røret. Tar du imot betaling for å ringe og bølle med folk må du ta ansvar for det. Anonymkode: 8e018...27f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #23 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Før du tar telefonen må du søke opp hvem det er som ringer. Vil du ikke snakke med dem? Ikke ta telefonen. Ringer de flere enn en gang? Sperr nummeret de ringer fra. Det er ingen vettuge folk i 2022 som tar telefon fra selgere. Tar du den ved et uhel? Legg på uten å si noe. Bare smell på røret. Tar du imot betaling for å ringe og bølle med folk må du ta ansvar for det. Anonymkode: 8e018...27f Det er så mye enklere å bare si "nei takk" og legge på. Superenkelt. Trenger ikke å smelle på røret. Anonymkode: e34b8...6c9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #24 Skrevet 3. mars 2022 Jeg blokkerer slike numre etter de har ringt. Samme med telefonterror. Orker ikke. Det er overhodet ikke frekt å ikke ta telefonen. Det var jo han som var frekk som maste og maste selv om du sa nei. Anonymkode: 7dd19...38e 2
Million Skrevet 3. mars 2022 #25 Skrevet 3. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så mye enklere å bare si "nei takk" og legge på. Superenkelt. Trenger ikke å smelle på røret. Anonymkode: e34b8...6c9 Det er ikke mulig å "smelle" på røret lenger, etter at fasttelefonene ble borte. Å trykke på skjermen på en mobil, gir ikke noe smell i røret og i øret på den i andre enden lenger, som den gangen da man virkelig smelte på plasttelefonrøret så det hørtes! Ah, det var tider, det! Da man kunne smelle på røret om man var misfornøyd, så den i andre enden fikk vondt i øret! 😄 Endret 3. mars 2022 av Million 2
Nikea Skrevet 3. mars 2022 #26 Skrevet 3. mars 2022 Million skrev (58 minutter siden): Det er ikke mulig å "smelle" på røret lenger, etter at fasttelefonene ble borte. Å trykke på skjermen på en mobil, gir ikke noe smell i røret og i øret på den i andre enden lenger, som den gangen da man virkelig smelte på plasttelefonrøret så det hørtes! Ah, det var tider, det! Da man kunne smelle på røret om man var misfornøyd, så den i andre enden fikk vondt i øret! 😄 Det gir ikke samme tilfredsstillelse i dag nei 😄
Illuminatum Skrevet 3. mars 2022 #27 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Før du tar telefonen må du søke opp hvem det er som ringer. Vil du ikke snakke med dem? Ikke ta telefonen. Ringer de flere enn en gang? Sperr nummeret de ringer fra. Det er ingen vettuge folk i 2022 som tar telefon fra selgere. Tar du den ved et uhel? Legg på uten å si noe. Bare smell på røret. Tar du imot betaling for å ringe og bølle med folk må du ta ansvar for det. Anonymkode: 8e018...27f Om vettuge folk ikke tar telefonen vet ikke jeg. Kanskje du tenker vettugt=konfliktsky. Jeg gidder ikke sjekke opp hvem som ringer og tar telefonen. Er da lite problem med å si nei takk, jeg skal ikke ha noe. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #28 Skrevet 4. mars 2022 Gosh så barnslige man kan bli, håper ikke dette blir lært videre til barn. Å velge en løgn, for å så lure på om man kan ignorere det man avtalte med en selger, for ikke såre vedkommende. Såå mye styr, i stedet for å bare si et klart og tydelig, og i verste fall noe bryskt "nei, ellers takk". Få dere et snev av ryggrad, så slipper dere være manipulative, feige løgnere.. geez Anonymkode: 95548...5f6 1
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2022 #29 Skrevet 4. mars 2022 Million skrev (17 timer siden): Det er ikke mulig å "smelle" på røret lenger, etter at fasttelefonene ble borte. Å trykke på skjermen på en mobil, gir ikke noe smell i røret og i øret på den i andre enden lenger, som den gangen da man virkelig smelte på plasttelefonrøret så det hørtes! Ah, det var tider, det! Da man kunne smelle på røret om man var misfornøyd, så den i andre enden fikk vondt i øret! 😄 Men de fikk jo ikke vondt i øret - lyden av at røret blir smelt på var kun i din ende.
Million Skrevet 4. mars 2022 #30 Skrevet 4. mars 2022 Blondie65 skrev (9 minutter siden): Men de fikk jo ikke vondt i øret - lyden av at røret blir smelt på var kun i din ende. Jo, det gjorde de vel! Når man satt og snakket og holdt røret til øret, så smalt det i øret om de i den andre enden klasket på røret ned i telefonen skikkelig hardt. Det ble til og med tatt med i en episode av Friends, der Ross klasket på røret og slo det nedi telefonen, så Rachel i andre enden ropte "au, hva er det du gjør" osv.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2022 #31 Skrevet 4. mars 2022 Million skrev (4 minutter siden): Jo, det gjorde de vel! Når man satt og snakket og holdt røret til øret, så smalt det i øret om de i den andre enden klasket på røret ned i telefonen skikkelig hardt. Det ble til og med tatt med i en episode av Friends, der Ross klasket på røret og slo det nedi telefonen, så Rachel i andre enden ropte "au, hva er det du gjør" osv. Mener du virkelig for ramme alvor at en episode av Friends skal være kilden din? Når du legger på, smeller på, trekker ut ledningen - osv - for å avslutte samtalen, så er det ingen lyd i andre enden fordi linjen er brutt. Hvis du ønsker at den andre skal få vondt i øret må du smelle røret et par ganger i bordet FØR du legger på. Men det er klart at dersom røret blir lagt på mitt i en samtale uten forvarsel kan det oppfattes ubehagelig i andre enden. Det er imidlertid ikke mulig å høre at røret blir smelt på.
Million Skrevet 4. mars 2022 #32 Skrevet 4. mars 2022 Blondie65 skrev (7 minutter siden): Mener du virkelig for ramme alvor at en episode av Friends skal være kilden din? Når du legger på, smeller på, trekker ut ledningen - osv - for å avslutte samtalen, så er det ingen lyd i andre enden fordi linjen er brutt. Hvis du ønsker at den andre skal få vondt i øret må du smelle røret et par ganger i bordet FØR du legger på. Men det er klart at dersom røret blir lagt på mitt i en samtale uten forvarsel kan det oppfattes ubehagelig i andre enden. Det er imidlertid ikke mulig å høre at røret blir smelt på. Mener du for ramme alvor at du ikke skjønte hva jeg mente? Millioner av mennesker verden over har fått telefonrøret slamret på så det smeller i øret, den gangen det var fasttelefoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå