Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En fra Aftenposten ringte i dag og prøvde å få meg til å kjøpe abonement. Jeg sa nei flere ganger, men han hørte ikke på meg. Jeg ba han til slutt om å ringe opp igjen i morgen så jeg fikk tenkt på det, han gikk ikke med på det med en gang, men til slutt. Er det frekt av meg å ikke ta telefonen når han ringer i morgen? Jeg vet jo at et nei fra meg blir ignorert uansett og vi blir sittende å prate frem og tilbake. Vet jeg bare kan legge på, men er så vanskelig på en måte. Blir sittende fast i samtalen. Skal de være så irriterende?

Anonymkode: 30ebe...b69

Skrevet

Bare si nei takk og legg på. Du trenger ikke å diskutere. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Reserver deg mot telefonsalg. Øv inn en enkel setning, «jeg kjøper ikke av telefonselgere». Legg på. Ikke gå i diskusjon, du skylder dem ingenting.

Anonymkode: d54e6...a30

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Blokker numret…

Anonymkode: 93233...182

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bare la være å ta telefonen, ikke verre enn det. Blokker det om det ringes flere ganger.

Jeg tar aldri ukjente nummer, skulle det glippe sier jeg bare at jeg ikke skal ha noe. Liker ikke oppsøkende salg.

Anonymkode: 31811...5ac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode erfaringer med Aftenposten-selgerene, de har alltid respektert mitt nei.

Men du kan selvsagt droppe å ta telefonen. Du kan også øve på å være litt «uhøflig». Når du har sagt nei takk en gang, og vedkommende fortsetter å snakke, så kan du si noe ala «som sagt er det ikke interessant, og nå har jeg ikke tid til å snakke mer med deg» - også legger du på. De har ikke makt til å holde deg i telefonen mot din vilje. 

Anonymkode: 8c045...0ab

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En fra Aftenposten ringte i dag og prøvde å få meg til å kjøpe abonement. Jeg sa nei flere ganger, men han hørte ikke på meg. Jeg ba han til slutt om å ringe opp igjen i morgen så jeg fikk tenkt på det, han gikk ikke med på det med en gang, men til slutt. Er det frekt av meg å ikke ta telefonen når han ringer i morgen? Jeg vet jo at et nei fra meg blir ignorert uansett og vi blir sittende å prate frem og tilbake. Vet jeg bare kan legge på, men er så vanskelig på en måte. Blir sittende fast i samtalen. Skal de være så irriterende?

Da må du bare si nei helt uten å prøve å gjøre det på en måte som gir ham «goodwill» og mulighet til å fortsette. Bare legg på!

Anonymkode: effee...750

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å si nei og legge på. Du trenger ikke bruke mer tid på det.

Anonymkode: 2ca60...ff8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har også benytta meg av den taktikken ; "ring opp igjen i morgen" Og når de rngte så kjente jeg nt og tok ikke tlf. Helt greit syns jeg. 

Anonymkode: ede07...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og tips 👍

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke samme selger som ringer deg tilbake, og at det er i morgen er lite tvilsomt. Nummerere som blir ringt opp kommer nokså tilfeldig opp for de som ringer.

De får betalt pr salg, så det er derfor denne selgeren var såpass pågående.

Anonymkode: 1aae6...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bedt om å ringe igjen en annen dag og så blokka nummeret 

Anonymkode: e22fb...714

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du vet at du bare kan si nei takk og legge på?

Anonymkode: a76ca...1ec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å sitte fast i en slik telefon, du kan rett og slett bare legge på. 

Anonymkode: ee628...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike blokkerer jeg bare

Anonymkode: 72dde...026

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut for at mange trenger å øve på grensesetting. Utmerket anledning til å øve på dette overfor fremmede telefonselgere. Så er du kanskje bedre rustet til å sette grenser overfor venner og familie om du skulle trenge det. 

Anonymkode: ac9fa...14e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å jatt med telefonselgere. 

Rop NEI TAKK, og legg på.

Ellers får du aldri fred!

Anonymkode: 2b425...fa9

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er helt unødvendig å kvi seg for å legge på når uønskede telefonsalg eller Jehovas vitner ringer. Si nei takk og legg på. 

Skrevet

Nei, det er ikke frekt av deg å la være og ta telefonen. Slutt å være så ettergivende overfor pågående telefonselgere. Si bare NEI og kanskje legg til "Jeg kjøper aldri av telefonselgere" og så legger du på før de rekker å svare. Det gjør alltid jeg. Jeg bare avbryter dem midt i salgs-tiraden deres og sier at "jeg skjønner du er ute etter å selge noe, og jeg kan bare si NEI med en gang. Jeg kjøper ALDRI noe av telefonselgere!" Pang, så legger jeg på.

Ferdig med den saken. 

Spør deg selv om hva som vil skje om du er litt brå og tverr og bare sier nei og legger på... vil det skje noe som helst? Nei. Så det kan du bare gjøre.

• Liker 1
Skrevet

"Hei jeg er ikke interessert. Er du snill å sletter meg fra listene deres? 

Ha en fin dag" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...