blå Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Er det noen dyktige taleskrivere her som kan hjelpe meg? Jeg skal i konfirmasjon og bør holde en tale fordi jeg er fadder. Problemet er at jeg ikke kjenner konfirmanten særlig godt. Vi bor langt fra hverandre og jeg har mistet litt kontakt med familien til konfirmanten. Har dere noen gode tips til tale? Dikt, kloke ord eller noe annet lurt?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Hvorfor skal du holde tale når du ikke kjenner konfirmanten særlig godt? Jeg hadde droppet det selv om jeg hadde vært fadder! Niesen min er konfirmant om ett år, jeg er fadder men taler får andre ta seg av! Anonymkode: dae06...74b
Serafina. Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Jeg synes du kan droppe talen når du ikke kjenner konfirmanten og heller ikke har hatt mye kontakt med foreldrene de siste årene. Det heldigvis ikke sånn lenger at man MÅ holde tale. Jeg hadde følt det kleint å holde en «svada-plikt-tale» til en jeg ikke kjenner særlig godt.
blå Skrevet 2. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2022 Tusen takk for svar. Jeg skjønner at det virker rart at jeg skal holde tale, men det skal jeg altså, det er egentlig ikke det jeg lurer på. Jeg spør bare om det er noen som har noen gode råd til hva jeg kan si, kanskje noen som er gode med taler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå