AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 I dag skulle vi til advokat og vi måtte ta med vår 1 år gamle jente da vi ikke har barnehageplass og barnevakten var på skole. Dette ble sagt ifra om før vi møtte opp. Vi skulle skrive under i forbindelse med vår nyoppstartet firma. Jeg har aldri møtt advokaten tidligere, men min samboer har møtt henne. Når jeg møtte opp med barnet mitt hilser hun ikke på meg eller barnet, da hun overså oss og begynte å prate bare til samboer. Barnet ble urolig og jeg prøvde å roe ned ved å finne en fargerik blyant som han kunne holde på med. Når jeg prøvde å roe med barnet og samtidig prøvde å holde oversikt på møte ble jeg kjeftet på av advokaten.. Hun sa: Nå må du se meg i øynene og ikke i barnet ditt sine øyene fordi det er jeg som snakker til deg og ikke barnet… Jeg ble helt satt ut, fordi jeg er en voksen dame og ingen har snakket slik til med siden jeg var 10 år gammel😂 I tillegg prøvde hun å få meg til å virke dum fordi jeg spurte spørsmål i forhold til en økonomisk sak angående firmaet, og hun «hånet» meg og lo av meg. I tillegg sa hun at jeg som bare jobbet som helsefagarbeider kunne jo sikkert ikke sette meg inn i alt som hun snakket om.. Da ble jeg så irritert fordi jeg er ikke helsefagarbeider men vernepleier og bare at hun ser ned på yrket sier sitt.. Samboer sa ingenting fordi han har store problemer med å si imot autoritære mennesker. Gjennom hele møte ble jeg bare mer å mer satt ut.. I tillegg til at hun prøvde å få meg til å signere på noe jeg ikke ønsket å signere på, mente hun at jeg burde signere fordi dokumentet kunne bare ligge der hos henne.. Men hun trodd jeg var så dum at jeg skulle signere for at hun skulle la det bare ligge uten å gjøre noe med det… Møte fortsatte og jeg fikk mer å mer irritasjon, og jeg kjente at kvinnemenneske som vi betaler 15.000kr for å rådføre oss ikke fortjente min tid! Jeg reiste meg og takket for meg og bare dro. Jeg sa at jeg overhode ikke ønsket å skrive under noe av henne! Jeg var så sint når jeg dro at jeg husker ikke alt.. Men bør ikke advokater behandle sine klienter med litt mer «respekt», og hvorfor var hun så grusomt ekkel mot meg? Anonymkode: 25645...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Hadde sendt henne en mail og sagt akkurat det jeg mente. Noe så uprofesjonelt. Anonymkode: 506c0...018 21
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde sendt henne en mail og sagt akkurat det jeg mente. Noe så uprofesjonelt. Anonymkode: 506c0...018 Ts her Jeg tenkte at det kanskje er bedre å sende en Mail til sjefen hennes.. Jeg fikk vite hvem hennes sjef var. Det som skremmer meg mest er at samboer latet som ingenting, og etterpå mente han at det var jeg som «overreagerte».. Altså, det var NULL støtte fra samboer! Anonymkode: 25645...5b5 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Jeg tenkte at det kanskje er bedre å sende en Mail til sjefen hennes.. Jeg fikk vite hvem hennes sjef var. Det som skremmer meg mest er at samboer latet som ingenting, og etterpå mente han at det var jeg som «overreagerte».. Altså, det var NULL støtte fra samboer! Anonymkode: 25645...5b5 Kanskje du overreagerer da? Anonymkode: 37290...aae 30
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Jeg tenkte at det kanskje er bedre å sende en Mail til sjefen hennes.. Jeg fikk vite hvem hennes sjef var. Det som skremmer meg mest er at samboer latet som ingenting, og etterpå mente han at det var jeg som «overreagerte».. Altså, det var NULL støtte fra samboer! Anonymkode: 25645...5b5 Hadde tenkt meg om to ganger når det kommer til å drive et firma sammen med en sånn dott.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du overreagerer da? Anonymkode: 37290...aae Mulig, men er det ikke litt rart å kjefte på en klient, se stygt på og gjøre masse drama ut av at jeg så på barnet i det jeg prøvde å roe ned og ikke henne.. Å bli snakket slik til er jo veldig nedverdigende. I tillegg betaler vi 15.000kr for denne tjenesten, og det var ren misbruk av makt hun drev med. Samt satt å lo av meg foran samboer fordi jeg var så dum, og jeg som vare jobbet som vernepleier/helsefagarbeider kunne jo ikke forstå alt.. Anonymkode: 25645...5b5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du overreagerer da? Anonymkode: 37290...aae Når en advokat ikke engang hilser på de som har møtt opp, da begynner det veldig galt. Anonymkode: 67464...dc9 18
Antonetta Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I dag skulle vi til advokat og vi måtte ta med vår 1 år gamle jente da vi ikke har barnehageplass og barnevakten var på skole. Dette ble sagt ifra om før vi møtte opp. Vi skulle skrive under i forbindelse med vår nyoppstartet firma. Jeg har aldri møtt advokaten tidligere, men min samboer har møtt henne. Når jeg møtte opp med barnet mitt hilser hun ikke på meg eller barnet, da hun overså oss og begynte å prate bare til samboer. Barnet ble urolig og jeg prøvde å roe ned ved å finne en fargerik blyant som han kunne holde på med. Når jeg prøvde å roe med barnet og samtidig prøvde å holde oversikt på møte ble jeg kjeftet på av advokaten.. Hun sa: Nå må du se meg i øynene og ikke i barnet ditt sine øyene fordi det er jeg som snakker til deg og ikke barnet… Jeg ble helt satt ut, fordi jeg er en voksen dame og ingen har snakket slik til med siden jeg var 10 år gammel😂 I tillegg prøvde hun å få meg til å virke dum fordi jeg spurte spørsmål i forhold til en økonomisk sak angående firmaet, og hun «hånet» meg og lo av meg. I tillegg sa hun at jeg som bare jobbet som helsefagarbeider kunne jo sikkert ikke sette meg inn i alt som hun snakket om.. Da ble jeg så irritert fordi jeg er ikke helsefagarbeider men vernepleier og bare at hun ser ned på yrket sier sitt Samboer sa ingenting fordi han har store problemer med å si imot autoritære mennesker. Gjennom hele møte ble jeg bare mer å mer satt ut.. I tillegg til at hun prøvde å få meg til å signere på noe jeg ikke ønsket å signere på, mente hun at jeg burde signere fordi dokumentet kunne bare ligge der hos henne.. Men hun trodd jeg var så dum at jeg skulle signere for at hun skulle la det bare ligge uten å gjøre noe med det… Møte fortsatte og jeg fikk mer å mer irritasjon, og jeg kjente at kvinnemenneske som vi betaler 15.000kr for å rådføre oss ikke fortjente min tid! Jeg reiste meg og takket for meg og bare dro. Jeg sa at jeg overhode ikke ønsket å skrive under noe av henne! Jeg var så sint når jeg dro at jeg husker ikke alt.. Men bør ikke advokater behandle sine klienter med litt mer «respekt», og hvorfor var hun så grusomt ekkel mot meg? Anonymkode: 25645...5b5 Hun hørtes da veldig ufin ut 😳 men fikk ikke så mye bedre inntrykk av deg når du skrev dette : "tillegg sa hun at jeg som bare jobbet som helsefagarbeider kunne jo sikkert ikke sette meg inn i alt som hun snakket om.. Da ble jeg så irritert fordi jeg er ikke helsefagarbeider men vernepleier og bare at hun ser ned på yrket sier sitt. " Ditta hadde ikke vert greit å si uansett om du hadde vert helsefagarbeider.. Endret 1. mars 2022 av Antonetta 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Når du kaller det der å kjefte på noen så tror jeg kanskje du er en person som ofte overdriver og at din samboer har rett. Anonymkode: 474f9...e1a 16
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): eg som vare jobbet som vernepleier/helsefagarbeider kunne jo ikke forstå alt.. Sa hun dette rett ut og så direkte som du skriver? Hun sa altså at du som har den jobben du har, ikke kan forstå alt?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Hadde tenkt meg om to ganger når det kommer til å drive et firma sammen med en sånn dott. Samma her.. Er veldig i tvil nå. Skjønner ikke hvordan min samboer som er far til mine barn kan sitte å høre på at noen snakker så nedlatende og stygt til meg, uten å gjøre noe. Han fikk med seg alt, og han hørte alt men latet som ingenting. Han mente at vi bare skulle gjøre og høre på alt hun sa, og ingenting kunne vi si imot på.. Gud så flaut! Anonymkode: 25645...5b5 1
SnartMammaLykke Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når en advokat ikke engang hilser på de som har møtt opp, da begynner det veldig galt. Anonymkode: 67464...dc9 Enig 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Nå må du se meg i øynene og ikke i barnet ditt sine øyene fordi det er jeg som snakker til deg og ikke barnet Høres bare ut som om hun tenker at barnet må lære seg å være tålmodig, og vente på at de voksne snakker ferdig. Jeg som bare jobbet som helsefagarbeider kunne jo sikkert ikke sette meg inn i alt som hun snakket om Det er jo sant at en helsefagarbeider ikke kan alt en advokat kan, slik en snekker ikke er noen flink pilot. I tillegg til at hun prøvde å få meg til å signere på noe jeg ikke ønsket å signere på Uten å vite konteksten rundt kontrakten, er det ikke såpass vits i å bruke dette til å støtte argumentet om at hun er respektløs - det kan være det var en totalt unyttig kontrakt, eller en livsreddende en. Det du oppfatter som respektløst: at hun presser for at du skal skrive under - kan for henne være "hverdagen", og at hun kun prøvde å rådføre deg. Anonymkode: c4bca...fa6 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 Si henne opp, da. Skriftlig og med kopi til overordnet. Anonymkode: 72314...344
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Sa hun dette rett ut og så direkte som du skriver? Hun sa altså at du som har den jobben du har, ikke kan forstå alt? Hun hilste ikke. Hun sa ikke hei til barnet eller noe. Hun tilbudte oss ikke kaffe eller noe.. Når hun ikke hilste ble jeg litt satt ut, og tenkte litt. Jeg sa: 50.000kr er veldig mye for en vernepleier-lønn, og hvis vi kan spare inn de pengene så ønsker vi gjerne å gjøre det på firmaet.. Så sa hun det at selv om jeg jobbet som «helsefagarbeider» så måtte jeg tilegne meg kunnskap som hun hadde gitt meg, fordi hun forsto at det var vanskelig for meg å forstå hva hun snakket om da jeg bare jobbet som helsefagarbeider og ikke hadde forståelse. (hun visste jeg jobbet som vernepleier) Anonymkode: 25645...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samma her.. Er veldig i tvil nå. Skjønner ikke hvordan min samboer som er far til mine barn kan sitte å høre på at noen snakker så nedlatende og stygt til meg, uten å gjøre noe. Han fikk med seg alt, og han hørte alt men latet som ingenting. Han mente at vi bare skulle gjøre og høre på alt hun sa, og ingenting kunne vi si imot på.. Gud så flaut! Anonymkode: 25645...5b5 Klag på henne! Skriftlig. Har selv drevet firma med en balleløs dott i mange år, er så glad jeg til slutt fikk kjøpt ut det daukjøttet. I hver eneste viktig sak dyttet han meg foran seg og jeg måtte ta alle viktige saker og konflikter som dukket opp. Så klagde han på meg i ettertid og sa jeg var dominant og tok for mye styring. Etter han forsvant, begynte vi endelig å tjene penger, firmaet har aldri gått så bra som de siste seks årene uten ham. Vær forsiktig med hva du gjør og hva du satser av penger. Å jobbe sammen med mannen sin er ikke en dans på roser. Anonymkode: 67464...dc9 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 For å snu litt rundt på det - hvordan skal du og mannen din drive et firma hvis dere ikke har barnehageplass og er avhengig av en person som barnevakt? Kanskje denne advokaten rett og slett var litt oppgitt over opplegget til deg og mannen din? Antar at det å drive et firma er et ganske alvorlig økonomisk løft, og da virker det om noe rart å ta med seg en 1-åring på et slikt oppstartmøte. Virker noe useriøst fra deg og din manns side. Lite planlagt. Kanskje hun var noe direkte, men kan også hende at du ikke har tatt inn over deg hva dere faktisk går inn i? Og det du skulle skrive under på, hadde du ikke fått det tilsendt for gjennomlesing før møtet? Virker litt rart å ha et møte om noe så viktig og ikke være mer forberedt. Nei, jeg synes faktisk at du virker noe vrien selv, og du og mannen din bør vurdere om dette er riktig tidspunkt å starte et firma på. Anonymkode: fe9f9...5a7 11 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun hilste ikke. Hun sa ikke hei til barnet eller noe. Hun tilbudte oss ikke kaffe eller noe.. Når hun ikke hilste ble jeg litt satt ut, og tenkte litt. Jeg sa: 50.000kr er veldig mye for en vernepleier-lønn, og hvis vi kan spare inn de pengene så ønsker vi gjerne å gjøre det på firmaet.. Så sa hun det at selv om jeg jobbet som «helsefagarbeider» så måtte jeg tilegne meg kunnskap som hun hadde gitt meg, fordi hun forsto at det var vanskelig for meg å forstå hva hun snakket om da jeg bare jobbet som helsefagarbeider og ikke hadde forståelse. (hun visste jeg jobbet som vernepleier) Anonymkode: 25645...5b5 Jeg driver firma med mange ansatte og har ikke engang fullført videregående. Vi har rundt 50 mill i omsetning og millionoverskudd. Mulig jeg er dum som et brød, men akkurat det jeg driver med, det kan jeg. Og hadde aldri funnet meg i å bli snakket på den måten. Hadde heller ikke funnet meg i at partneren min ikke støttet meg. En ting er en partner, men når det er mannen din i tillegg, hadde jeg ikke akseptert det. Anonymkode: 67464...dc9 9
Tatja Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Drit i dama, du trenger ikke bruke en kalori på slike som henne. Bare ikke verdt det. Du fikk sagt ditt, din reaksjon var helt berettiget. Men den 'mannen' din... han ville jeg ikke gitt 5 sure sild for. Burde du ikke finne deg en mann du kunne hatt med deg i krig (ekstra tidsaktuelt nå 😯)? Endret 1. mars 2022 av Tatja 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #20 Skrevet 1. mars 2022 Hvorfor er man så ivrig her på KG til å anta at kvinnen har rett, og den beskrivelsen hun gjengir av mannen skal få ubetinget støtte? Kvinner er feilfrie, menn er udugelige? Anonymkode: fe9f9...5a7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå