Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i noen år nå, vi bor også sammen. Vi er veldig lykkelige og jeg føler meg som verdens heldigste kvinne som har funnet mannen i mitt liv og jeg vil dele livet mitt med han. Tidlig i datingen snakket vi om dette med ekteskap, og hvordan den andre stilte seg til det. Jeg uttrykte tydelig at jeg dater for å gifte meg og at bryllup og ekteskap er viktig for meg og noe jeg absolutt vil ha. Han hadde samme mening om saken. Vi har det i det store og hele fantastisk sammen, men. Jeg begynner å bli utålmodig 👀 Jeg ønsker meg et frieri og alt det medfører, og jeg føler at vi er på riktig plass i livet. Vi har snakket om ekteskap tidligere og også snakket om ringer (på et overfladisk plan) for eksempel har vi snakket om hva som er fint og ikke. Men HVOR LENGE er det forventet at jeg skal vente før jeg må hinte tydelig? Jeg vil jo at han skal fri fordi han har lyst til det selv, men jeg vet ikke hvor mye lenger jeg kan vente. Hva mener dere her inne? Hvor lenge burde man være kjærester før man forlover seg? Hvor lenge skal jeg vente før det er «ok» å bli litt mer tydelig på at jeg er utålmodig? 

Anonymkode: 673b8...4e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minst ett år som kjærester + ett år som samboer. Kanskje skaffe seg dyr sammen. Så ikke før det har gått i alle fall to år. Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: a5249...990

Skrevet

Vet du, det der er det ingen fasit på. Dere har vært sammen i flere år og har det fint sammen, er vel bare å gifte seg det. 

Men hvorfor venter du på han? Hvorfor ikke bare fri selv? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke du fri selv?

Anonymkode: 026a0...fe6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk sammen om det. Det er jo en viktig beslutning, som begge må være med på.

Du gikk jo ikke rundt og ventet på at han skulle spørre; "skal vi kjøpe leilighet sammen?", for så å skrike "Ja!"" 

Anonymkode: 77e50...a38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heterofile kvinner altså...... 

Anonymkode: 731fc...a82

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten min i noen år nå, vi bor også sammen. Vi er veldig lykkelige og jeg føler meg som verdens heldigste kvinne som har funnet mannen i mitt liv og jeg vil dele livet mitt med han. Tidlig i datingen snakket vi om dette med ekteskap, og hvordan den andre stilte seg til det. Jeg uttrykte tydelig at jeg dater for å gifte meg og at bryllup og ekteskap er viktig for meg og noe jeg absolutt vil ha. Han hadde samme mening om saken. Vi har det i det store og hele fantastisk sammen, men. Jeg begynner å bli utålmodig 👀 Jeg ønsker meg et frieri og alt det medfører, og jeg føler at vi er på riktig plass i livet. Vi har snakket om ekteskap tidligere og også snakket om ringer (på et overfladisk plan) for eksempel har vi snakket om hva som er fint og ikke. Men HVOR LENGE er det forventet at jeg skal vente før jeg må hinte tydelig? Jeg vil jo at han skal fri fordi han har lyst til det selv, men jeg vet ikke hvor mye lenger jeg kan vente. Hva mener dere her inne? Hvor lenge burde man være kjærester før man forlover seg? Hvor lenge skal jeg vente før det er «ok» å bli litt mer tydelig på at jeg er utålmodig? 

Anonymkode: 673b8...4e2

Hvis ikke han frir innen 2 år, kommer han aldri til å gjør det. Fordi han vil ha «døren åpen», i tilfelle noe bedre dukker opp. Sorry, men det er sanheten. 

Anonymkode: 7e957...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke han frir innen 2 år, kommer han aldri til å gjør det. Fordi han vil ha «døren åpen», i tilfelle noe bedre dukker opp. Sorry, men det er sanheten. 

Innen 2 år fra dere ble sammen. 

Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du fri selv?

Anonymkode: 026a0...fe6

Kjønnsroller. 

Gjest rampenissen72
Skrevet

Hvis en mann virkelig ønsker å gjøre noen til kona si skjer det relativt fort. Se til USA og Canada feks, der dater man man gjerne 1år så gifter de seg. Jeg og mannen var sammen knapt 3 år før vi gifta oss. Han fridde etter 2. 

Enig i det noen skrev lenger oppe også, hvis han ikke frir av seg selv innen et par år fra dere ble sammen er det rett og slett fordi ekteskap ikke er noe han tenker på og prioriterer. Kanskje fordi han ikke bryr seg, eller fordi han venter på noe bedre. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Rotekopp2021
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket tydelig om gifteønske etter rundt 6 år sammen. Ofte, men uten press. Hyggelige samtaler om hvor, når, hvordan, hva vi så for oss. Eller, mest meg kanskje, men han var med til den grad han hadde tanker om det. 
Han fridde etter 7 år.

Anonymkode: 5cfd8...80b

AnonymBruker
Skrevet

Hinting fungerer dårlig. Prat om det, si rett ut at du føler deg veldig klar for å gifte deg, og spør hva han tenker. Da får du svaret.

Jeg tenker at om dere ikke kan ha en samtale om det så skal kommunikasjonen bli tøff gjennom årene. 

Anonymkode: e33c2...92e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...