AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Jeg klarer ikke å forstå at oppskrift forteller at man skal bruke tørkepapir på mat når tørkepapir er resirkulert papir med giftgasser. Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: 78ed4...9ee 1
Blomsterpotta Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Bruk noe annet da hvis du synes det er bedre. Klut eller håndkle, putevar What ever you like 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Kjøp tørkepapir som er godkjent for mat, i stedet for det aller billigste. Anonymkode: 4aa44...20e 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Tror du virkelig de hadde fått lov å selge noe kjøkkenpapir som var giftig for maten? Legg noen kroner i det og kjøp kvalitetspapir da, istedenfor det billigste av de billige. Anonymkode: 4b6bf...b86 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 For å absorbere fett som regel. Har aldri hørt at det er gift i tørkepapir heller.. Anonymkode: 4c483...648 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøp tørkepapir som er godkjent for mat, i stedet for det aller billigste. Anonymkode: 4aa44...20e hvordan kan jeg vite det? fordi alle tørkepapirer er vel resikulert, altså vært i bruk før engang. Anonymkode: 78ed4...9ee
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror du virkelig de hadde fått lov å selge noe kjøkkenpapir som var giftig for maten? Legg noen kroner i det og kjøp kvalitetspapir da, istedenfor det billigste av de billige. Anonymkode: 4b6bf...b86 tydeligvis. Du kan tolke den her... og her finnes det ikke noen slingringsmonn. Hva ellers skal man bruke tørkepapir til da? for man bruker jo det på munn og tørke hender, og tydeligvis til mat. ikke-bruk-i-kontakt-med-mat Anonymkode: 78ed4...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjøp tørkepapir som er godkjent for mat, i stedet for det aller billigste. Anonymkode: 4aa44...20e visste ikke at det stod tydelig hva som kan brukes til mat og ikke. Anonymkode: 78ed4...9ee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 19.53): visste ikke at det stod tydelig hva som kan brukes til mat og ikke. Anonymkode: 78ed4...9ee Les artikkelen du linket til, der står det hva du skal se etter. Jeg trodde glass og gaffel-symbolet var velkjent, men tydeligvis ikke. Anonymkode: 4aa44...20e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 på vei til å lage middag og følger som alltid oppskriften, og dermed står det: SLIK GJØR DU Tørk torskefilet med kjøkkenpapir og skjær fileten i porsjonsstykker. Krydre med litt salt og kvernet pepper. Anonymkode: 78ed4...9ee
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Jeg reagerer at det står tørkepapir uten at det skrives forholdsregler om at tørkepapir ikke er et rent produkt. Anonymkode: 78ed4...9ee
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg reagerer at det står tørkepapir uten at det skrives forholdsregler om at tørkepapir ikke er et rent produkt. Anonymkode: 78ed4...9ee Nå står det strengt tatt "kjøkkenpapir" i det du siterer. Mange oppskrifter baserer seg på at du skal ha noen grunnleggende kunnskaper. Det at du må bruke papir som er egnet for kontakt med mat er en av dem. Oppskriften spesifiserer heller ikke hvor mye "litt" salt er, men antar at du vet omtrent hvor mye som er passe. Det er heller ikke spesifisert at du må bruke salt ment for mat, selv om de også selger veisalt på mange matbutikker. Det er bare slikt det er meningen at man kan. Anonymkode: 4aa44...20e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå