Gå til innhold

Hvilke land støtter Putin? Og hvilke konsekvenser får dette for deres eget forhold til vesten?

Susanne

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at Hviterussland støtter Putin og blir saksjonert for dette. Men andre nevner Kina, Nord-Korea, Iran osv..  får det at disse landene støtter Putin konsekvenser for deres forhold til vesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mener å ha lest et sted at en leder i Brazil også støttet, men kjenner ikke godt nok til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armenia, Hviterussland, Iran -det er vel de eneste landene som har gått ut med offentlig støtte så vidt jeg har fått med meg.

Kina støtter bare halvveis, de ønsker at Russland og Ukraina skal finne en politisk løsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer fra NRK her: 

Sitat

Russland har få allierte. I hovedsak dreier det seg om Hviterussland og Armenia, hvor Russland har militærbase. Det er heller ikke så mange land som har støttet russernes angrep.

– Så vidt meg bekjent har kun Iran, Venezuela og Syria gitt støtte til den russiske invasjonen. Det har vært noe bevegelse i Kinas holdning, men både Kina og India har avstått fra å fordømme Russland, sier Tobias Sæther.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Syria ja, selvfølgelig. Og Venezuela hadde jeg lest om jeg og men glemt, men det er et land jeg ikke følger så veldig mye med på ellers heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susanne skrev (6 timer siden):

Har fått med meg at Hviterussland støtter Putin og blir saksjonert for dette. Men andre nevner Kina, Nord-Korea, Iran osv..  får det at disse landene støtter Putin konsekvenser for deres forhold til vesten?

Ingen av disse landene har jo hatt et så godt forhold til "vesten" fra før av så om det utgjør noen særlig forskjell det vet jeg ikke.

Det eneste jeg tenker er at jeg er glad for at Kina tar en så nøytral posisjon som det de gjør, dette er jo det eneste landet som skremmer oss sånn ordentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...