Gå til innhold

Ja jeg er faktisk kristen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vrir ikke på noen ting. Som jeg skrev, det er bare å sjekke opp den originale teksten. Det står ingenting om at Gud er bokstavelig talt den allmektige i den forstand du tror. Det var du som dro frem det teite argumentet om "hvis Gud er allmektig, så blablabla...". 

Det er nok en del kristne også som har misforstått ordbruken, og det er derfor du ser det i andre diskusjoner, men jeg kan garantere at så og si ingen kristne tror på at Gud er allmektig i betydningen "bokstavelig talt den eneste som har noe som helst makt i det hele tatt".

Anonymkode: d6568...2d4

Og jeg kan garantere at en god del kristne tror det, har hatt nok diskusjoner rundt temaet. Og det at jeg ikke er kristen betyr ikke at jeg aldri har vanket i kristne miljøer, til dels også ganske så konservative.

Og du, det er lavmål å komme med at mine argumenter er teite, det gjør det totalt uinteressant å fortsette noen form for diskusjon med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
cassio skrev (3 minutter siden):

Og jeg kan garantere at en god del kristne tror det, har hatt nok diskusjoner rundt temaet. Og det at jeg ikke er kristen betyr ikke at jeg aldri har vanket i kristne miljøer, til dels også ganske så konservative.

Og du, det er lavmål å komme med at mine argumenter er teite, det gjør det totalt uinteressant å fortsette noen form for diskusjon med deg.

Det stemmer ikke. Du får spørre de kristne som tror det om de har fri vilje, da. Hvis svaret er "ja", har de akkurat bekreftet at de selv har noe makt til en viss grad, og dermed også at Gud ikke er den eneste som har makt.

Hvilke miljøer du vanker i interesserer meg ikke. 

Og det du skriver til slutt er jo helt på trynet. Hadde jeg kalt deg teit er jeg enig i at det hadde vært lavmål. Men du må tåle at folk synes argumentet ditt er teit. På den annen side er det jo beleilig. Du trenger ikke forsvare argumentet ditt når du blir motsagt fordi jeg sa at det var teit? Og det er liksom religiøse som skal ha problemer med logikk?

Hvis det eneste du kan backe opp det der "hvis Gud er allmektig, hvorfor gjør han ikke bare sånn og sånn"-argumentet ditt med er "Noen kristine tror Gud bokstavelig talt er den eneste med makt, derfor gidder jeg ikke engang sette meg inn i hva som faktisk står i bibelen, men generaliserer heller deres synspunkt til alle kristne" og "du sa jeg var teit, så da trenger jeg ingen gode argumenter, haha", så er du på ganske tynn is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse

Det finnes ingen gud. I så fall er han en jævlig fyr. Han gir uskyldige barn uhelbredelige sykdommer og sender dem tydeligvis rett til helvete etterpå. Men samtidig i følge kristne tar han i mot folk som har mishandlet, torturert og drept om de bare sier "å gud, tilgi meg" sekunder rett før de dør. Så hvis du blir skutt helt plutselig uten å rekke å be om tilgivelse, havner du sannsynligvis i helvete. Men er du den som skjøt og rekker å be om tilgivelse rett før du dør, så kan du komme til himmelen. Det finnes ingen logikk i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldretusse skrev (36 minutter siden):

Det finnes ingen gud. I så fall er han en jævlig fyr. Han gir uskyldige barn uhelbredelige sykdommer og sender dem tydeligvis rett til helvete etterpå. Men samtidig i følge kristne tar han i mot folk som har mishandlet, torturert og drept om de bare sier "å gud, tilgi meg" sekunder rett før de dør. Så hvis du blir skutt helt plutselig uten å rekke å be om tilgivelse, havner du sannsynligvis i helvete. Men er du den som skjøt og rekker å be om tilgivelse rett før du dør, så kan du komme til himmelen. Det finnes ingen logikk i dette. 

Gud kan velge selv om han vil tilgi folk jeg tror han ofte velger å ikke tilgi folk som har gjort store synder som de du nevnte mishandling, tortur og drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg forandret profilbildet så folk skal skjønne at jeg er kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
Sommer2464 skrev (15 minutter siden):

Gud kan velge selv om han vil tilgi folk jeg tror han ofte velger å ikke tilgi folk som har gjort store synder som de du nevnte mishandling, tortur og drap.

Men folk som har sex og får barn utenfor ekteskap og folk som skiller seg er ikke like ille? I følge hans egne bud så er det like ille som å drepe, så det sier seg selv at dette er noe såkalte kristne bare tror at han plutselig godtar fordi samfunnet går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huldretusse skrev (12 minutter siden):

Men folk som har sex og får barn utenfor ekteskap og folk som skiller seg er ikke like ille? I følge hans egne bud så er det like ille som å drepe, så det sier seg selv at dette er noe såkalte kristne bare tror at han plutselig godtar fordi samfunnet går fremover. 

Ja jeg synes slike bibelvers som det om at det er like ille å skille seg å få barn utenfor ekteskap er vanskelig å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Du får spørre de kristne som tror det om de har fri vilje, da. Hvis svaret er "ja", har de akkurat bekreftet at de selv har noe makt til en viss grad, og dermed også at Gud ikke er den eneste som har makt.

Hvilke miljøer du vanker i interesserer meg ikke. 

Og det du skriver til slutt er jo helt på trynet. Hadde jeg kalt deg teit er jeg enig i at det hadde vært lavmål. Men du må tåle at folk synes argumentet ditt er teit. På den annen side er det jo beleilig. Du trenger ikke forsvare argumentet ditt når du blir motsagt fordi jeg sa at det var teit? Og det er liksom religiøse som skal ha problemer med logikk?

Hvis det eneste du kan backe opp det der "hvis Gud er allmektig, hvorfor gjør han ikke bare sånn og sånn"-argumentet ditt med er "Noen kristine tror Gud bokstavelig talt er den eneste med makt, derfor gidder jeg ikke engang sette meg inn i hva som faktisk står i bibelen, men generaliserer heller deres synspunkt til alle kristne" og "du sa jeg var teit, så da trenger jeg ingen gode argumenter, haha", så er du på ganske tynn is. 

Du fortsetter med lavmål, hvor har du det fra at jeg ikke har satt meg inn i hva som står i bibelen? At jeg ikke er kristen nå, eller noensinne kommer til å bli det, sier ikke noe om fortiden min og livssynet mitt tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
Sommer2464 skrev (6 minutter siden):

Ja jeg synes slike bibelvers som det om at det er like ille å skille seg å få barn utenfor ekteskap er vanskelig å forstå

Ja, det synes tydeligvis de fleste kristne er vanskelig å forstå. Så de velger seg ut hvilke regler de vil følge og hva de vil tro på selv, og derfor er det så forskjell på hva de godtar og ikke godtar i den kirken de tror de eier eller tilhører. Ingen logikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cassio skrev (13 minutter siden):

Du fortsetter med lavmål, hvor har du det fra at jeg ikke har satt meg inn i hva som står i bibelen? At jeg ikke er kristen nå, eller noensinne kommer til å bli det, sier ikke noe om fortiden min og livssynet mitt tidligere. 

Da jeg sa at du kunne sjekke opp originalteksten fordi jeg mente "allmektig" er en unøyaktig oversettelse, sa du: "Foretrekker å tenke selv i stedet for å prøve å finne fornuft i eldgamle skrifter." 

Jeg tolket det dithen at du ikke ønsket å bruke tid på å sette deg inn i den egentlige oversettelsen. Er det feil? 

Igjen, bakgrunnen din er uinteressant. Hvorfor drar du den frem hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Huldretusse skrev (På 1.3.2022 den 21.30):

Ja, det synes tydeligvis de fleste kristne er vanskelig å forstå. Så de velger seg ut hvilke regler de vil følge og hva de vil tro på selv, og derfor er det så forskjell på hva de godtar og ikke godtar i den kirken de tror de eier eller tilhører. Ingen logikk. 

Feil, kristne følger nye testamentet og de ti bud. Vanskeligere er ikke logikken. Så enkelt at selv ateister kan forstå det😄

Anonymkode: 67c0f...4bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det bedre før. 

Jeg oppdaget kristne fordømmer, de mobber, de ser ikke på deg men du er som luft. 

Historiene om Gud er fantastisk. Problemet blir alle partier kristen eliten der det er som at du skal tilpasse deg putin tankesett. 

Så  tilliten til kristne er vekke. Man går iallfall ikke alene uten at man får noe innpass og blir ødelagt som menneske. 

Jeg er takknemlig nå. 

Anonymkode: c3fbd...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint for deg. Hver gang du får vanskelige spørsmål, vær vennlig og ikke bland inn muslimer i alt. Ha litt ryggrad takk og lykke til. 

Anonymkode: 00f5e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for avsporing og innlegg kun bestående av lenker.
- Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Sommer2464 skrev (På 1.3.2022 den 16.29):

Nei men nå er det virkelig stor fare for atomkrig så jeg tror derfor Gud vil sende Jesus til jorden.

Be han ta med jod tabletter og rent vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...