Gå til innhold

Ja jeg er faktisk kristen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg jo vært litt fæl og kritisert kristendommen en del siden jeg kom på forumet. Men jeg har faktisk vært kristen Siden januar. Og jeg vil be andre også om å bli kristne. Hvis du leser Bibelen kan du lett få overbevisning og for å bli kristen så raskt som mulig start med det nye testamentet. Jesus døde for våre synder så folk skulle tro på han og dermed ikke gå fortapt. Jesus kommer sannsynligvis snart. Når Jesus kommer skal verden bli et bedre sted dette er slutten på jorden slik vi kjenner den. Verden blir helt annen og de som er kristne og har bedt om tilgivelse for syndene sine skal være her på jorden i det som kalles paradis. Jesus vil at alle skal bli kristne så vær så snill les Bibelen be til Gud gjør hva som helst for å bli kristen.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg lest bibelen, og som lite barn, så ba jeg mye til Gud. Men jeg tror ikke på han. 

Anonymkode: 58d13...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke ønske om å komme til hverken paradis eller ha evig liv, men har ingen problemer med at andre tror så lenge man ikke skader andre med troen sin.

Anonymkode: e6d63...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (6 minutter siden):

🤦‍♀️

Hva er galt med å være kristen Teatrica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå har jeg lest bibelen, og som lite barn, så ba jeg mye til Gud. Men jeg tror ikke på han. 

Anonymkode: 58d13...eaf

Nei det er dessverre slik for mange at de ikke klarer å tro på Gud fordi de synes det er for overnaturlig og umulig å tro på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (6 minutter siden):

Hva er galt med å være kristen Teatrica?

Ikke noe galt i å være kristen i og for seg, det er mer mer hvordan du går fra å ha kritisert kristendommen som veldig i det siste til å gå over i ren forkynnelse og omvending av andre mennesker jeg reagerer på!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neitakk.

Oppvokst på en kristen  småbygd  i Rogaland.  

Jeg  var ikke store jenta da jeg syns disse historiene fra Midtøsten var sinnsykt usannsynlige  , og "Gud " temmelig herskesyk og  ond .

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk. Når jeg ser på hva som skjer i verden er det helt umulig for meg å tro på at det finnes en god, allmektig gud. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (22 minutter siden):

Ikke noe galt i å være kristen i og for seg, det er mer mer hvordan du går fra å ha kritisert kristendommen som veldig i det siste til å gå over i ren forkynnelse og omvending av andre mennesker jeg reagerer på!

Uff det er ikke meningen vil bare at folk skal bli frelst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er paganist og det lever jeg godt med. Trenger ikke å tro på noen gud. 

Anonymkode: 06422...9cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (12 minutter siden):

Ellers takk. Når jeg ser på hva som skjer i verden er det helt umulig for meg å tro på at det finnes en god, allmektig gud. 

Det er derfor Gud vil sende Jesus tilbake til Jorden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer, da. Nå må du leve et liv i skam hvor du alltid legger lokk på deg selv. Slik var det å være kristen for meg, i alle fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (58 minutter siden):

Nå har jeg jo vært litt fæl og kritisert kristendommen en del siden jeg kom på forumet. Men jeg har faktisk vært kristen Siden januar. Og jeg vil be andre også om å bli kristne. Hvis du leser Bibelen kan du lett få overbevisning og for å bli kristen så raskt som mulig start med det nye testamentet. Jesus døde for våre synder så folk skulle tro på han og dermed ikke gå fortapt. Jesus kommer sannsynligvis snart. Når Jesus kommer skal verden bli et bedre sted dette er slutten på jorden slik vi kjenner den. Verden blir helt annen og de som er kristne og har bedt om tilgivelse for syndene sine skal være her på jorden i det som kalles paradis. Jesus vil at alle skal bli kristne så vær så snill les Bibelen be til Gud gjør hva som helst for å bli kristen.

Jehovas vitner er hvertfall det siste alternativet om religion skulle oppta noen små prosent tankeplass. 

Anonymkode: bfd76...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (5 minutter siden):

Det er derfor Gud vil sende Jesus tilbake til Jorden.

Det var ikke bedre på Jesu tid så den går ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var ikke bedre på Jesu tid så den går ikke. 

Nei men nå er det virkelig stor fare for atomkrig så jeg tror derfor Gud vil sende Jesus til jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (1 time siden):

les Bibelen

hvilken del?

Gud skapte Satan. Satan er fienden. Ber du for Satan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (1 time siden):

Hvordan har du funnet at det er din gren av kristendommen som er rett?, og hvordan har du kommet frem til at kristendommen er den rette religionen blant de mange tusen forskjellige religionene som finnes?.

Anonymkode: 75765...d55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan har du funnet at det er din gren av kristendommen som er rett?, og hvordan har du kommet frem til at kristendommen er den rette religionen blant de mange tusen forskjellige religionene som finnes?.

Anonymkode: 75765...d55

Jeg har egentlig ikke fått så mye overbevisning av Bibelen selv om det hjelper for mange. Jeg har bedt til Gud veldig mye og følte Guds nærvær av det. Jeg ser meg selv bare som en bibeltro kristen selv om jeg er medlem av den norske kirke kaller jeg meg ikke protestant.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...