Gå til innhold

Hvorfor er trolletråder så morsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at for eksempel (fiktivt eksempel) en tråd om et marsvin i et bur i sengen får 20 sider pluss med oppmerksomhet? Samboere som klikker og skriver tekst på veggen får noen og førti? Osv osv. 

Hva er det som gjør at enkelte slike tråder surrer og går? Til felles i slike tråder er jo at trådstarteren virker utrolig enkel eller jævlig kreativ, samme historien surrer og går, og folk henger seg på! Gjerne i dages og ukesvis! 

Hva er mekanismen bak? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste trolletråder er ikke morsomme, de er kun tragiske.

Anonymkode: 1dbe6...fc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål! Lurer veldig på det selv. Noen tråder kan jo være revelante og intressante å diskutere så lenge de har et snev av virkelighet i seg så er det ikke så viktig for meg om ts har endret litt på historien/detaljene for å anonymisere den.

Men hvem synes det er gøy å diskutere en situasjon hvor kjæresten må vike plass for gullfisken som må sove i senga?? Altså hæ? Da kan man like gjerne diskutere hvorfor ts synes med er best å flakse med armene når hun flyr til Narnia eller om det er enklere med rutefly. Snakk om bortkasta tid. 

Trolle-ts'ene er som regel flinke til å holde slike tråder i live ved å komme med en og annen setning hver 10. post eller slik. Så er man i gang..

Anonymkode: 9f279...41a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som troller nå er de ‘geniale’ folkene som oppdaget noe sist av alle. De som kommer brasende inn i stuen og hyler ut om at de har hørt om noe som heter ‘internettet’. 😜 

‘har du hørt om biler…? Det er noe helt nytt!!! Nå lærte jeg deg noe nytt…’ 

Anonymkode: 04e1e...21c

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (21 minutter siden):

Hvorfor er det slik at for eksempel (fiktivt eksempel) en tråd om et marsvin i et bur i sengen får 20 sider pluss med oppmerksomhet? Samboere som klikker og skriver tekst på veggen får noen og førti? Osv osv. 

Hva er det som gjør at enkelte slike tråder surrer og går? Til felles i slike tråder er jo at trådstarteren virker utrolig enkel eller jævlig kreativ, samme historien surrer og går, og folk henger seg på! Gjerne i dages og ukesvis! 

Hva er mekanismen bak? 

De liker vel å lure folk? Tillit er ut. 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De liker vel å lure folk? Tillit er ut. 🤭

Tenker du på de som lager trådene? Ja, det vil jeg tro, men mitt spørsmål er vel egentlig til de som svarer. Når man skjønner på side 2 at dette er en tulletråd, hvorfor fortsetter man da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overvurder folks intelligens. Det som høres ut som trolletråder for smarte folk, er reelle problemstillinger for andre.

Anonymkode: e27b8...d57

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Tenker du på de som lager trådene? Ja, det vil jeg tro, men mitt spørsmål er vel egentlig til de som svarer. Når man skjønner på side 2 at dette er en tulletråd, hvorfor fortsetter man da?

Tidsfordriv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...