Gå til innhold

Noen som kjenner barneskolene på Ekeberg/Bekkelaget/Nordstrand/Munkerud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner området, og kan fortelle litt? Hvilke skoler er bra å gå på, og hvilke skoler bør man unngå? I så fall hvorfor?

Anonymkode: fc078...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt individuelt hvordan man oppfatter en skole, det kommer an på foreldres utgangspunktet, barnets utgangspunkt, hvem man er i klasse med, hvilke lærere man har og om det har vært noen spesielle situasjoner. Det er ganske håpløst å si noe generelt. Noen vil alltid være veldig fornøyde, og andre vil alltid være veldig misfornøyde. 

Anonymkode: 177a7...0a1

AnonymBruker
Skrevet

Det er et resurssterkt område og skolene er preget av det. De har en av de laveste andelene av minoritetsspråklige i byen. Tror ikke det er stor forskjell i mellom de. 

Anonymkode: 39e3a...23d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det i Tromsø? Eller er det slike småsteder jeg ikke har hørt om , tro? 

Anonymkode: 04d32...053

AnonymBruker
Skrevet

Alle er helt ok. 

Kastellet har en åpne løsninger-greie som ikke funker for alle, og jeg personlig ville unngått noen av skolene fordi de er litt snobbete og rikmannsbarnpreget. Tror mine unger fra to hjem med middelmådig økonomi fort kunne havnet litt utenfor. 

Ekeberg er veldig bra, og jeg har godt inntrykk av Munkerud også. Lambertseter er ålreit, men litt preget av sliten bygningsmasse. 

Anonymkode: a13d1...a68

AnonymBruker
Skrevet

Har barn som har gått på Munkerud  og familie som går der nå. De er elendige på oppfølging av elever som sliter litt. (Type dysleksi etc).

Ellers fint miljø, men vi snakker blendahvite barn fra ressurssterke hjem. Viktig med merkeklær og sko. Neppe noe særlig annerledes på Nordstrand og kastellet skole.

Anonymkode: 87ab1...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn på Ljan skole i bydel Nordstrand. Veldig fornøyd med skolen, men kunne gjerne vært litt mangfold. Blir ganske homogen elevmasse sett opp mot sammensetningen av Oslos befolkning forøvrig. Vil tro det gjelder alle dkolene du nevner.

Anonymkode: a3553...323

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle tre skolene er bra valg om du ønsker å gi barna dine de beste sjansene og starte nettverking tidlig.

Anonymkode: 299da...7e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har barn på Ljan skole i bydel Nordstrand. Veldig fornøyd med skolen, men kunne gjerne vært litt mangfold. Blir ganske homogen elevmasse sett opp mot sammensetningen av Oslos befolkning forøvrig. Vil tro det gjelder alle dkolene du nevner.

Anonymkode: a3553...323

Typisk politisk korrekt å klage over manglende mangfold, når du selv bevisst har valgt å bo slik at barna dine går på en så hvit skole som mulig. Du kan når som helst flytte til Grønland eller furuset og la barna dine gå på skole der….men sannheten er vel at du ikke ønsker mangfold, så slutt å late som om du savner det.

Anonymkode: be20d...867

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Typisk politisk korrekt å klage over manglende mangfold, når du selv bevisst har valgt å bo slik at barna dine går på en så hvit skole som mulig. Du kan når som helst flytte til Grønland eller furuset og la barna dine gå på skole der….men sannheten er vel at du ikke ønsker mangfold, så slutt å late som om du savner det.

Anonymkode: be20d...867

Ikke meg du siterte, men vi bor også på Ljan, og det er faktisk veeeldig blendahvit. Ville jeg sendt barna til Mortensrud skole, nei, men jeg hadde faktisk foretrukket en mellomting som Løren sånn rent mangfoldsmessig, men skolekrets var ikke det eneste det sto og falt på. 

Anonymkode: 39e3a...23d

AnonymBruker
Skrevet

Nedre Bekkelaget skole er blant byens beste i resultater. Den er også ganske liten. 

Jeg har venner med barn på Kastellet og Nordstrand og jeg synes det er litt "nyrikt" miljø der. Det er mange innflyttere og folk som nylig har begynt å tjene penger, og det er mye fokus på merkeklær og slikt. 

Anonymkode: eeb64...132

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/1/2022 den 14.39):

Noen som kjenner området, og kan fortelle litt? Hvilke skoler er bra å gå på, og hvilke skoler bør man unngå? I så fall hvorfor?

Anonymkode: fc078...046

Vil anbefale Nordseter skole. Nesten ny skole, bygget for ca 5 år siden. Mye ressurssterke mennesker, men likevel ikke typ Holmenkollen eller liknende.

Anonymkode: 60499...8c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 17.44):

Har barn som har gått på Munkerud  og familie som går der nå. De er elendige på oppfølging av elever som sliter litt. (Type dysleksi etc).

Ellers fint miljø, men vi snakker blendahvite barn fra ressurssterke hjem. Viktig med merkeklær og sko. Neppe noe særlig annerledes på Nordstrand og kastellet skole.

Anonymkode: 87ab1...ca1

Er problemet at de samarbeider dårlig med BUP/PPT? 

Anonymkode: bda6c...906

AnonymBruker
Skrevet

Familie har 1. klassing på Ekeberg skole, har inntrykk av at både foreldre og elev er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 3c754...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Ljan barneskole!

Anonymkode: a56fc...7cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 16.13):

Er det i Tromsø? Eller er det slike småsteder jeg ikke har hørt om , tro? 

Anonymkode: 04d32...053

Innlegget retter seg vel mot de som vet hvor stedene er, og kan svare på det TS lurer på. Så jeg forstår ikke poenget med spørsmålet ditt? Det er i hovedstaden, så småsteder er det ikke.

Anonymkode: e474a...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...