Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med ei som tjener dobbelt så mye som meg, har ikke gjeld på leilighet, bil eller annet, men påstod at jeg levde på henne. Jeg prøver å ikke sløse med pengene og handler billig og kanskje på 50% disken, men det likte ikke hun. Hun sa hun hadde råd til skikkelig mat og dessuten var hun livredd for å spise mat utgått på dato selv om det ikke var dårlig. Hun spiser ofte ute, men det kan ikke jeg. Det var også mye styr da det var snakk om å reise til syden i påsken. Hennes foreldre spanderer ferie (15000+) på henne og hennes søsken. Men ble problematisk da jeg ikke har råd. Jeg kan bruke av sparepengene mine, de jeg vil bruke på bolig, men har ikke så lyst. Kanskje vi ikke passer sammen, kanskje bedre å være singel og leve sparsommelig. Jeg må ikke alt mulig som koster penger for å ha det bra. Blir litt lei meg når hun sier til alle at jeg ikke har råd til ditt og datt. 

Anonymkode: 98fae...7f9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne, du :) 

Jeg hadde heller ikke giddet å være sammen med noen som hadde fortalt folk at jeg «ikke har råd til» ting fordi jeg ønsker å prioritere og være økonomisk fornuftig. 

Anonymkode: 7c888...ddb

• Liker 3
Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er sammen med ei som tjener dobbelt så mye som meg, har ikke gjeld på leilighet, bil eller annet, men påstod at jeg levde på henne. Jeg prøver å ikke sløse med pengene og handler billig og kanskje på 50% disken, men det likte ikke hun. Hun sa hun hadde råd til skikkelig mat og dessuten var hun livredd for å spise mat utgått på dato selv om det ikke var dårlig. Hun spiser ofte ute, men det kan ikke jeg. Det var også mye styr da det var snakk om å reise til syden i påsken. Hennes foreldre spanderer ferie (15000+) på henne og hennes søsken. Men ble problematisk da jeg ikke har råd. Jeg kan bruke av sparepengene mine, de jeg vil bruke på bolig, men har ikke så lyst. Kanskje vi ikke passer sammen, kanskje bedre å være singel og leve sparsommelig. Jeg må ikke alt mulig som koster penger for å ha det bra. Blir litt lei meg når hun sier til alle at jeg ikke har råd til ditt og datt. 

Gjør det slutt. 

Dette handler ikke egentlig om pengene. Men du har funnet ut at hun ikke håndterer forskjeller mellom dere og at hun ikke er villig til å finne løsninger. Da kan man rett og slett ikke være sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt å svare at det aldri er en god idé med lønnsgap innad i et forhold.

Men så leste jeg det du skrev. Du er sammen med en mishandler. Og det idet selv er jo grunn god nok til å gå/dumpe henne for lengst. 

Anonymkode: 03a42...14a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forskjeller i lønn her også, men jeg tjener minst. Min mann har aldri brukt dette mot meg! Hadde han ikke hatt forståelse for det, sier det mer om ham enn om meg :) Synes kjæresten din virker som en overlegen blær som ikke fortjener deg! 

Anonymkode: 49d58...77d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dump henne, du :) 

Jeg hadde heller ikke giddet å være sammen med noen som hadde fortalt folk at jeg «ikke har råd til» ting fordi jeg ønsker å prioritere og være økonomisk fornuftig. 

Anonymkode: 7c888...ddb

Hun virker ikke særlig koselig… 

Anonymkode: 49d58...77d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke koselig!

Jeg tjener det tredobbelte av hva min mann gjør og selvsagt betaler jeg også mer.

Han er sparsommelig, økonomisk og fornuftig, det gjør at jeg synes valget om å dele min lønn med han enkel. 

Anonymkode: 63d22...9c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde tenkt å svare at det aldri er en god idé med lønnsgap innad i et forhold.

Men så leste jeg det du skrev. Du er sammen med en mishandler. Og det idet selv er jo grunn god nok til å gå/dumpe henne for lengst. 

Det kommer jo helt an på hvordan de som mottar lønna oppfører seg! 

Skal jeg gjøre det slutt med mannen min fordi jeg tjener mer enn ham? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Denne ab 03a42...14a har det merkeligste krav til forhold som jeg har lest. Å tjene likt..🤨

Anonymkode: 48e20...70b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det gjør det ikke nødvendigvis. Forskjellig verdi er forskjellig verdi. At du tjener mest og ikke ser de potensielle fallgruvene, er et godt eksempel.

Har de ikke brød, kan de spise kake-retorikk. 

Har aldri sagt det, men selv ville jeg ikke vært sammen med noen som tjener mye mindre eller mye mer. Det er som å be om trøbbel.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Denne ab 03a42...14a har det merkeligste krav til forhold som jeg har lest. Å tjene likt..🤨

Anonymkode: 48e20...70b

Det samme kravet har jeg til intelligens og evne til argumentasjon, så du kan ta det helt med ro. Vi to kommer neppe til å gå forbi hverandre på gaten en gang ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke koselig!

Jeg tjener det tredobbelte av hva min mann gjør og selvsagt betaler jeg også mer.

Han er sparsommelig, økonomisk og fornuftig, det gjør at jeg synes valget om å dele min lønn med han enkel. 

Mannen din er heldig. Spanderer du deler av en ferietur som til syden for eksempel eller må dere skippe det eller finne noe billigere siden han ikke har råd?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mannen min klaget til vennene sine for at jeg hadde dårlig råd, og reist til Syden uten meg, så hadde han fort blitt singel! Så kunne han kost seg alene med gourmetmat som kostet alt for mye, og støvsugd gulvene helt alene.

Anonymkode: 07222...04e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har aldri sagt det, men selv ville jeg ikke vært sammen med noen som tjener mye mindre eller mye mer. Det er som å be om trøbbel.

Det samme kravet har jeg til intelligens og evne til argumentasjon, så du kan ta det helt med ro. Vi to kommer neppe til å gå forbi hverandre på gaten en gang ;) 

Forskjellen er vel at intelligens og argumentasjonsevne er relativt stabilt. Inntekt vil som regel endre seg.
Da jeg møtte mannen var jeg student med nesten null i spending money. Han jobbet fullt og tjente godt. Snart 20 år senere tjener jeg bedre. I løpet av alle de årene har økonomi aldri vært en utfordring i vårt forhold. 

Anonymkode: 4fd87...fcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...