AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Inspirert av to andre tråder der tøybind diskuteres - nå vil jeg ha en tråd uten kallenavn og «æsj, så ekle dere er». Ønsker meg link til nettbutikker, tips og erfaringer! Hvor kjøper dere tøybind? Anonymkode: 67fc4...092 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Selv er jeg nybegynner og har kjøpt litt her og der for å prøve. Er veldig fornøyd med komforten på de som heter Elskbar: https://minie.no/vare-kategori/alt-til-mor/toybind/ Anonymkode: 67fc4...092
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Er også veldig nysgjerrig på Hannahpad, det er så fine motiver. Har noen erfaringer med de? Anonymkode: 67fc4...092
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er også veldig nysgjerrig på Hannahpad, det er så fine motiver. Har noen erfaringer med de? Anonymkode: 67fc4...092 Vi her hjemme har prøvd og de er virkelig ikke å anbefale. Faktisk krevde vi pengene tilbake og fikk medhold. For det første er de såååå tynne (kjøpte nattvarianten), så de er ikke for folk med reell blødning og siden de er så tynne, kjennes det ut som man går med PUL-stoffet rett mot huden og de er utrolig klamme. For det andre er de sydd slik at kanten ytterst (2 cm foran, 2 cm bak og ca 1 cm på hver side) har null padding og består av bare det tynne stoffet på over- og undersiden. PUL og padding fyller rett og slett bare midten av bindet, så for eksempel vil et bind som er 14 cm langt og 6 cm bredt være bare 10 x 4 cm i praksis. Men pene er de, det skal de ha. Anonymkode: 8ced1...9dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi her hjemme har prøvd og de er virkelig ikke å anbefale. Faktisk krevde vi pengene tilbake og fikk medhold. For det første er de såååå tynne (kjøpte nattvarianten), så de er ikke for folk med reell blødning og siden de er så tynne, kjennes det ut som man går med PUL-stoffet rett mot huden og de er utrolig klamme. For det andre er de sydd slik at kanten ytterst (2 cm foran, 2 cm bak og ca 1 cm på hver side) har null padding og består av bare det tynne stoffet på over- og undersiden. PUL og padding fyller rett og slett bare midten av bindet, så for eksempel vil et bind som er 14 cm langt og 6 cm bredt være bare 10 x 4 cm i praksis. Men pene er de, det skal de ha. Anonymkode: 8ced1...9dc Såpass 😳 det er virkelig ikke noe for meg, skjønner jeg. Kanskje som truseinnlegg i så fall…. De siste dagene. Det var hyggelig pris der , 70 kr for truseinnlegg. Men det hjelper jo ikke hvis det ikke funker 😬 Anonymkode: 67fc4...092
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi her hjemme har prøvd og de er virkelig ikke å anbefale. Faktisk krevde vi pengene tilbake og fikk medhold. For det første er de såååå tynne (kjøpte nattvarianten), så de er ikke for folk med reell blødning og siden de er så tynne, kjennes det ut som man går med PUL-stoffet rett mot huden og de er utrolig klamme. For det andre er de sydd slik at kanten ytterst (2 cm foran, 2 cm bak og ca 1 cm på hver side) har null padding og består av bare det tynne stoffet på over- og undersiden. PUL og padding fyller rett og slett bare midten av bindet, så for eksempel vil et bind som er 14 cm langt og 6 cm bredt være bare 10 x 4 cm i praksis. Men pene er de, det skal de ha. Anonymkode: 8ced1...9dc Hvor synes du at de har best? Anonymkode: 67fc4...092
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Og har noen prøvd sånne H-formede uten knapp? Sitter de godt? Anonymkode: 67fc4...092
CrazyCatLady2500 Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Her har du en liste over noen: https://norskeprodukter.com/liste-over-norske-toybind-og-truseinnlegg/
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har kun tøybindene fra Imse Vimse, men jeg syns de er gode nok så jeg har ingen planer om å prøve andre 😅 har ikke hatt en eneste lekkasje. jeg har kjøpt alle mine fra her ☺️
Olaug Olsen Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Jeg hadde et strikkebind for noen år siden som jeg tok kluter i. Hadde lanolinisert strikkebindet, slik at det skulle fungere som et sperrelag. Nøstebarn garn. Dette var et eksperiment, og ble aldri noe mer enn det, egentlig. Så fant jeg nettsidene til Ladypad.eu. Vi har bestilt bind fra denne nettbutikken mange ganger. Noe krøll med sikkerhetssertvikatet siste ukene. Fant samme produkter på fertil.no, og bestilte derfra. Bra produkter. God kvalitet. Endret 1. mars 2022 av Olaug Olsen
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Pinnedyret21 skrev (9 timer siden): Jeg har kun tøybindene fra Imse Vimse, men jeg syns de er gode nok så jeg har ingen planer om å prøve andre 😅 har ikke hatt en eneste lekkasje. jeg har kjøpt alle mine fra her ☺️ Har bestilt noen derfra for å prøve, men de har ikke kommet enda. Gleder meg - de ser tynne og fine ut. Anonymkode: 67fc4...092
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har bestilt noen derfra for å prøve, men de har ikke kommet enda. Gleder meg - de ser tynne og fine ut. Anonymkode: 67fc4...092 Ja de er gode ☺️ Det var litt uvandt i starten da, for uansett så føles tøybind mye tykkere it enn engangsbind. Men nå får jeg helt mark av å bruke engangsbind, tøy er jo såå mye mer behagelig å gå med
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 Pinnedyret21 skrev (9 timer siden): Ja de er gode ☺️ Det var litt uvandt i starten da, for uansett så føles tøybind mye tykkere it enn engangsbind. Men nå får jeg helt mark av å bruke engangsbind, tøy er jo såå mye mer behagelig å gå med Ja, jeg fikk litt sjokk av det ene nattbindet jeg fikk. Men hvis det funker får det bare være tjukt 😂 Anonymkode: 67fc4...092
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg fikk litt sjokk av det ene nattbindet jeg fikk. Men hvis det funker får det bare være tjukt 😂 Anonymkode: 67fc4...092 Haha, ja jeg tenkte mitt når jeg mottok det jeg å 😂 å man kan virkelig tenke seg at man bruker bleie. Men jeg liker at de er så lange, for da er jeg sikrere mtp om noe skulle renne fremover eller bakover 😅
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 Har noen prøvd bind fra Rødhette på FB? Anonymkode: 67fc4...092
AprilLudgate Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 Har alle størrelser fra Imse Vimse og er fornøyd Kjøpte først noen få på apotek for å teste, og så pakke på Tise sin butikk.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #17 Skrevet 3. mars 2022 Fløff skrev (15 timer siden): Har alle størrelser fra Imse Vimse og er fornøyd Kjøpte først noen få på apotek for å teste, og så pakke på Tise sin butikk. De fra ImseVimse får jeg i morra 😃 gleder meg. (Ja, jeg gleder meg over sånne småting. Og ja det er sikkert sjukt. Men jeg er skikkelig nyfrelst). Anonymkode: 67fc4...092 1
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2022 #18 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De fra ImseVimse får jeg i morra 😃 gleder meg. (Ja, jeg gleder meg over sånne småting. Og ja det er sikkert sjukt. Men jeg er skikkelig nyfrelst). Anonymkode: 67fc4...092 Merker de ble en befrielse på sommeren i VARME og når jeg etter vaksinene slet med mellomblødninger og gikk mye med bind. Jeg synes de puster mye bedre enn rene plastbind. De største er STORE, men det er bare pluss synes jeg. Blør man mye er det bedre med litt for lang 😅 1
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 3. mars 2022 #19 Skrevet 3. mars 2022 Fløff skrev (1 minutt siden): Merker de ble en befrielse på sommeren i VARME og når jeg etter vaksinene slet med mellomblødninger og gikk mye med bind. Jeg synes de puster mye bedre enn rene plastbind. De største er STORE, men det er bare pluss synes jeg. Blør man mye er det bedre med litt for lang 😅 Ja på sommeren er det SÅ mye bedre med tøybind siden de ikke blir klamme. Mensen min kan variere med 1-2 dager, så jeg liker å bruke bind bare for sikkerhets skyld, å et stoffbind kan jeg bruke hele dagen så lenge det ikke kommer noe, blir jo som å bruke litt tykkere truse bare
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #20 Skrevet 3. mars 2022 Pinnedyret21 skrev (1 time siden): Ja på sommeren er det SÅ mye bedre med tøybind siden de ikke blir klamme. Mensen min kan variere med 1-2 dager, så jeg liker å bruke bind bare for sikkerhets skyld, å et stoffbind kan jeg bruke hele dagen så lenge det ikke kommer noe, blir jo som å bruke litt tykkere truse bare Det er det jeg også tenker! At nå kan jeg til og med sove med bind når jeg venter på mensen. Uten å bli klam og produsere masse søppel. Anonymkode: 67fc4...092 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå