Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) ENDELIG ser det ut til at det blir bryllup i Bjørnehiet også! Hvis alt går i orden og HEF klarer å skaffe oss en vigsler, så gifter vi oss på julaften med kun nærmeste familie til stede. Etter litt fram og tilbake, fant vi ut at dette må jo være en glimrende måte å gjøre det på, i hvert fall for oss som ikke vil ha noe stort kalas med ditto regning. Det er allerede bestemt at alle skal komme til oss på julemiddag i år, menyen er jo bestemt (selvsagt), og ingen kan bli sure for at de ikke ble invitert i bryllup - de hadde vel andre ting å gjøre denne dagen Jeg skal sy kjole selv (fikk mail forrige dagen om at mønsteret er sendt fra statene - hurra!), buketten ordner jeg selv (doh - skulle bare mangle ), middagen er som sagt i boks, bryllupskake blir av den enkle, men altfor gode sorten, og fotograf? Nei, vi har jo digitalkamera Skal høre om Bjørnemannen vil ha ny dress, men hvis ikke så er det egentlig bare invitasjoner, vigsler og lokale for selve seremonien som mangler. Ja, og så må jeg jo pynte litt i heimen, da, men det synes jeg er LITT tidlig å begynne å styre med enda. Og til alt overmål så er jeg nesten ferdig med julegavene allerede. WOW! Nei, dette skal bli gøy! Forresten: Hvis noen vet hvem jeg er og hvem familiene våre er: Dette er HEMMELIG! IKKE SI NOE! De skal få invitasjoner et par uker i forveien. Tenkte noe sånt som "Velkommen til julemiddag og bryllup på Hellne 24. desember!" Endret 4. november 2005 av Bjørnsdatter
Pasha Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Det var en spennende måte og feire bryllup og jul på.. (og nå skjønte jeg hva du mente der inne på jule--forumet). Gratulerer så mye!!!!
Gjest Olava Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Høres vidunderlig ut! Forfriskende å høre om helt andre måter å feire bryllup på enn oss tradbruder! Lykke til med husvask og søm, det ser ut til at d har det meste klart. :rosasmil: :rosasmil: :rosasmil:
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 ENDELIG ser det ut til at det blir bryllup i Bjørnehiet også! Hvis alt går i orden og HEF klarer å skaffe oss en vigsler, så gifter vi oss på julaften med kun nærmeste familie til stede. Etter litt fram og tilbake, fant vi ut at dette må jo være en glimrende måte å gjøre det på, i hvert fall for oss som ikke vil ha noe stort kalas med ditto regning. Det er allerede bestemt at alle skal komme til oss på julemiddag i år, menyen er jo bestemt (selvsagt), og ingen kan bli sure for at de ikke ble invitert i bryllup - de hadde vel andre ting å gjøre denne dagen Jeg skal sy kjole selv (fikk mail forrige dagen om at mønsteret er sendt fra statene - hurra!), buketten ordner jeg selv (doh - skulle bare mangle ), middagen er som sagt i boks, bryllupskake blir av den enkle, men altfor gode sorten, og fotograf? Nei, vi har jo digitalkamera Skal høre om Bjørnemannen vil ha ny dress, men hvis ikke så er det egentlig bare invitasjoner, vigsler og lokale for selve seremonien som mangler. Ja, og så må jeg jo pynte litt i heimen, da, men det synes jeg er LITT tidlig å begynne å styre med enda. Og til alt overmål så er jeg nesten ferdig med julegavene allerede. WOW! Nei, dette skal bli gøy! Forresten: Hvis noen vet hvem jeg er og hvem familiene våre er: Dette er HEMMELIG! IKKE SI NOE! De skal få invitasjoner et par uker i forveien. Tenkte noe sånt som "Velkommen til julemiddag og bryllup på Hellne 24. desember!" ← Julaften er på lørdag,men er det åpent den dagen a? Eller blir det i kirken ved gudstjenesten? Serverer dere da julemiddag på en slik dag? julaften /bryllup?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Julaften er på lørdag,men er det åpent den dagen a? Eller blir det i kirken ved gudstjenesten? Serverer dere da julemiddag på en slik dag? julaften /bryllup? ← Vi skal IKKE gifte oss i kirken, det passer ikke oss som er ateister, derfor har vi vært i kontakt med Human-Etisk Forbund som skulle gjøre sitt beste for å skaffe en som kan vie oss. HEF har jo fått vigselsrett, og de er ikke så stivbeinte på det der med lokale Selvsagt blir det ribbe, pølse og kjøttkaker Det er noe av det som er det geniale (synes vi), for da slipper vi å stresse med menyer og hundre retter og desserter og servitører og alt det der. Gleder meg! VELDIG!
Gika Skrevet 28. oktober 2005 #9 Skrevet 28. oktober 2005 Høres veldig bra ut, og dessuten ser du ut til å ha full kontroll over alle praktiske utfordringer. Kos dere!
Blueberry Skrevet 28. oktober 2005 #10 Skrevet 28. oktober 2005 Så spennende! Lykke til videre med kjolesøm og alt det der. Kjempegod idé!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. oktober 2005 #11 Skrevet 28. oktober 2005 Det er ganske greit å planlegge/handle/holde kontrollen når man har permisjon Det har jeg ikke til neste år, (tenkte på høsten 2006 til å begynne med) så det er vel i egentlig lurest å få det gjort mens man har tid!
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2005 #12 Skrevet 28. oktober 2005 Oj, sprekt gjort!!! Det blir nok kjempe-stilig!!! Lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #13 Skrevet 28. oktober 2005 Så gøy! Gratulerer, det høres koselig ut! Noen som vet om det er mulig å gifte seg i kirken på julaften, eller om den dagen er "opptatt"? Kan man feks gifte seg under en vanlig julegudstjeneste?
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #14 Skrevet 28. oktober 2005 For en fantastisk strålende ide!! Måtte bare si det, og ikke minst: Lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #15 Skrevet 28. oktober 2005 Vi skal IKKE gifte oss i kirken, det passer ikke oss som er ateister, derfor har vi vært i kontakt med Human-Etisk Forbund som skulle gjøre sitt beste for å skaffe en som kan vie oss. HEF har jo fått vigselsrett, og de er ikke så stivbeinte på det der med lokale Selvsagt blir det ribbe, pølse og kjøttkaker Det er noe av det som er det geniale (synes vi), for da slipper vi å stresse med menyer og hundre retter og desserter og servitører og alt det der. Gleder meg! VELDIG! ← Stiler de opp lørdag/julaften for dere da? Får de noen til å jobbe da+ Må vel bli før 12 på dagen for da stenger jo alt. Så hva gjør gjestene fra vigselen og frem til julaften begynner? går hver til sitt+ skal du så hjem for å lage middag? jeg spør mye nå,men har aldri hørt om vielse på julaften før.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2005 #16 Skrevet 29. oktober 2005 Stiler de opp lørdag/julaften for dere da? Får de noen til å jobbe da+ Må vel bli før 12 på dagen for da stenger jo alt. Så hva gjør gjestene fra vigselen og frem til julaften begynner? går hver til sitt+ skal du så hjem for å lage middag? jeg spør mye nå,men har aldri hørt om vielse på julaften før. ← Spør ivei du, gjest! Har ikke hørt om vielse på julaften jeg heller Det er jo det vi håper på, at de stiller opp, altså. De skulle prøve så godt de kunne, fikk jeg beskjed om. Helt greit for oss at vielsen er tidlig, forloverne skal jo hjem og feire julekveld sammen med sin egen familie (etter eget ønske). Planen for dagen er foreløpig sånn: Vigsel kanskje så tidlig som kl 10-11, så hjem til oss til julelunsj + bryllupskake med forloverne og "alle" gjestene. Det er jo ikke mange gjester det er snakk om, foreldrene våre, søstern til Bjørnemannen og svigermormor + forloverne. 8-10 stk altså, kommer an på om søstern vil ha med seg samboeren til vielse og lunsj (han skal hjem til sin familie til julemiddag), og samboeren til svigermormor. Etter lunsj er det jo bare å begynne med middagen, regner med å få hjelp av mamma og svigermor til det. Vendelin blir sannsynligvis dagens midtpunkt uansett, så underholdning tror jeg vi bare kan glemme Det blir ingen venting mens vi er hos fotografen, for vi skal jo ikke til fotografen Har som sagt digitalkamera og mange mennesker hos oss, så bilder skal vi nok få tatt uansett. Så blir det middag når det blir middag, pakker til alle og helt vanlig julekveld. Hele dagen blir altså sammen med de aller nærmeste. Ikke noe stress fram og tilbake, venting og taler i det uendelige, kald middag og hundre gjester som ikke har noe å snakke med sidemannen om. No offense til alle tradbruder der ute, ære være dem som orker (og ønsker!) all den jobben, det er bare ikke vår greie.
tommeline Skrevet 29. oktober 2005 #17 Skrevet 29. oktober 2005 Vil bare si at det høres ut som dere får en kjempekoselig bryllups-jul-aften! Håper det ordner seg med HEF slik at dere får det slik dere vil! Lykke til!
Gjest Gjesten Skrevet 29. oktober 2005 #18 Skrevet 29. oktober 2005 Du skal ha drømmebryllupet mitt!! Fortell koss deg går, eg og vil berre ha familie når den tid kjem, søsken som forlovera og mammasydd kjole
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 29. oktober 2005 #19 Skrevet 29. oktober 2005 Det høres utrolig artig ut!!!! Håper dere får noen til å stille opp!!
Rannva Skrevet 30. oktober 2005 #20 Skrevet 30. oktober 2005 Så utrolig koselig! Dette hadde vært noe for oss dersom det var praktisk mulig å samle familiene våre en sådan dag. Kan jeg spørre hvordan kjolen din skal se ut? *nyskjerrig* Regner med at det verken blir fløtekakebrudekjole eller rød fløyelskjole med hvit pelskant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå