Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dere ann?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er tredje konfirmasjonen her, så jeg tror jeg har ganske god kontroll. Vi låner og leier bord og stoler der vi har gjort det før, og bestiller mat samme sted. Første gang vi har gutte-konfirmant, så ingen bunad men han har vært og sett på dress. Kjøper dressen tett opp til selve dagen  - han vokser fortsatt en meter i uken (føles det som). Forrige gang måtte vi justere en del mht antall deltakere både i seremonien og til middagen, pga korona-regler, håper vi slipper det denne gangen. Men verden er urolig så hvem vet..

Anonymkode: 1db2e...d11

Skrevet

Det begynner å komme seg :) 

• Lokale er ok
  • Invitasjonene laget på Optimalprint og sendt ut
  • Kaker under kontroll (har mange rundt som bidrar)
  • Maten delvis under kontroll, må bare avklare mengde med de som skal lage
  • Bordkort er delvis ok, bestilte disse: https://www.tingitre.shop/products/navneskilt-5pk og har bestilt til de jeg vet er bankers, bestiller siste rest etter svarfristen. 
  • Talen er påbegynt
  • Bordsetting er tenkt på
  • Pynt er tenkt på, har en handleliste på IKEA med noen glassvaser osv
  • Fotografering uka før er bestilt

Det som gjenstår er:

• Dress til konfirmanten 
  • Klær til lillebroren
  • Fullføre talen
  • Kjøpe servietter

Og sikkert noe mer jeg ikke kommer på :) Første konfirmanten, så kjenner dette er spennende 😄 

Skrevet

Det faller på plass her og. Invitasjonene kom i posten i dag, da ble det veldig virkelig! 

Lokalet er bestilt, bunad passer, sølvet er ferdig renset, bunadsko er kjøpt, mat er bestilt men må bare gi beskjed om antall.. Kake er halvt ordnet, det samme med div til kakebordet. 

Hvordan skrive og holde tale uten å knekke helt sammen.. se det funderer jeg litt på

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser listen ut nå? 😄 Her føler jeg alt mangler, men er første konfirmanten og jeg aner ikke hva jeg driver med.

Anonymkode: 3d525...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 15.38):

Hvordan ser listen ut nå? 😄 Her føler jeg alt mangler, men er første konfirmanten og jeg aner ikke hva jeg driver med.

Anonymkode: 3d525...ac9

Du har sikkert bestemt om det blir et lokale eller hjemme hos dere? Og invitasjonene er sikkert ute allerede? Isåfall er det å tenke på klær til konfirmanten og deg selv m/famile, bestille mat, bake kaker (eller spørre familie og venner om å bake), kjøpe inn bordpynt, tenke ut hvilket/ hvilke servise/sølvtøy/glass, tale eller sant? Bordkort? Med dette er du langt på vei😊

Anonymkode: c2dff...313

AnonymBruker
Skrevet

* tale eller sang, skulle det stå.

Anonymkode: c2dff...313

Skrevet

Hvordan pynter dere bordet?

Vi skal ha papirduk(hvit) og pynte med blomster i små vaser utover bordet.

Har kjøpt inn servietter med farge, men så tenkte jeg bør jeg ha linservietter i tilegg? Slik at det ligger en linserviett på fatet, og en vanlig en over der eventuelt brettet.

AnonymBruker
Skrevet

Har konfirmant 8.mai. Skal pynte lokalet på fredag. Alt er egentlig i boks, men hvem vet hva som kan skje😂 Bare cateringen dukker opp med maten, så ordner vel det meste seg. Lykke til til alle💃🏽 

Anonymkode: 68fd7...746

AnonymBruker
Skrevet

Kan være lag og organisasjoner som kan stille med noen... de kan ta det som en dugnadsjobb som du betaler litt for!

Anonymkode: 6972c...2d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være lag og organisasjoner som kan stille med noen... de kan ta det som en dugnadsjobb som du betaler litt for!

Obs! Havnet visst på feil innlegg.... kjøkkenhjelp var temaet her 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...