AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har to barn, og jeg bestemte navn for dem månedsvis før de ble født. Nå er jeg gravid med tredje og siste, og har funnet ut kjønnet. Men synes det er utrolig mye vanskeligere nå, siden jeg på en måte har "brukt opp" det fineste jentenavnet allerde på datteren jeg har fra før. Har en kanskje litt teit tanke om at jeg vil at navnet skal starte på J, siden både datteren jeg har og barnefar har navn som starter på J, og sønnen min og jeg har navn som starter på R. Men, har altså brukt det fineste navnet på J allerede, og ser gjennom lister med jentenavn på J uten å finne navnet som jeg tenker at JA, det må det bli! Føler at jeg må ha navnet på plass så fort som mulig, fordi slik var det med de to andre, og jeg fikk liksom mer forhold til babyen i magen når de fikk navn. At det er et slags nederlag om babyen blir født før jeg klarer å bestemme noe navn. Flere som har det sånn? Har sett noen navn jeg liker på J, men de er bare navn som ikke er norske, og vi har norsk etternavn så det blir mismatch. Hva er fine navn for deg, jentenavn på J som enten er norsk/nordisk eller ligner slik at det kan passe med norsk etternavn med både æ og ø? Anonymkode: a4da7...144
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Vi bestemte navn i det vi fant ut kjønnet. Det var viktig for oss. Jofrid? Jorild? Anonymkode: 720f1...9ff
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi bestemte navn i det vi fant ut kjønnet. Det var viktig for oss. Jofrid? Jorild? Anonymkode: 720f1...9ff Gode forslag, men ingen av oss andre i familien har l eller f i våre navn, så håper å finne et navn på J som også innholder n f.eks. Anonymkode: a4da7...144
Maleficenta Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har to barn, og jeg bestemte navn for dem månedsvis før de ble født. Nå er jeg gravid med tredje og siste, og har funnet ut kjønnet. Men synes det er utrolig mye vanskeligere nå, siden jeg på en måte har "brukt opp" det fineste jentenavnet allerde på datteren jeg har fra før. Har en kanskje litt teit tanke om at jeg vil at navnet skal starte på J, siden både datteren jeg har og barnefar har navn som starter på J, og sønnen min og jeg har navn som starter på R. Men, har altså brukt det fineste navnet på J allerede, og ser gjennom lister med jentenavn på J uten å finne navnet som jeg tenker at JA, det må det bli! Føler at jeg må ha navnet på plass så fort som mulig, fordi slik var det med de to andre, og jeg fikk liksom mer forhold til babyen i magen når de fikk navn. At det er et slags nederlag om babyen blir født før jeg klarer å bestemme noe navn. Flere som har det sånn? Har sett noen navn jeg liker på J, men de er bare navn som ikke er norske, og vi har norsk etternavn så det blir mismatch. Hva er fine navn for deg, jentenavn på J som enten er norsk/nordisk eller ligner slik at det kan passe med norsk etternavn med både æ og ø? Anonymkode: a4da7...144 nå vet jeg ikke hva dattra fi heter men her er min liste: Julie Julia Jenny June Judith går litt an men ikke det jeg ville valgt Josefine faktisk Jasmin 2
Maleficenta Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi bestemte navn i det vi fant ut kjønnet. Det var viktig for oss. Jofrid? Jorild? Anonymkode: 720f1...9ff ts skal vel ikke føde en 85 åring... 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Juliane, Jane, Juni, Johanne? Ellers hadde vi bestemt navn på de to første før fødsel, sistebarnet kom litt brått på og hadde ikke navn klart - så når sykepleierne spurte om navn å sette på kuvøsen, så ble ungen veldig kjapt hetende det som sto øverst på lista - en liste med 5 navn som vi egentlig skulle ha diskutert ned til ett. Anonymkode: dbddc...a89
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): ts skal vel ikke føde en 85 åring... Hvorfor er du uhøflig? For øvrig het oldemoren min Josefine.. så dine forslag var ikke så mye bedre da vel? Anonymkode: 720f1...9ff 7
Maleficenta Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du uhøflig? For øvrig het oldemoren min Josefine.. så dine forslag var ikke så mye bedre da vel? Anonymkode: 720f1...9ff er ikke uhøflig syns bare det står i toppen som kjerringnavn på lik linje med olga og gudrun
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): er ikke uhøflig syns bare det står i toppen som kjerringnavn på lik linje med olga og gudrun Så det er ikke uhøflig å ubedt si at noe er et kjerringnavn...? Om jeg synes du er støgg på håret, så er det ikke uhøflig å gå bort til deg og si "du er støgg på håret", så lenge det er det jeg synes..? Du kunne rett og slett latt være å komme med en kommentar til navnene jeg foreslo. Din kommentar bidro ikke på noe som helst vis til det ts spurte om råd til. Anonymkode: 720f1...9ff 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 Jorunn, Johanne, Jenny, Josefine Anonymkode: ff129...6c4 1
Maleficenta Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det er ikke uhøflig å ubedt si at noe er et kjerringnavn...? Om jeg synes du er støgg på håret, så er det ikke uhøflig å gå bort til deg og si "du er støgg på håret", så lenge det er det jeg synes..? Du kunne rett og slett latt være å komme med en kommentar til navnene jeg foreslo. Din kommentar bidro ikke på noe som helst vis til det ts spurte om råd til. Anonymkode: 720f1...9ff eh nei. det er ikke uhøflig å mene å si at noen navn ikke er fine nei. Du må gjerne disse mine navneforslag uten at jeg bryr meg. Skjønner ikke hva du blir fornærma for. Jeg syns tom mitt eget navn er dritstygt Endret 1. mars 2022 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Vi har ikke bestemt navn på noen av ungene før de var født. Sistemann tok en ukes tid før vi hadde navn på😅 hadde en liste med alternativer, og så så vi hva som passet til ungen🤷🏼♀️ Anonymkode: 679cd...1ac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 Førstemann bestemte vi før han ble født. Egentlig før unnfangelse.. Andremann hadde vi et par navn vi likte. Bestemte oss fire uker etter fødsel. Testet det ene men det stemte liksom ikke helt. Så vi bytta til det andre 😂 passa perfekt! Eneste som er sikkert er at barnet bør ha et navn klart innen 6 mnd etter fødsel mtp folkeregisteret. Anonymkode: 22abe...b22
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Josefine. Hadde det på lista vår men venter gutt. Anonymkode: 80790...3e2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Jorun - nordisk og passer til etternavn med æøå.... Anonymkode: d6fb4...983 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Vi visste ikke kjønnet. Hadde to guttenavn og et jentenavn vi likte. Det ble gutt så da valgte vi det av de to navnene som «kledde» gutten best. Mine favorittnavn på J er Johanna og Josefine. Anonymkode: 741ad...dbe
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 Fra en liste på nettet: Jacintha Jackeline Jacky Jacobine Jakoba Jalila Jamaica Jamela Jamile Janis Janke Jannika Jarmila Jaslin Jeanie Jemina Jennelyn Jertrud Jetmira Jima Jino Jobelle Joella Johild Johnna Jolene Jolin Jolina Jondetta Jorlaug Joselle Josephina Josette Jovie Judi Julieth Julietta Junette Junhild Junita Jørghild Jørill Anonymkode: 5f854...920
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har ikke bestemt navn på noen av ungene før de var født. Sistemann tok en ukes tid før vi hadde navn på😅 hadde en liste med alternativer, og så så vi hva som passet til ungen🤷🏼♀️ Anonymkode: 679cd...1ac Samme her, bare at det tok to uker. Ville se ungen først - og ikke minst hvilket kjønn hen var, ettersom vi ventet en overraskelse ⭐ Anonymkode: 9afb1...b47
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #20 Skrevet 1. mars 2022 Vi sto mellom to navn, så det var først da hun kom ut vi bestemte oss helt. 😊 Joran synes jeg er fint, vi har en i nærmeste familie som heter det, så da ble ikke det valgt. Anonymkode: 3ed43...f84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå