Gå til innhold

Ingen flere barn - er så trist!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har klipt seg, og jeg vet at det blir ikke flere barn. Vi har en tenåring og to yngre søsken.

Jeg savner babytiden. Jeg husker den var slitsom. Men jeg er på en annen plass i livet, enda ung. Mannen er noe eldre - så jeg forstår hvorfor vi er enige om å ikke få flere.

Men jeg føler en slags sorg??
Gå gravid. Babylukten. Se barnet vokse opp. Lage et lite menneske…

Vennene mine får andre og tredje barn nå, jeg var litt tidlig ute.

Går dette over etter hvert?😂

Anonymkode: bf3ab...89e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går over når du fokuserer på å akseptere at det er slik, i stedet for å fokusere på hva som var, eller hva som kunne blitt, og hva andre har. 

Vi har langt mer kontroll over tankene og følelsene våre enn de fleste virker til å innbille seg :)

Anonymkode: bd209...1e0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen har klipt seg, og jeg vet at det blir ikke flere barn. Vi har en tenåring og to yngre søsken.

Jeg savner babytiden. Jeg husker den var slitsom. Men jeg er på en annen plass i livet, enda ung. Mannen er noe eldre - så jeg forstår hvorfor vi er enige om å ikke få flere.

Men jeg føler en slags sorg??
Gå gravid. Babylukten. Se barnet vokse opp. Lage et lite menneske…

Vennene mine får andre og tredje barn nå, jeg var litt tidlig ute.

Går dette over etter hvert?😂

Anonymkode: bf3ab...89e

Vi har også fått en tredjemann og han er 5 år. Jeg er 42 år og likevel babysyk. Trist at denne perioden er over. Det har vært hektisk men så veldig fint. Jeg elsker barn og synes det er en berikelse! 

Anonymkode: e638f...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker og ser for deg et velfungerende friskt barn går jeg ut ifra? Har familien kapasitet til et nytt barn som kanskje ikke er det? Er det scenarioet inne i drømmen om et 4.barn?

Anonymkode: c96bb...286

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går over, men du må jo selv bare akseptere det. Savnet kommer innimellom likevel, men har du akseptert at sånn er det, så bare lar du det komme, kjenner litt på det, og legger det bak i minnet igjen. 

Også kan du håpe på barnebarn. Du er heldig som har fått tre barn. Innse det og vær takknemlig for det livet har gitt deg. 

Anonymkode: 30afa...901

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du tenker og ser for deg et velfungerende friskt barn går jeg ut ifra? Har familien kapasitet til et nytt barn som kanskje ikke er det? Er det scenarioet inne i drømmen om et 4.barn?

Anonymkode: c96bb...286

Når vil det være nok om redsel for å få ikke velfungerende barn? Det er en god unnskyldning for hvert barn,første,andre eller femte barn. Hva betyr det egentlig? Folk har fått mange barn gjennom historien. Hvorfor skal ikke nåtidas mødre kunne få flere barn? Må alle barna bli akademikere? Ellers er de ikke verdt å leve?

Anonymkode: e638f...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper selvfølgelig ikke deg, men du kan jo forsøke å trøste deg med at det finnes de som har et sterkt barneønske gjennom livet, og aldri får det.

Anonymkode: 68066...277

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men dere har jo TRE barn 🤷‍♀️

Anonymkode: 5411f...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...