Gå til innhold

Burde jeg ikke snart få beskjed om hva som skjer videre? Innleie/fast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå i mars vært innleid seks måneder i en bedrift. Kontrakten går ut ca. midten av mars. 
Jeg vet jeg blir med videre, men ikke om jeg skal fortsette på innleie eller om jeg blir fast. Jeg vil jo gjerne bli fast, og det vet bedriften. 
Burde jeg ikke snart få beskjed? Er så kjipt å gå slik og vente og ikke vite om jeg blir fast eller ikke. Hater å være innleid. 

Anonymkode: f4dac...dba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør da vel? Det er helt innafor å mase om ny kontrakt nå. Svaret får du i kontrakten/når du spør arbeidsgiver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjorde, for 100 år siden eller der omkring, var at jeg spurte rett ut. 

Anonymkode: a6cee...951

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt om hva som skjer da kontrakten min går ut og fikk til svar at de skulle se på det. Etter det har jeg ikke hørt noe mer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har spurt om hva som skjer da kontrakten min går ut og fikk til svar at de skulle se på det. Etter det har jeg ikke hørt noe mer. 

Da spør du om de har fått sett på det. Og nevner at "siden det nå er kort tid igjen hadde det vært fint å få et svar på det..." 

Anonymkode: f216c...129

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ikke fått noe svar, spurte igjen i går siden det er bare noen dager til kontrakten går ut. 
Men, føler det blir videre innleie 😖 siden min leder i bedriften sa at på fredag kommer nye  sjefen min fra bemanningsbyrået på besøk og hilser på. (Har fått ny kontaktperson der) 
Så tydelig at min leder her i bedriften ikke ser på seg selv som min leder. 
Blir så frustrert av dette her å gå slik å vente. 
Usikkerheten ved å være innleid og ikke minst tap av firmaets goder og bedre lønn. 
Gjør alt jeg skal og mer til, men kjenner det går på motivasjonen da de er så trege . 
TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet med din kontaktperson i bemanningsbyrået? De pleier følge opp dette i god tid.

Anonymkode: 2cbba...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du pratet med din kontaktperson i bemanningsbyrået? De pleier følge opp dette i god tid.

Anonymkode: 2cbba...308

Personen som var min kontaktperson er sluttet, men har ikke hørt et ord fra henne siden jeg begynte. 
Den som har overtatt ringte meg i går og   spurte om jeg visste noe siden kontrakten går ut om få dager. Sa som det er, at jeg har sagt fra, men får ikke noe svar. Så vet at han fra bemanningsbyrået nå har avtalt møte med bedriften jeg er i. Så får håpe jeg får en avklaring snart. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker så useriøst at du må vente så lenge. Uff. Syns synd på deg. Er så lei av sånne ledere som utnytter folk på vikariat, innleid, ringehjelp eller på latterlig lave stillingsprosenter. 

Anonymkode: 49b97...02f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Virker så useriøst at du må vente så lenge. Uff. Syns synd på deg. Er så lei av sånne ledere som utnytter folk på vikariat, innleid, ringehjelp eller på latterlig lave stillingsprosenter. 

Anonymkode: 49b97...02f

Takk❤️ 
Jeg er jo heldig  som har en jobb, men det der innleie greiene er noe herk. 
Er så usikkert og hvertfall så lenge en ikke får noe svar. 
Vet jeg ikke blir kicket ut om noen dager, men er likevel utrygt med innleie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk❤️ 
Jeg er jo heldig  som har en jobb, men det der innleie greiene er noe herk. 
Er så usikkert og hvertfall så lenge en ikke får noe svar. 
Vet jeg ikke blir kicket ut om noen dager, men er likevel utrygt med innleie. 

Det er jo noe man velger selv. Jeg har vært innleid i snart 6 år, og vet at jeg har krav på en fast stilling, men det er jo mitt valg å bli. Jeg kunne søkt andre stillinger, men...

Anonymkode: 2eec0...bcd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo noe man velger selv. Jeg har vært innleid i snart 6 år, og vet at jeg har krav på en fast stilling, men det er jo mitt valg å bli. Jeg kunne søkt andre stillinger, men...

Av ren nysgjerrighet, hvorfor velger du å være innleid? 
Drivet du eget og leier deg selv ut? Da er det jo noe annet enn bemanningsbyrå.  
Jeg velger ikke selv å være innleid. 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet, hvorfor velger du å være innleid? 
Drivet du eget og leier deg selv ut? Da er det jo noe annet enn bemanningsbyrå.  
Jeg velger ikke selv å være innleid. 

TS 

Ikke innleid, men går på korte kontrakter som blir forlenget og forlenget...Samme som innleid egentlig. Det er skikkelig stress fordi man aldri vet om kontrakten blir forlenget igjen. Jeg «velger» det fordi jeg er lat til å søke andre jobber og fordi jeg har dårlig selvtillit, «hvor skal jeg gå», «hvem vil ha meg» osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke innleid, men går på korte kontrakter som blir forlenget og forlenget...Samme som innleid egentlig. Det er skikkelig stress fordi man aldri vet om kontrakten blir forlenget igjen. Jeg «velger» det fordi jeg er lat til å søke andre jobber og fordi jeg har dårlig selvtillit, «hvor skal jeg gå», «hvem vil ha meg» osv. 

Ja, ok da skjønner jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også på kontrakt. 3 måneder før den går ut gir jeg beskjed om at jeg må få vite om den blir forlenget, ellers må jeg søke andre jobber som backup. 

Nå forlenger de min med 6 måneder i slengen og jeg får vite det 3 måneder før. Det duger for meg.

Anonymkode: 16957...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed i dag om at jeg får fast jobb 👏🏼

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer, så bra ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...