Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjenner til en kosovo albansk dame som snakker ned på nordmenn, deres egne folk er best bedre og nordmenn er dritt, ikke pene osv. nordmenn er slemme og horer. Maten smaker bedre i sitt hjemmeland, og påstår det er å vise stolthet av landet sitt. 

kan hun være nazist? 

(er ikke ute etter diskusjon om hvordan hun oppfører seg, jeg vet hun oppfører seg dårlig) det jeg lurer på om det er rett å si dette mennesket kan være nazist?

Endret av Victoria95
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Victoria95 skrev (3 minutter siden):

Kjenner til en kosovo albansk dame som snakker ned på nordmenn, deres egne folk er best bedre og nordmenn er dritt, ikke pene osv. nordmenn er slemme og horer. og påstår det er å vise stolthet av landet sitt. 

kan hun være nazist? 

Hva får deg til å tro hun kan være nazist da? Har hun gjort eller sakt noe som tyder på at hun er det?

• Liker 1
Skrevet

Tipper albanere ikke akkurat ville blitt akseptert som medlem av den ariske rase blant nazistene.  Men det er ikke verdens største gruppe vi snakker om her.  Så litteraturen forteller oss ikke alt for mye

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Hva får deg til å tro hun kan være nazist da? Har hun gjort eller sakt noe som tyder på at hun er det?

Hvordan hun snakker imot nordmenn. Hun snakker mye på et annet språk men hun viser at hun kun liker sine egne mennesker og ikke andre mennesker enn sitt eget. Ikke gjort så mye med ikke likt jeg har vært sammen med albaner og prøvd å ødelegge der også, bak ryggen 

Endret av Victoria95
Skrevet

Rasist, men ikke nazist. Nazistene liker blonde og "ariske" og synes de ariske er overlegne alle andre raser.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Polyester skrev (3 minutter siden):

Rasist, men ikke nazist. Nazistene liker blonde og "ariske" og synes de ariske er overlegne alle andre raser.

Men det blir jo nesten det samme? Albanere er jo hvite mennesker, bare de har brune øyner og mørkt hår, men de er hvite som nordmenn, men nazist finnes vel uansett om det ikke er blondt hår lenger. 

da mener jeg snakk om ekstrem nasjonalisme. Burde jo være riktig å tro de er nazister?

Endret av Victoria95
Skrevet
Victoria95 skrev (5 minutter siden):

Hvordan hun snakker imot nordmenn. Hun snakker mye på et annet språk men hun viser at hun kun liker sine egne mennesker og ikke andre mennesker enn sitt eget. Ikke gjort så mye med ikke likt jeg har vært sammen med albaner og prøvd å ødelegge der også, bak ryggen 

Nå har jeg muligens gått glipp av noe, men når slutet nazister og like nordmenn? 

Rasist og nazist er ikke det samme! 

• Liker 8
Skrevet
Victoria95 skrev (2 minutter siden):

Men det blir jo nesten det samme? Albanere er jo hvite mennesker med brune øyner og mørkt hår også, men nazist finnes vel uansett om det ikke er blondt hår lenger. 

da mener jeg snakk om ekstrem nasjonalisme. Burde jo være riktig å tro de er nazister?

Hater hun jøder? Det er den viktigste delen av å være nazist

• Liker 2
Skrevet
Victoria95 skrev (Akkurat nå):

Men det blir jo nesten det samme? Albanere er jo hvite mennesker med brune øyner og mørkt hår også, men nazist finnes vel uansett om det ikke er blondt hår lenger. 

Nazister er rassister men at de er tilsynelatende like betyr ikke at det ene kan brukes om det andre, nazizme og rasisme er to veldig ulike begreper som det er viktig å skjønne forskjellen på tenker jeg. 

så nei, hun er nok ikke nazist selv om hun er rasist.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Chomsky89 skrev (14 minutter siden):

Tipper albanere ikke akkurat ville blitt akseptert som medlem av den ariske rase blant nazistene.  Men det er ikke verdens største gruppe vi snakker om her.  Så litteraturen forteller oss ikke alt for mye

Nei det er jo sant, men jeg synes de har en ekstrem nasjonalisme.

Når de viser flagget sitt og lager en ørn med hendene (dere kan se sånt på youtube) og skriker shiptar, Greit man kan være stolt, men dette gjør det ubehagelig å være rundt de, når de også rakker ned på andre mennesker utenom dem selv.

Endret av Victoria95
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Nazister er rassister men at de er tilsynelatende like betyr ikke at det ene kan brukes om det andre, nazizme og rasisme er to veldig ulike begreper som det er viktig å skjønne forskjellen på tenker jeg. 

så nei, hun er nok ikke nazist selv om hun er rasist.. 

Dette. Alle nazister er rasister, men ikke alle rasister er nazister.

• Liker 9
Skrevet

Ingenting av det du sier hun har sagt tyder på nazisme. 

Nazistene ønsker en sterk politistat som overvåker innbyggerne, ingen kritikk mot styresmaktene, kontroll over informasjonsflyt, tåler ikke kritikk av styresmakter, ønsker ikke frie valg, eller diskusjon om politikk, budsjetter etc. Skeptisk til alle utenfor nasjonalstaten.

At hun sier maten i sitt hjemkand er bedre enn raspeballer og brunost er ikke nazistisk. Det hår mer på hvordan staten blir styrt.

Putin fremstår som nazistisk i mine øyne. 

Gjest padawan
Skrevet
Victoria95 skrev (37 minutter siden):

kan hun være nazist? 

Hun er ikke nazist bare fordi hun har sterke følelser for landet sitt. 

Skrevet
Madame Butterfly skrev (27 minutter siden):

Putin fremstår som nazistisk i mine øyne. 

Kan du utdype hvorfor? Hvilke tegn mener du viser dette? 

Skrevet
59 minutter siden, Victoria95 said:

Kjenner til en kosovo albansk dame som snakker ned på nordmenn, deres egne folk er best bedre og nordmenn er dritt, ikke pene osv. nordmenn er slemme og horer. Maten smaker bedre i sitt hjemmeland, og påstår det er å vise stolthet av landet sitt. 

kan hun være nazist? 

(er ikke ute etter diskusjon om hvordan hun oppfører seg, jeg vet hun oppfører seg dårlig) det jeg lurer på om det er rett å si dette mennesket kan være nazist?

Jeg kjenner en engelskmann som er på samme måte. Har aldri tenkt på ham som nazist. Trangsynt idiot, javel, men ikke nazist.

• Liker 1
Skrevet

Nazist og rasist er ikke det samme. 

Spør hva hun gjør i Norge hvis det er så mye bedre i hjemlandet hennes. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Victoria95 skrev (5 timer siden):

kan hun være nazist? 

Under krigen var det noe som het Ustasja regimet i området der. Det var vel i hovedsak muslimer og de var vel Nazister etter det jeg forstår. Jeg har blandet korta og Ustasja regimet var kroater som da stort sett ikke er muslimer, beklager dette.

De fikk en oppblomstring på 90 tallet og var mot Serbere i restjugoslavia. Symbolet var etter det jeg har hørt en U i panna i stedet for hakekors.

Det er fult mulig hun kan være Nazist På den måten, men da må hun være Kroat

Nå var de styrende  Serberne på 90 tallet nokså like i ideologi som Nazistene, men de kalte seg vel ikke dette selv om de drev med raseideologi og grusomheter.

Nå er dette lenge siden, men det kan sikkert henge igjen noen holdninger.

Endret av Flintis
Direkte fakta feil i innlegget rettet med tykk skrift.
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Flintis skrev (7 minutter siden):

Under krigen var det noe som het Ustasja regimet i området der. Det var vel i hovedsak muslimer og de var vel Nazister etter det jeg forstår.

De fikk en oppblomstring på 90 tallet og var mot Serbere i restjugoslavia. Symbolet var etter det jeg har hørt en U i panna i stedet for hakekors.

Det er fult mulig hun kan være Nazist På den måten, men da må hun være muslim.

Nå var de styrende  Serberne på 90 tallet nokså like i ideologi som Nazistene, men de kalte seg vel ikke dette selv om de drev med raseideologi og grusomheter.

Nå er dette lenge siden, men det kan sikkert henge igjen noen holdninger.

Hun er muslim.

Skrevet

Alle albanere har en sterk nasjonal følelse,og det skulle bare mangle etter alt de har opplevd. Men hva er grunnen til at du spør her på KG om hun er nazist?Hvorfor ikke spørre henne rett ut? Nei,det tørr du ikke. Det er bedre å spørre på en diskusjonsforum hvor ingen av oss kjenner vedkommende slik at du kan fryde deg over svarene at vedkommende må flytte tilbake hvis hun ikke liker seg her. Skaff deg et liv sier jeg bare.

• Nyttig 2
Skrevet

Fortell henne at hun har all grunn til å være stolt av sitt kosovoalbanske opphav. Du kan også fortelle henne at Norge var snille under krigen i Kosovo i 1999 og tok imot hennes familie og ga de asyl. Hele 6000 kosovoalbanere. Men nå har Kosovo fått et eget selvstendig land, så da trenger hun og hennes familie ikke lenger beskyttelse i Norge og kan dra hjem igjen. Siden hun misliker nordmenn så sterkt?

Men jeg regner med pengene i Norge frister mer enn å bygge opp sitt eget land..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...