AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Del Skrevet 1. mars 2022 Hvis man monterer en smart lyspære (Philips Hue e.l.) i en bordlampe, kan man fortsatt skru på lyset med den vanlige lysbryteren, eller kan man kun bruke mobilen? Anonymkode: 573eb...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Del Skrevet 1. mars 2022 Siden pæra er så smart kan du jo spørre den?? Anonymkode: 62aa4...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Del Skrevet 1. mars 2022 Kan selvsagt bruke brytere Anonymkode: 3557b...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Del Skrevet 1. mars 2022 Du kan fint bruke bryter til smartpærer. Da fungerer det likt som med vanlige lyspærer. Men ikke forvent å kunne skru på lyset med mobilen hvis du har skrudd av strømmen med bryteren Anonymkode: ad827...102 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du kan fint bruke bryter til smartpærer. Da fungerer det likt som med vanlige lyspærer. Men ikke forvent å kunne skru på lyset med mobilen hvis du har skrudd av strømmen med bryteren Anonymkode: ad827...102 Ja, det var det siste jeg tenkte at kanskje ville gjøre at man ikke kan bruke bryteren. Siden den må stå på hele tiden for at man skal kunne skru på lyset fra mobilen, tenkte jeg at pæren kanskje ikke ville skru seg på dersom man skrur bryteren av og så på igjen. Men er det altså sånn at dersom jeg skrur av med bryteren og så på igjen så lyser pæren, og hvis jeg vil slukke lyset så må jeg skru av fra mobilen? Anonymkode: 573eb...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 1. mars 2022 #6 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det var det siste jeg tenkte at kanskje ville gjøre at man ikke kan bruke bryteren. Siden den må stå på hele tiden for at man skal kunne skru på lyset fra mobilen, tenkte jeg at pæren kanskje ikke ville skru seg på dersom man skrur bryteren av og så på igjen. Men er det altså sånn at dersom jeg skrur av med bryteren og så på igjen så lyser pæren, og hvis jeg vil slukke lyset så må jeg skru av fra mobilen? Anonymkode: 573eb...6a3 Ja, så lenge bryteren er på, så kan du skru av igjen med mobilen. Eller du kan skru/på med bryteren. Det velger du helt selv. Eneste er at bryteren må være på for at du skal kunne fjernstyre lampa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #7 Del Skrevet 2. mars 2022 Wenda skrev (22 timer siden): Ja, så lenge bryteren er på, så kan du skru av igjen med mobilen. Eller du kan skru/på med bryteren. Det velger du helt selv. Eneste er at bryteren må være på for at du skal kunne fjernstyre lampa Supert Var litt engstelig for at det kanskje ikke gikk an å bruke bryter, og det blir litt kronglete mtp. på barn som ikke har mobil. Anonymkode: 573eb...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. mars 2022 #8 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Supert Var litt engstelig for at det kanskje ikke gikk an å bruke bryter, og det blir litt kronglete mtp. på barn som ikke har mobil. Anonymkode: 573eb...6a3 Til hue (vet ikke med andre typer) så kan man få kjøpt bryter til de også. Som man også kan ta med seg og bruke som en fjernkontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Del Skrevet 2. mars 2022 Wenda skrev (20 minutter siden): Til hue (vet ikke med andre typer) så kan man få kjøpt bryter til de også. Som man også kan ta med seg og bruke som en fjernkontroll Å, takk for tips! Skal sjekke det ut. Anonymkode: 573eb...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Del Skrevet 2. mars 2022 On 3/1/2022 at 4:11 AM, AnonymBruker said: Hvis man monterer en smart lyspære (Philips Hue e.l.) i en bordlampe, kan man fortsatt skru på lyset med den vanlige lysbryteren, eller kan man kun bruke mobilen? Anonymkode: 573eb...6a3 Du kan skru av lyset med den vanlige lysbryteren men da må du også bruke den får skru den på igjen, kan da ikke gjøre det med mobilen. For at du skal kunne styre den må den alltid være på slått, du får også kjøpt egne brytere til Hue og andre smartlys Anonymkode: 78324...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Del Skrevet 2. mars 2022 Hue bryter https://www.power.no/smarte-hjem/smart-belysning/smarte-kontakter-og-dimmere/philips-hue-dimmebryter/p-1142210/store/?gclid=CjwKCAiAyPyQBhB6EiwAFUuakivo7lMVK-Ao4nJYPa-Zxl4hwy6L7ANj78Rcl4KXe4TXZusKt_KqJBoCmk8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 78324...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du kan skru av lyset med den vanlige lysbryteren men da må du også bruke den får skru den på igjen, kan da ikke gjøre det med mobilen. For at du skal kunne styre den må den alltid være på slått, du får også kjøpt egne brytere til Hue og andre smartlys Anonymkode: 78324...8c4 Barna skrur aldri av lyset så akkurat det med å skru lyset av med mobilen er greit. Men det er viktig at de kan skru lyset på uten mobil. Anonymkode: 573eb...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Barna skrur aldri av lyset så akkurat det med å skru lyset av med mobilen er greit. Men det er viktig at de kan skru lyset på uten mobil. Anonymkode: 573eb...6a3 Det kan de. Vi har smartpærer fra ikea, og det er bare jeg som syns det er morsomt med app. De andre bruker den gamle lysbryteren, eller den løse, om de vil justere styrke eller bytte hvitfarge. Anonymkode: 28e05...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 18.24): Ja, det var det siste jeg tenkte at kanskje ville gjøre at man ikke kan bruke bryteren. Siden den må stå på hele tiden for at man skal kunne skru på lyset fra mobilen, tenkte jeg at pæren kanskje ikke ville skru seg på dersom man skrur bryteren av og så på igjen. Men er det altså sånn at dersom jeg skrur av med bryteren og så på igjen så lyser pæren, og hvis jeg vil slukke lyset så må jeg skru av fra mobilen? Anonymkode: 573eb...6a3 Det stemmer. Men noe som er verd å merke seg er hvis man har lyskilder koblet opp mot nettet/mobil vil disse skru seg på etter et strømbrudd dersom de ikke er skrudd av med bryter. (Vi hadde strømbrudd en natt, og da vi sto opp neste morgen var det full flombelysning i alle rom med smartbelysning) Anonymkode: 53d02...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Del Skrevet 3. mars 2022 Det er også timer på smartlys da. Hvis ungene kommer hjem fra skolen kl 14 så kan du sette timeren på at lysene skal skru seg på hver dag klokken 14 f.eks. Anonymkode: b7257...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå