AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Jeg vil gå ifra en mann som har ett bilde av hvordan HAN vil ha det i ett forhold og slik jeg vil ha det er feil og unormalt. Jeg må leve opp til det bilde han mener er riktig. Sånn skal vi gjøre det og sånn skal vi ha det. Jeg kan ikke si så mye mot det. Hvis jeg går imot det han vil, da straffer han meg med å kutte ut aktiviteter sammen og kvalitetstid. Gir meg mindre oppmerksomhet også. Jeg vil ikke leve av gobit og straff. Men jeg har vikar jobb og sliter med å få fast jobb. Tjener ikke så veldig mye akkurat. Men han har greit med penger og betaler strøm og hus, samtidig en del mat også. Jeg er trygg økonomisk og har det jeg trenger med han. Men jeg vil finne en leilighet som jeg kan leie og klare meg alene med mat osv. Jeg har litt dyskalkuli så det kan bli vanskelig dette. Jeg tror ikke jeg har råd til å gå ifra han, og det liker han. Han vil ha meg her. Han vet jeg er fin og kan finne en ny mann veldig lett og det vet jeg at han ikke vil tåle. Men jeg føler meg i ett fengsel, jeg vil finne en mann som er snill og forståelsesfull med meg. Jeg føler meg tom og ensom i dette forholdet. Jeg ønsker ikke hjelp iforhold til hvordan jeg skal ha det eller takle forholdet. Jeg trenger kun råd som fåe neg til å gå vekk herfra og starte ett nytt liv der jeg kan være neg selv og treffe menn som lytter til hva jeg ønsker. Anonymkode: e07ab...596
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Så du lar han betale mye av oppholdet for deg, i motytelse for at han skal få ha det som han vil og ha sex med deg...? Lei et rom i et kollektiv og ikke gå på akkord med deg selv, snart vil du føle lettelse. Anonymkode: b7e46...05a 1 1
Polyester Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Kunne du flyttet til en ny by eller ut av byen der leieutgiftene er billigere? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Prøv å få mer jobb, og siden han betaler det meste, så spar mesteparten av hva du tjener. Sånn så du om noen måneder har råd til å flytte. Anonymkode: 8827b...07f 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Dere er samboere eller har vært gift en stund? Først må du zoome inn hvem er ditt nettverk, hvem har anlegg til å forstå deg, og hvem kan bidra med at du kan finne egnet sted å bo i. Du må avklarere alt før du handler. Du må ikke gjøre noe før du vet hvem som er ditt nettverk rundt deg, evt. familie. Ja, du har fastlåst deg i et spor, og du vil rive deg løs, det er sunt for deg. Anonymkode: f1309...335 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 NAV kan gi finansiell rådgiving. Feks hjelpe deg til å sette opp et budsjett. Bankene kan også hjelpe deg med det. Du kan også sjekke ut SIFOs budsjett: https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Du trenger ca 2.500 kr til mat hver mnd (600 i uka). Du må finne rimelig bolig i ditt område, kanskje dele bolig med andre. Du må skrive ned hva du hver mnd betaler for telefon (jeg betaler ca 500), internett, tv og streaming (jeg betaler ca 1000), klær/sko (det kan du utsette å kjøpe så mye av, men la oss si 200 i mmd til nye sokker etc), transport (mitt månedlige busskort koster ca 750), strøm (jeg betaler ca 600 unntatt på vinteren), forsikringer (la oss si 400 i mnd), medisiner (feks 200 i mnd), kosmetikk (feks 300 i mnd - du kan evt bytte til et billigere merke). Så langt, 6450 pluss husleie. Hvis du finner en billig utleiebolig til la si 6000 kr i mnd, trenger du 12.450 kun for å dekke de helt nødvendige utgifter. Trener du, er det kanskje 500 i mnd til det, så da er det 12.950 til sammen. Du kan søke Husbanken om bostøtte, jeg fikk det i en periode etter mitt brudd. Du kan øke inntekten din ved å ta flere/andre jobber. Jeg jobber feks deltid med langturnus, da tjener jeg lønna fra 2 vakter på 1 dag. Kommunen har grunnskoleopplæring i matematikk for de med dyskalkuli og andre matematikk-vansker. Anonymkode: 88fad...d27 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): NAV kan gi finansiell rådgiving. Feks hjelpe deg til å sette opp et budsjett. Bankene kan også hjelpe deg med det. Du kan også sjekke ut SIFOs budsjett: https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Du trenger ca 2.500 kr til mat hver mnd (600 i uka). Du må finne rimelig bolig i ditt område, kanskje dele bolig med andre. Du må skrive ned hva du hver mnd betaler for telefon (jeg betaler ca 500), internett, tv og streaming (jeg betaler ca 1000), klær/sko (det kan du utsette å kjøpe så mye av, men la oss si 200 i mmd til nye sokker etc), transport (mitt månedlige busskort koster ca 750), strøm (jeg betaler ca 600 unntatt på vinteren), forsikringer (la oss si 400 i mnd), medisiner (feks 200 i mnd), kosmetikk (feks 300 i mnd - du kan evt bytte til et billigere merke). Så langt, 6450 pluss husleie. Hvis du finner en billig utleiebolig til la si 6000 kr i mnd, trenger du 12.450 kun for å dekke de helt nødvendige utgifter. Trener du, er det kanskje 500 i mnd til det, så da er det 12.950 til sammen. Du kan søke Husbanken om bostøtte, jeg fikk det i en periode etter mitt brudd. Du kan øke inntekten din ved å ta flere/andre jobber. Jeg jobber feks deltid med langturnus, da tjener jeg lønna fra 2 vakter på 1 dag. Kommunen har grunnskoleopplæring i matematikk for de med dyskalkuli og andre matematikk-vansker. Anonymkode: 88fad...d27 Tusen virkelig takk! Nå ble alt mye lettere. Nå kan jeg regne og venne meg til hvordan det vil være for meg. Det vil være mindre penger og jeg må tenke ekstra over hva jeg bruker, men med det så får jeg en fantastisk frihetfølelse og ro i sjelen, jeg kan gå på date og gjøre spennende ting og være meg selv. Trene og lage min egen lille kosekrok i leiligheten Jeg blir lykkelig i tanken. Jeg nå venne meg til å ta buss, det vil være utfordrende, men jeg vil vokse på det og en dag finner jeg riktig mann og vi kjøper leilighet sammen og står likt. Jeg har allerede spart penger for denne tanken og spart på BSU. Jeg skal spare mer og frem mot sommeren. Så kan jeg bruke sommerferien på dette. Takk takk takk❤ Anonymkode: e07ab...596 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå