Gå til innhold

Hvorfor er det galt og bruke noen for og glemme kjærlighetssorg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort nettopp dette og det hjelper virkelig. Jeg glemmer exen ganske fort når jeg finner interesse for en annen. Jeg har fokus på noen andre som gjør meg glad. 

Pluss at det kan oppstå virkelige følelser med tiden. 

Så hvorfor er det flere som sier at dette er ikke greit? 

For min del er det en kjapp og god løsning for og holde fokuset mitt på noe annet og at jeg ikke skal drukne i smerter. 

Anonymkode: 4f7f2...9b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går vel greit så lenge dere begge vet at det er rebound the er snakk om. 

Anonymkode: cb5dd...a50

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mener du et en-nattsknull, et løselig forhold eller at du innleder et seriøst forhold til noen ny? 

Folk kan bli såra. 

Anonymkode: ece6b...57e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker denne løsningen. Gjøre det slutt og gå rett i armkroken til en annen mann og få masse masse kjærlighet. Det får han tilbake også så da er det positivt for begge.

Jeg syns ikke det er galt å søke kjærlighet når det er det man ønsker og trenger. 

Anonymkode: 4d37c...78f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det er galt å bruke mennesker?

Forstår du ikke det, så er det vel fint lite vi kan tilføre.

Men holdningen om at man kan bruke andre mennesker, av rent egoistiske årsaker, er typisk en slik ting somgjør at man blir dumpet. Så det å legge om holdningen din (enten du forstår hvorfor eller ei), kan faktisk hjelpe deg på sikt, slik at du ikke blir dumpet enda flere ganger.

Anonymkode: d4ae8...803

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker denne løsningen. Gjøre det slutt og gå rett i armkroken til en annen mann og få masse masse kjærlighet. Det får han tilbake også så da er det positivt for begge.

Jeg syns ikke det er galt å søke kjærlighet når det er det man ønsker og trenger. 

Det gjør han da vel ikke. Du lurer fyren.

Fader ikke rart at dere ikke klarer å få forhold til å fungere over tid, med denne innstillingen deres. 

Anonymkode: d4ae8...803

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du et en-nattsknull, et løselig forhold eller at du innleder et seriøst forhold til noen ny? 

Folk kan bli såra. 

Jeg tenker på noe seriøst. Og bare ha et ons ville fått meg til og føle meg tom og ensom. Helt uaktuelt. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker på noe seriøst. Og bare ha et ons ville fått meg til og føle meg tom og ensom. Helt uaktuelt. Ts

Hvis du bruker noen og lar dem tro at det er seriøst fra din side, mens det egentlig bare er trøst i en vanskelig situasjon og du ikke egentlig ser for deg at det skal vare, så er det jo veldig dårlig gjort. Du lurer han, bruker ham og antakelig sårer ham. 

Hvis du ikke forstår hvorfor det er galt selv… Nei, da vet jeg ikke om jeg kan hjelpe. 

Anonymkode: 5b3da...72f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe galt med det sålenge de du møter er klar over at du bruker de som en rebound. Da er de jo med på det selv! Men å lure mennesker er ikke ok, det forstår vel de fleste. 

Min eks og pappa til mitt barn har en rebound, hun tror de er seriøse… mens han egentlig vil ha meg tilbake og ha et liv med meg! Vi bygde opp noe igjen, men jeg fant ut at han møter henne også.. Så jeg avsluttet det vi bygde opp. Han maser på meg og er desperat. Når han virkelig begynner å kjempe for å få familien tilbake, som tok slutt for et halvt år siden - da kommer hun sitte veldig såret tilbake fordi han bruker henne. Ikke greit av han mot noen av oss.. 

Anonymkode: 1a3a5...a0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting galt med det så lenge du spiller med åpne kort og vedkommende du er med vet hvor han/hun står.

Anonymkode: 899f6...175

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hallo. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønner tankegangen din der og da men tror det kan ha med å gjøre at de aller færreste liker følelsen av  å komme i andre rekke....😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er i et seriøst forhold, men er allerede klar for et nytt seriøst forhold dagen etter et brudd? 

Jeg gikk videre etter 2 mnd og det var vanskelig fordi jeg hadde kjærlighetssorg over eksen. Jeg har imidlertid gjort det før, så jeg visste at jeg kunne komme gjennom det. De fleste trenger mer tid til omstilling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noe så tafatt, svakt og patetisk. Stå på egne bein! 

Anonymkode: 6eea6...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt greit. Som du sier er man jo åpen for at det kan bli varig. Å bruke lang tid på å bli kjent og evt kjærester vitner om at en tar det seriøst. Blir det ingenting er jo det noe man risikerer uansett når man treffer noen. Det er jo ingen som kan love seg bort til noen i starten før de har brukt tid på det. At noen føler seg brukt vitner om at de går i en offerrolle, og en slik person er jo ikke attraktiv.

Min erfaring med å møte en ny raskt etter brudd var at det hjalp meg med å distansere meg fra vonde følelser. Det hjelper IKKE å grave seg ned! Jeg ble positiv og glad, og glemte eksen raskt. Lev livet, det er kort.

Anonymkode: 8f494...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner ikke hvorfor det er galt å bruke mennesker? 

Å date, ha ff eller ons er ikke galt selv om man har vært igjennom et brudd, så lenge man er ærlig og klar for det. Men å bruke mennesker er jo galt uansett. 

Herregud. Et sitat av Arnulf Øverland passer fint her: Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Anonymkode: 77a1d...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke diskutere med sosiopater. 

Anonymkode: 76e99...80d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min erfaring med å møte en ny raskt etter brudd var at det hjalp meg med å distansere meg fra vonde følelser. Det hjelper IKKE å grave seg ned! Jeg ble positiv og glad, og glemte eksen raskt. Lev livet, det er kort.

Anonymkode: 8f494...743

Og den du møtte var like fornøyd? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke skjønner at det er galt å bruke noen, så har du nok større problemer.

Anonymkode: 2b680...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har gjort nettopp dette og det hjelper virkelig. Jeg glemmer exen ganske fort når jeg finner interesse for en annen. Jeg har fokus på noen andre som gjør meg glad. 

Pluss at det kan oppstå virkelige følelser med tiden. 

For min del er det en kjapp og god løsning for og holde fokuset mitt på noe annet og at jeg ikke skal drukne i smerter. 

Når jeg gjør dette så blir jeg bare tom å savnet blir større.

Anonymkode: 09466...0c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...