Ørneredet Skrevet 28. februar 2022 #1 Del Skrevet 28. februar 2022 Som vi har blitt tutet ørene fulle av i årevis så hander feminisme om likestilling og likebehandling i følge dem selv. Så når alle menn mellom 18 og 60 som er på flukt fra krig blir stoppet på grensa fra Ukraina og nektet å passere mens kvinnene slipper gjennom har vi jo en så åpenbar og grov kjønnsdiskriminering som det kan få blitt. Hvor menn blir sendt tilbake til døden, mens kvinner får flykte til trygghet. Jeg har nå vært innom alle Norske feminist sider jeg kunne finne. Inkludert siden for kjønnsforskning. Og INGEN av dem i det hele tatt nevner denne grove kjønnsdiskrimineringen. Hvor ble det av likestillingen feminister? Var det bare en overherredømme ideologi for kvinnesjovinister likevel? En hatsideologi mot menn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mars 2022 #2 Del Skrevet 1. mars 2022 Som påpekt i andre sammenhenger er nok dette et av "privilegiene" en fort glemmer ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjonym Skrevet 1. mars 2022 #3 Del Skrevet 1. mars 2022 https://www.independent.co.uk/news/world/europe/sexual-violence-women-russia-b2023618.html https://reliefweb.int/report/world/hidden-victims-sexual-violence-war#:~:text=The UN estimates that in,or workers in displacement camps.&text=Rape and sexual violence are,and spread fear amongst communities. Det er ikke sexisme når menn tvinger andre menn til å krige. Det hadde vært det om kvinner tvang menn til det, men det vet vi alle ikke skjer. Vær så snill å tenk kritisk å bruk hjernen deres til å tenke kritisk. Kvinner vil ikke ha fedrene, brødrene eller kjærestene sine i krig! De vil heller ikke bli voldtatt og drept i krig! Voldtekt er ett våpen soldater bruker OFTE mot kvinner i krig. Bare fordi kvinner ofte er sivile i krig, så betyr ikke det at de ikke lider når landet deres blir invadert. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. mars 2022 #4 Del Skrevet 1. mars 2022 Hva i all verden vill du jeg skal gjøre med dette? Synes du jeg skal skrive leserinnlegg i VG? Jeg tror ukrainske politikere har andre ting å bry seg om en hva NORSKE kvinner skriver om deres politikk i KRIG! Det er veldig mye gale som skjer der nede nå, så om du har noen nyttig måtte å påvirke på vet så snill informer meg! Det er ikke så unaturlig ar norske feminister snaker mest om norsk samfunn og kultur. Det at jeg ønsker likestiling betyr ikke at jeg er kvalifisert til å uttale meg om alle situasjoner i alle land og kulturer alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. mars 2022 #5 Del Skrevet 1. mars 2022 Anjonym skrev (1 time siden): https://www.independent.co.uk/news/world/europe/sexual-violence-women-russia-b2023618.html https://reliefweb.int/report/world/hidden-victims-sexual-violence-war#:~:text=The UN estimates that in,or workers in displacement camps.&text=Rape and sexual violence are,and spread fear amongst communities. Det er ikke sexisme når menn tvinger andre menn til å krige. Det hadde vært det om kvinner tvang menn til det, men det vet vi alle ikke skjer. Vær så snill å tenk kritisk å bruk hjernen deres til å tenke kritisk. Kvinner vil ikke ha fedrene, brødrene eller kjærestene sine i krig! De vil heller ikke bli voldtatt og drept i krig! Voldtekt er ett våpen soldater bruker OFTE mot kvinner i krig. Bare fordi kvinner ofte er sivile i krig, så betyr ikke det at de ikke lider når landet deres blir invadert. Ikke menn heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 1. mars 2022 #6 Del Skrevet 1. mars 2022 Er et gammelt ordtak som sier "There is no atheists in foxholes". Gjelder vel feminister og.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 2. mars 2022 #7 Del Skrevet 2. mars 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catliner Skrevet 2. mars 2022 #8 Del Skrevet 2. mars 2022 Det er snakk om Ukraina og der er det fortsatt tradisjonelle roller og macho kultur. De har valgt det selv. I norge er det full likestilling så her hadde nok vært 50/50 påbhvem som blir igjen med familien og hvem som velger å krige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå