Gå til innhold

3 barn og 2 soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt visning idag og fikk snakket med en fortvilet mor som trenger bolig asap. 

Jeg vil så gjerne hjelpe, men de har 3 barn. Hvordan vil det være for barna å vokse opp og måtte dele rom? Det blir da 5 stykker boende. 2 voksne og 3 barn. Dette er i Oslo og de har nok ikke allverdens økonomi. 

De må flytte ut av nåværende bolig da huseier skal bruke hybelen selv. 

Jeg ønsker å høre om lignede erfaringer som har gått fint. Jeg trenger ikke å høre advarsler om å ikke leie ut til noen med barn. 

Anonymkode: 8eb41...1b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da veldig, veldig vanlig at barn deler rom, så jeg ser ikke helt problemet? 

Enten kan alle tre ungene dele rom, mens foreldrene tar det andre rommet, eller så kan noen velge å sove i stuen. 

Jeg vokste opp med en venninne hvor familien på to voksne og to barn bodde i en toroms. Foreldrene sov i stuen, mens hun og broren delte soverommet. 

Anonymkode: 248b4...71f

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Null problem for barn å dele rom, det er vanlig det, spesielt i byer :)

Anonymkode: 1984e...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Ser da ikke noe problem med det. 

Anonymkode: b5b24...f45

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er store soverom så ser jeg ikke noe problem med at barna deler rom (enten alle barna på et rom, eller et av barna sammen med foreldrene). 

"Faren" med å leie ut til de er selvfølgelig at de flytter så fort de finner en leilighet med flere soverom. 

Anonymkode: 6dc68...b0a

Skrevet

Helt vanlig at søsken deler rom - en del ønsker til og med å gjøre det også når det ikke er nødvendig. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe du skal bekymre deg over hvis de det angår ikke gjør det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om de kommer fra en hybel(?!) så er vel to soverom luksus.. 

Anonymkode: 090bb...897

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer an på to forhold som vi ikke kjenner til: 

- Alderen på barna. Jeg tror det er enklere for barn å dele rom dersom det ikke er så stor aldersforskjell. Eksempel: Jente 15 år, gutt 11 år, småbarn 4 år er en litt utfordrende sammensetning. 

- Størrelsen på soverommene. Er minst ett av soverommene stort, hjelper det mye. Det er mye som kan fikses ved hjelp av å bruke hyllesystemer e.l. som romdelere. 

Anonymkode: 41f09...924

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som leiligheten kommer til å bli overbefolket, det kan gå bra med 3 barn på et soverom når de er veldig små men når de blir eldre så må de ha hvert sitt soverom.

Det hører ikke hjemme i et moderne land som Norge i 2022 at det er akseptert med barnefamilier som stuer seg sammen i alt for små boliger, hvis det i tillegg er noen fra en annen kultur så kan man risikere at det blir boende 3 generasjoner.

Anonymkode: cc1d3...ec7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Det er en familie fra en annen kultur og det er kun de i Norge. Og jeg tror ikke det er fare for at de flytter til noe annet om de finner noe større, for vi har bevisst satt leien lav. Det skal bli lavere enn det som er annonsert. Barna går på skole og tilsvarende leie i område går flere tusen mer. 

Det største soverommet har to vinduer og vi skal sjekke muligheter for å få delt denne. Dette er forresten en kjellerleilighet.

Jeg bekymrer meg nok unødig, men jeg ønsker å tilrettelegge for at leietaker vil trives her. Jeg takker for svar og godt å høre at dette er vanlig. Da skal vi få ringt og ønske dem velkommen til å leie til oss.

Anonymkode: 8eb41...1b4

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...