Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt kun frisør produkter over flere år. Jeg har bleket og veldig tørt hår. Jeg bruker nå produkter fra balmain. Veldig gode. 

Selv om håret er sterkere og bedre enn det var så mister jeg fortsatt mye hår hver gang jeg børster håret. Flere knekte hårstrå. Og jeg syns fortsatt håret er tørt. 

Ser noen har skrytt av garnier kurene. At de gir mye fuktighet. Det er akkuratt det jeg trenger. 

Blir litt fristet selv om jeg vegrer meg for og bruke et billig produkt. Er redd det bare er masse silikon som gjør at håret føles glatt og mykt. 

Noen som har noen erfaring med disse kurene? Gjerne noen som har bleket og slitt hår som meg. 

Anonymkode: 9e8bf...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare prøve, da?

Koster vel 59 kroner eller noe for en boks. 

Jeg har prøvd dem, synes de er bedre enn mye i sin prisklasse, men ikke sånn på nivå med Olaplex, K18, Kerastase og Oribe.

• Liker 1
Skrevet

Vær obs på at hvis du er sensitiv for mye lukt, er de helt ville på lukt. Jeg måtte vaske håret tre ganger før jeg takla å være i samme rom som meg selv etter at jeg prøvde den papayahårkuren, den lukta godt, men altfor mye. Funket helt ok, foretrekker Redken sine kurer.

Anonymkode: a806b...18c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vær obs på at hvis du er sensitiv for mye lukt, er de helt ville på lukt. Jeg måtte vaske håret tre ganger før jeg takla å være i samme rom som meg selv etter at jeg prøvde den papayahårkuren, den lukta godt, men altfor mye. Funket helt ok, foretrekker Redken sine kurer.

Anonymkode: a806b...18c

Jeg synes også at papaya-kuren lukter altfor sterkt, men den med aloe Vera likte jeg godt😊

Skrevet

Klarer ikke lukten av kokkos i hårprodukter. Bruker loreal den Orange (husker ikke navnet) nå mens jeg venter på at butikken skal få inn den jeg egentlig vil ha. Virker bra, har langt bleket hår med noe grått og slikt men kan bruke loreal sin uten balsam.

Anonymkode: c84b5...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har bleket hår bør du veksle mellom protein- og fuktkur.

Joico K-Pak Reconstructor er en god proteinkur.

Hair Food er greie på fukt.

Anonymkode: c3828...4b8

Skrevet

Hvis du mister mye hår så ville jeg anbefalt tilskudd av vitamin B. Har ei venninne som er frisør og hun sier at sunt og friskt hår også kommer innenfra. Selv om du bruker gode produkter. 

Det finnes mange produkter på helsekost, men jeg anbefaler en som heter Suplex-B. Den har vært på markedet i mange år og er ikke så dyr. Veldig effektiv. Har selv brukt den i perioder, som etter svangerskap, fødsel og amming da jeg mistet mye hår, og nå etter cellegift da jeg mistet alt hår. Den har virkelig effekt, men må ta den i noen uker før du merker det 

https://www.life.no/produkter/vitaminer-mineraler/b-vitamin/suplex-b-complex-180-tbl?gclid=CjwKCAiAgvKQBhBbEiwAaPQw3EF1WB4vAiAOO2tJPQ08VeBT-XGxI3ijIXhiPNYF9gLoAsdFL1i8dBoCjHUQAvD_BwE

image.jpeg.2e8aed7795d3531a6e0a5dbf4fc6856d.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har brukt kun frisør produkter over flere år. Jeg har bleket og veldig tørt hår. Jeg bruker nå produkter fra balmain. Veldig gode. 

Selv om håret er sterkere og bedre enn det var så mister jeg fortsatt mye hår hver gang jeg børster håret. Flere knekte hårstrå. Og jeg syns fortsatt håret er tørt. 

Ser noen har skrytt av garnier kurene. At de gir mye fuktighet. Det er akkuratt det jeg trenger. 

Blir litt fristet selv om jeg vegrer meg for og bruke et billig produkt. Er redd det bare er masse silikon som gjør at håret føles glatt og mykt. 

Noen som har noen erfaring med disse kurene? Gjerne noen som har bleket og slitt hår som meg. 

Dersom det er Balmain Repair Mask du bruker, så inneholder den faktisk en god del silikon, i motsetning til kurene fra Garnier. Det er forholdsvis enkelt å finne ut om et produkt inneholder silikon eller ikke - alle ingredienser som slutter på -cone eller -siloxane, er silikon. Vanlige silikoner i hår- og hudpleie er bl.a. 

• dimethicone.
  • cyclomethicone.
  • cyclohexasiloxane.
  • cetearyl methicone.
  • cyclopentasiloxane.

Garnier-masken med aloe vera inneholder følgende:

Aqua / Water - vann

Cetearyl Alcohol - emulgator, fettalkhol, fuktighetsbevarende

Glycerin - fuktighetsgivende

Isopropyl Myristate - emulgator, fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende

Stearamidopropyl Dimethylamine - emulgator, demper "frizz". Utvunnet fra planteoljer.

Glycine Soja Oil / Soybean Oil 

Aloe Barbadensis Leaf Juice -

Helianthus Annuus Seed Oil / Sunflower Seed Oil 

Vitis Vinifera Fruit Extract / Grape Fruit Extract 

Cocos Nucifera Oil / Coconut Oil 

Sodium Hydroxide - surhetsregulerende middel/pH-stabiliserende

Coco-Caprylate/Caprate - mykgjørende

Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - konsistensregulerende, kationisk (motvirker statisk hår)

Caprylyl Glycol - fettalkohol, mykgjørende og fuktighetsbevarende

Citric Acid - sitronsyre, konserveringsmiddel

Tartaric Acid - antioksidant

Cetyl Esters - mykgjørende og fuktighetsbevarende

Potassium Sorbate - konserveringsmiddel

Sodium Benzoate - konserveringsmiddel

Salicylic Acid - motvirker tørr hodebunn

Linalool - duftstoff

Geraniol - eterisk olje, duftstoff

Citronellol - duftstoff

Benzyl Alcohol - duftstoff

Parfum / Fragrance, (F.I.L C232337/1)

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (2 minutter siden):

Disse kurene inneholder ikke silikon, skal man tro ingredisenslistene til produktet. Masken med aloe vera inneholder f.eks. følgende:

Aqua / Water - vann

Stearamidopropyl Dimethylamine - emulgator, demper "frizz". Utvunnet fra planteoljer.

Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - konsistensregulerende, kationisk (motvirker statisk hår)

Linalool - duftstoff

Citronellol - duftstoff

Det er det som er problemet.

Håret virker å bli veldig fint og fuktet etter bruk av slike billigprodukter, men i realiteten så er det bare silikon som gjør at håret fremstår bedre. Det betyr at man skader håret mer og mer, men får det ikke med seg fordi silikonen gjør at håret virker bedre enn det er.

Så håret vil brekke enda fortere etterhvert og bli mer krusete og mer ødelagt.

Derfor anbefaler man frisørprodukter, de pleier håret uten at det legger en ødeleggende hinne av silikon utenpå hårstråene.

Den umiddekbare gode følelsen etter slike silikonprodukter er altså ikke bra for håret i over tid. Men klart håret vil virke veldig glansfullt osv etter bruk av silikon.

Anonymkode: 93aee...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det som er problemet.

Håret virker å bli veldig fint og fuktet etter bruk av slike billigprodukter, men i realiteten så er det bare silikon som gjør at håret fremstår bedre. Det betyr at man skader håret mer og mer, men får det ikke med seg fordi silikonen gjør at håret virker bedre enn det er.

Så håret vil brekke enda fortere etterhvert og bli mer krusete og mer ødelagt.

Derfor anbefaler man frisørprodukter, de pleier håret uten at det legger en ødeleggende hinne av silikon utenpå hårstråene.

Den umiddekbare gode følelsen etter slike silikonprodukter er altså ikke bra for håret i over tid. Men klart håret vil virke veldig glansfullt osv etter bruk av silikon.

Anonymkode: 93aee...845

Men hårmaskene fra Garner inneholder ikke silikon. Sammenliknet med hårmasken fra Balmain, så inneholder begge produktene Cetearylalkohol, glyserin og isopropylmyristate blant de 5 første ingrediensene - som utgjør ca 80% av produktet i tillegg til vann. Garnier inneholder soyabønneolje og Balmain arganolje, men sistnevnte har også Amodimethicone/Morpholinomethyl -Silsesquioxane -Co-polymer blant de 5 ingrediensene, og dette er silikon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dersom du har bleket hår bør du veksle mellom protein- og fuktkur.

Joico K-Pak Reconstructor er en god proteinkur.

Hair Food er greie på fukt.

Anonymkode: c3828...4b8

Jeg varierer mellom protein og fukt. Har brukt mye av joico. Gode produkter. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg mister så mye hår når jeg børster det. Det burde ikke vært sånn når jeg behandler det så bra som jeg gjør. 

Godt kosthold og ingen varmebeh. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (5 timer siden):

Dersom det er Balmain Repair Mask du bruker, så inneholder den faktisk en god del silikon, i motsetning til kurene fra Garnier. Det er forholdsvis enkelt å finne ut om et produkt inneholder silikon eller ikke - alle ingredienser som slutter på -cone eller -siloxane, er silikon. Vanlige silikoner i hår- og hudpleie er bl.a. 

• dimethicone.
  • cyclomethicone.
  • cyclohexasiloxane.
  • cetearyl methicone.
  • cyclopentasiloxane.

Garnier-masken med aloe vera inneholder følgende:

Aqua / Water - vann

Linalool - duftstoff

Citronellol - duftstoff

Tusen takk for at du tok deg tid. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (8 timer siden):

Hvis du mister mye hår så ville jeg anbefalt tilskudd av vitamin B. Har ei venninne som er frisør og hun sier at sunt og friskt hår også kommer innenfra. Selv om du bruker gode produkter. 

Det finnes mange produkter på helsekost, men jeg anbefaler en som heter Suplex-B. Den har vært på markedet i mange år og er ikke så dyr. Veldig effektiv. Har selv brukt den i perioder, som etter svangerskap, fødsel og amming da jeg mistet mye hår, og nå etter cellegift da jeg mistet alt hår. Den har virkelig effekt, men må ta den i noen uker før du merker det 

https://www.life.no/produkter/vitaminer-mineraler/b-vitamin/suplex-b-complex-180-tbl?gclid=CjwKCAiAgvKQBhBbEiwAaPQw3EF1WB4vAiAOO2tJPQ08VeBT-XGxI3ijIXhiPNYF9gLoAsdFL1i8dBoCjHUQAvD_BwE

image.jpeg.2e8aed7795d3531a6e0a5dbf4fc6856d.jpeg

Tenkte å prøve denne du linker til her, da jeg også mister mye hår men ser den inneholder ølgjær og det tåler jeg ikke. Det var synd😔

Anonymkode: 47e18...03f

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tenkte å prøve denne du linker til her, da jeg også mister mye hår men ser den inneholder ølgjær og det tåler jeg ikke. Det var synd😔

Et rent vitamin B-tilskudd vil også hjelpe, det selges på apotek :) 

AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (18 minutter siden):

Et rent vitamin B-tilskudd vil også hjelpe, det selges på apotek :) 

Vet det finnes B kompleks på apotek men tåler heller ikke den, har metallallergi.😟

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...