AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 I selve stillingsannonsen står det i stillingen GJENTATTE ganger at det er f.eks en Forsikringsrådgiver stilling. I andre få steder står det salgskonsulent eller noe ala salg. Men i selve søknadsteksten min refererer jeg til Forsikringsrådgiver, fordi det er det som belyses mest i annonsen. Jeg mottar så "oppdragsbekreftelsen" på mail. Og der står det " c1 salgskonsulent" ! hva betyr klassifiseringen c1 ? Er jo dumt at det skal hete det, når for det første, forsikringsrådgiver høres mye mer respektabelt og attraktivt ut (det er jo det oppgavene går ut på også , å være rådgiver,- for så å snike inn litt salg her og der) Kan jeg spørre oppdragsgiver om dette selvom jeg ikke har startet i jobben enda? Eller bør jeg vente med å påpeke det frem til oktober når prøvetiden er ferdig og jeg evt får fast kontrakt? Anonymkode: cf77f...891
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 dette er sannsynligvis kun en lønnskode, men du kan jo bare stille spørsmål om hvorfor det står c1 salgskonsulent og ikke forsikringsrådgiver som i utlysningen. Jeg hadde spurt om det før oppstart, hadde heller ikke signert kontrakt før jeg hadde fått svar på dette. Anonymkode: 0429f...e8a 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I selve stillingsannonsen står det i stillingen GJENTATTE ganger at det er f.eks en Forsikringsrådgiver stilling. I andre få steder står det salgskonsulent eller noe ala salg. Men i selve søknadsteksten min refererer jeg til Forsikringsrådgiver, fordi det er det som belyses mest i annonsen. Jeg mottar så "oppdragsbekreftelsen" på mail. Og der står det " c1 salgskonsulent" ! hva betyr klassifiseringen c1 ? Er jo dumt at det skal hete det, når for det første, forsikringsrådgiver høres mye mer respektabelt og attraktivt ut (det er jo det oppgavene går ut på også , å være rådgiver,- for så å snike inn litt salg her og der) Kan jeg spørre oppdragsgiver om dette selvom jeg ikke har startet i jobben enda? Eller bør jeg vente med å påpeke det frem til oktober når prøvetiden er ferdig og jeg evt får fast kontrakt? Anonymkode: cf77f...891 Forsikringsrådgiver er et penere ord for salgsjobb. De aller fleste vet at det er en selger man jobber som når man søker på en slik stilling. Anonymkode: 3a439...19c 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Jeg jobber enn så lenge som forsikringsrådgiver. Så, hva er egentlig problemet? Ikke hørt om c1 forøvrig. Hvilket selskap? Anonymkode: 0749c...89b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Forsikringsrådgiver er et penere ord for salgsjobb. De aller fleste vet at det er en selger man jobber som når man søker på en slik stilling. Anonymkode: 3a439...19c Altså nå sitter jeg på kundesenter inngående hvor jobben min er å ta inn henvendelser fra kunder som stort sett omhandler faktura, kjørelengde, dekning og vilkår. Salg når de har kjøpt seg noe som skal forsikres naturlig nok, og selvfølgelig sender vi ut tilbud på forespørsel om noen ønsker det. Stort sett kjøper folk mer og mer på nett. Så nei, ikke alle som jobber som forsikringsrådgivere sitter i selgerstillinger. Anonymkode: 0749c...89b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså nå sitter jeg på kundesenter inngående hvor jobben min er å ta inn henvendelser fra kunder som stort sett omhandler faktura, kjørelengde, dekning og vilkår. Salg når de har kjøpt seg noe som skal forsikres naturlig nok, og selvfølgelig sender vi ut tilbud på forespørsel om noen ønsker det. Stort sett kjøper folk mer og mer på nett. Så nei, ikke alle som jobber som forsikringsrådgivere sitter i selgerstillinger. Anonymkode: 0749c...89b Men mange som jobber som forsikringsrådgivere ér selgere. Dette er allmennkjent. Anonymkode: 3a439...19c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men mange som jobber som forsikringsrådgivere ér selgere. Dette er allmennkjent. Anonymkode: 3a439...19c Ikke alle, var poenget mitt. Og hva er galt i å jobbe som selger uansett, skjønner ikke hvorfor det er så mye negativt snakk om folk som jobber med salg. Anonymkode: 0749c...89b 2
missmcbeal Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Du har vel ikke nok erfaring da til å bli ansatt som forsikringsrådgiver, og derfor salgskonsulent. Selv om de søkte etter rådgiver i stillingen så kan de ikke nødvendigvis ansette deg med den tittelen om du ikke har nok erfaring/utdanning, da må man starte som konsulent. Vanligvis så angir jo en rådgiverstilling også mer ansvar enn konsulenter, men det er ikke alltid tilfelle. J Men det er vanlig å si ved jobbtilbud/evt. intervju hva din stillingstittel blir basert på kvalifikasjoner, særlig når det fraviker fra det du leste i søknad, så det er definitivt greitt å spørre om hvorfor du har fått tittelen som salgskonsulent i stedet for rådgiver. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er jo dumt at det skal hete det, når for det første, forsikringsrådgiver høres mye mer respektabelt og attraktivt ut (det er jo det oppgavene går ut på også , å være rådgiver,- for så å snike inn litt salg her og der) Anonymkode: cf77f...891 Hehe, dette må du aldri finne på å si høyt, for det stemmer IKKE. Du er ikke ansatt for å være en snill rådgiver for folk, du er ansatt for å selge masse, slik at selskapet du jobber for tjener penger. Anonymkode: 741a1...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke alle, var poenget mitt. Og hva er galt i å jobbe som selger uansett, skjønner ikke hvorfor det er så mye negativt snakk om folk som jobber med salg. Anonymkode: 0749c...89b Det er ikke noe galt med det. Men trådstarter har tydeligvis issues med at det er en selgerjobb. Anonymkode: 3a439...19c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå