Gå til innhold

Motsatt av raynauds fenomen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler jeg bare blir avvist hos leger med dette/blir ikke tatt seriøst, og jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive hva jeg opplever. Mennesker med raynauds fenomen mister jo anfallsvis blodtilførselen i eksempelvis fingre, blir kald og blek. Jeg har det motsatt. Jeg kan anfallsvis få en knallrød, varm finger, som er sviende og kløende i varierende grad, og tilsynelatende uprovosert. Fikk det i dag mens jeg satt på jobb(kontorjobb). Nedkjøling lindrer noe men det går ikke bort. Kan også få det i flekker her og der, mellom fingrene og i håndflatene f.eks. Primært hender som rammes, men også litt på føttene. Det blir rødt og klør helt på måfå. Jeg er ikke tørr, flakete eller noe slikt, huden ser helt normal ut ellers. Har brukt horder med penger på å bytte ut produkter jeg muligens kan reagere på, en periode bare baby-produkter, uten at det hjalp. Bruker hansker når jeg skal bruke rengjøringskjemikalier f.eks., for det vet jeg kan utløse dette. Men selv det å vri opp en klut med rent vann på i dusjen kan utløse rødhet og kløe i håndflatene, så jeg dusjer med hansker! Hjelp:(

Anonymkode: 2ecf4...d57

Videoannonse
Annonse
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Har du filmet/tatt bilder av det så du kan vise legene? 

Skrevet
MuggenKanari skrev (2 minutter siden):

Har du filmet/tatt bilder av det så du kan vise legene? 

Ja, men sier det ikke er noe å bry seg om.

Anonymkode: 2ecf4...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...