Gå til innhold

Finn-kjøper som trakk avtalen etter frakt var betalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde en avtale med en kjøper som ønsket at jeg skulle sende varen. Han skrev «da har vi en avtale». Jeg betaler frakten og emballasje, også skulle han betale dette og varen til meg før sending. Så ombestemmer han seg. Hva gjør man da? 

Anonymkode: ce06e...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ber om å få pengene for frakta tilbake

Anonymkode: 9833c...3e5

• Liker 6
Skrevet

Sier ar han betaler frakt, eller så melder du fra til finn 

• Liker 3
Skrevet

Tar det som en lærepenge. På Finn er ingenting sikkert før du har fått inn pengene på vipps.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ber om å få pengene for frakta tilbake

Anonymkode: 9833c...3e5

Han gadd ikke å svare 😡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han gadd ikke å svare 😡

Da melder du det inn til finn, og du skriver det på vurdering av ham på profilen.

Anonymkode: af990...b2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da melder du det inn til finn, og du skriver det på vurdering av ham på profilen.

Anonymkode: af990...b2a

Hvordan skriver man en vurdering uten å faktisk ha gjennomført et salg? Jeg er i dialog med en som har vært et mareritt å forholde seg til, når vi nå endelig var enig om pris, forsendelse og betalingsmetode skal hun begynne å prute på prisen igjen. Hun har nesten bare 10ere på vurdering, men det har jo vært et helvetes makkverk å forholde seg til henne, og andre burde styre unna. Jeg må sannsynligvis fjerne solgtmarkeringen på finn, og da mister jeg jo muligheten til å skrive vurdering. 

Anonymkode: 717e1...de6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må sannsynligvis fjerne solgtmarkeringen på finn, og da mister jeg jo muligheten til å skrive vurdering. 

Er det ikke bare å opprette en ny annonse da?

Anonymkode: be77a...707

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må aldri betale for frakten før du har fått pengene!

Anonymkode: 2bd8d...053

• Liker 3
Skrevet

Er frakta knyttet opp til akkurat denne kjøperen eller kan du endre mottakeradressen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare å henvise til kjøpsloven, og så sender jeg regning til dem i posten. Det har funket hver gang jeg har hatt med en vanskelig kjøper som trekker seg etter at avtalen er bekreftet skriftlig. 

De fleste på Finn blir såpass skremt av juridisk snakk, at de ikke tør bryte avtalen eller la være å betale. 

Anonymkode: 8c511...f36

• Liker 2
Skrevet

Få alltid betaling på forhånd, ikke legg ut for frakt. 

Lesson learned. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...