Gå til innhold

"Pensjonist" som kausjonist

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er "mellom hus" akkurat nå. Vi har solgt vår bolig, og salget gikk ganske dårlig. Vi har derfor litt for lite egenkapital til å kjøpe noe akkurat nå, men sparer som gale. I løpet av ca. 1 år vil vi ha nok egenkapital, mangler ca. 200 000 nå.

Vi er på husjakt i et område som er helt skrapet for boliger. De fleste her tar over foreldrene sitt hus, men svigers er alt for unge til at det er aktuelt for oss. Siden det er så få hus føler vi at vi burde være klare til å slå til når det først dukker opp noe. Vi bor veldig midlertidig.

Foreldrene mine sier de gjerne stiller opp som kausjonist(er), men jeg er usikker på om banken vil si ja. Pappa er ufør, men har ca 37 000 brutto pr mnd med forsikringer + uføretrygd. Mamma jobber kun 25%. De har nedbetalt bolig på Østlandet, og planen var realkausjon. Men godtar banken det når de har lav inntekt? Har ikke lyst til å risikere å få nei fra banken🙈

Anonymkode: fdecd...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min far er kausjonist for meg. Han er pensjonist, med ikke spesielt høy utbetaling i mnd. Men han har nedbetalt hus/gård, så det ble pant i det. 
Var null problem. Er 1,5 år siden. Pappa har ikke merket noe til at han er kausjonist, foruten signering av papir da vi inngikk avtalen i banken.

Anonymkode: 06537...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Supert. Vi måtte ha kausjonist sist også, men fikk løst ut den på 9 mnd. Da prøver jeg😅

Ts

Anonymkode: fdecd...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...