Gå til innhold

Stadig betennelse i forskjellige deler av kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden jeg gikk i 2 klasse har jeg slitt med betennelse i en eller annen del av kroppen. Gjennom 3 år gikk jeg av og på med krykker for å lette på betennelse i føttene og hælene. 

Gjennom ungdomstiden hadde jeg ofte betennelse i ryggen. De siste årene har jeg hatt av og på betennelse i skuldre, rygg, ved albuen, håndledd, knær, bekken. 

Jeg har alltid vært aktiv, men bare passe aktiv, ingen treningsnarkoman. Så kroppen er slank og sunn, aldri hatt mangler eller noe. Jeg er 168 høy og veier 62 kg og 29 år. 

Hva er det som gjør at jeg hele veien får betennelse i kroppen? 

Anonymkode: 8da64...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt siden jeg gikk i 2 klasse har jeg slitt med betennelse i en eller annen del av kroppen. Gjennom 3 år gikk jeg av og på med krykker for å lette på betennelse i føttene og hælene. 

Gjennom ungdomstiden hadde jeg ofte betennelse i ryggen. De siste årene har jeg hatt av og på betennelse i skuldre, rygg, ved albuen, håndledd, knær, bekken. 

Jeg har alltid vært aktiv, men bare passe aktiv, ingen treningsnarkoman. Så kroppen er slank og sunn, aldri hatt mangler eller noe. Jeg er 168 høy og veier 62 kg og 29 år. 

Hva er det som gjør at jeg hele veien får betennelse i kroppen? 

Har du noen gang vært hos revmatolog? Kan det være en autoimmun sykdom? Leddgikt?

Anonymkode: 9f3ac...1d8

• Liker 2
Skrevet

Har du noen gang vært hos revmatolog? Kan det være en autoimmun sykdom? Leddgikt?

Jeg har bare vært til MR eller noe for knærne, vært sterkt plaget i flere år med de. De så ingen tegn til skade av noe slag på de. I løpet av de siste to årene har jeg hatt flere vonde måneder enn gode. Jeg har forsøkt riktige sko, tenke hms, tenke på å gjøre alt riktig for å avlaste osv. Ingenting hjelper, enkelte dager klarer jeg omtrent ikke å gå i trappen. Kan man gå privat for slikt? Føler legen er veldig vanskelig å få igjennom noe. 

Skrevet

Jeg har bare vært til MR eller noe for knærne, vært sterkt plaget i flere år med de. De så ingen tegn til skade av noe slag på de. I løpet av de siste to årene har jeg hatt flere vonde måneder enn gode. Jeg har forsøkt riktige sko, tenke hms, tenke på å gjøre alt riktig for å avlaste osv. Ingenting hjelper, enkelte dager klarer jeg omtrent ikke å gå i trappen. Kan man gå privat for slikt? Føler legen er veldig vanskelig å få igjennom noe. 

Kjedelig dette da😔 Det er vanskelig å si hva det kan være. Selv har jeg hatt, og har, mye smerter og betennelser i kroppen. Jeg fikk leddgiktdiagnose for noen år siden, men det var først når leddene ble hovne, stive og ekstremt vonde, og revmatologen fant væske rundt leddene på ultralyd, noe som viser tydelig leddgikt. Men mange har leddgikt i mindre grad, uten å få hjelp, nettopp fordi plagene ikke er ille nok eller tydelige nok. Har du tatt blodprøve for å se om du har revmatisk faktor? Leddgikten min vises ikke på blodprøver, men blodprøver kan være er sted å starte. Uansett hva blodprøvesvarene viser, hadde jeg insistert på å bli henvist til revmatolog. Det er revmatologer som kan sette diagnosen, evt utelukke, revmatisk sykdom, og evt foreslå veien videre. Stå på og vær sta hos fastlegen❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også sånn, uten at jeg har noen forklaring på det. Stadig et eller annet. Jeg har fått et bedre liv av foam rolling, kan stoppe utvikling av enkelte betennelser i senebetennelse og muskulatur. Er også aktiv.

Anonymkode: caa3c...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...