AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Vi var en sammenspleiset gjeng fra 1. klasse til vi var i 20-årene. Venner i tykt og tynt. Eller en skikkelig jenteklikk..høye på oss selv Plutselig snudde de meg ryggen, en etter en. Jeg er etablert, har barn og utdannelse. Jeg lever mitt liv, men det forundrer meg fortsatt, en gang i blant, at de liker hverandres bilder, gratulerer hverandre med dagen og har et vennskap, men konsekvent overser meg. Jeg valgte å heve meg over og fortsatte å gratulere de med dagen og gi noen likes på facebook, men det går kun en vei, og slik har det vært i årevis. Det er helt bevisst. Det startet med å ikke invitere meg i bryllup, babyshowers, julebord. På en reunion hvor to av de var i fjor, gikk jeg bort for å snakke med de fordi det ville være naturlig på reunion, men midt i samtalen snudde de meg ryggen fordi en mer interessant person kom bort. De inkluderte meg ikke i den nye samtalen, men stengte ringen. Hun ene ble litt flau over atferden merket jeg, men hun ble med på det. En av de har aldri tatt noe tydelig parti. Hennes foreldre og mine var gode venner, men jeg har fått litt nok av at hun aldri har forsvart meg eller forsøkt å forrene oss, gjengen og meg. Hun passer på å treffe meg en gang før jul hvert år, men noen dager senere poster hun bilder av julebordet med de andre. Inntrykket mitt er at jeg er nederst på prioriteringslisten og at jeg treffes i skjul. Jeg forstår ikke hva jeg gjorde galt. Aldri forstått det. Var det galt å studere? Var det galt å ikke invitere til store selskap da jeg levde på noen få tusenlapper i måneden? Og kunne de ikke ha lagt det bak seg 20 år etter og snakket til meg på reunion, enn hva det var jeg gjorde galt? Kunne de ikke ha gratulert meg med dagen, en eneste gang i løpet av de siste 10 årene? Koster det så mye? Hvem av de som står bak, det vet jeg. Det er bare veldig svakt at de i voksen alder lar " gjenglederen" fortsette å ha makt. Anonymkode: 80da9...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Ignorer dem, du har det bedre uten slike mennesker. Og slett dem på sosiale medier naturligvis... Anonymkode: 21e95...54f 11
Daria Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Siden du flere ganger understreker at du har utdannelse og har studert, skal vi anta at de andre ikke har det? At du rett og slett har hatt en livsutvikling som har vært annerledes enn de andres og derfor har falt utenfor fellesskapet? Vennskap og vennegjenger er ikke en konstant livet gjennom, det er ikke en selvfølge at man er bestevenner som 30-åringer selv om man var det når man var 18, og ofte handler det rett og slett om livssituasjon mer enn noe annet. Men hvis de har ignorert deg så gjennomgående i ti år, lurer jeg på hvorfor du fortsatt gidder å prøve... 4
AprilLudgate Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Tja. Jeg hadde sluttet å gratulere, og ikke lengre tatt initiativ til å møte denne ene tidligere venninna. Dette får du ikke gjort noe med, og du får ikke noe ut av det heller. Slett på sosiale medier også. 5
Gjest Ghostface Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Aner ikke. Jeg snudde ryggen mot dem og vendte aldri tilbake. Når man er ferdig med skolen vet man hvem som er ekte venner og ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 Driver du fortsatt og gnager på dette? Har du ikke slettet dem fra SoMe enda? Anonymkode: 1f90d...758 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Opplev det selv. De som ikke endrer seg, vil heller aldri gjøre det, du trenger de ikke. Anonymkode: 839a3...564 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Det kan jo være noe med hvordan de opplever deg også? Oppførsel, væremåte osv. det kan være vanskelig å se seg selv utenfra. Anonymkode: db5fd...57e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Jeg opplevde det samme i en 30 årsdag tre av mine "venninder" feiret sammen. Jeg sto midt i skilsmisse men hadde holdt det for meg selv fordi jeg ville ha ro rundt bruddet. På festen snudde de alle ryggen til meg ganske så tydelig. Ble til at jeg reiste hjem med drosje. Fikk noen år senere høre at min eks sto bak alt og fått de til å vende seg mot dem. Et 18 år siden og ingen av de hilser. Jeg har de ikke på fb eller noe annet sted. Anonymkode: a90ab...773 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det kan jo være noe med hvordan de opplever deg også? Oppførsel, væremåte osv. det kan være vanskelig å se seg selv utenfra. Anonymkode: db5fd...57e Hvorfor skriver du slik til ts? Anonymkode: 29f0e...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Dette er typisk jenter. det er ofte en leder i gjengen, og resten er saueflokken. Jeg var i en lignende situasjon for 20 år siden jeg også. Hele gjengen snudde ryggen til meg, og jeg vet fremdeles ikke hvorfor.. etter et livs vennskap. hun ene møtte meg av og til, men i skjul. etter noen år tok jeg opp dette med henne.. at jeg savnet henne og synes det var leit at det ble slik. Hun ble avvisende og ville ikke snakke om det. Etter det har jeg ikke tatt kontakt med henne i det hele tatt. Vi bor alle på samme sted, og det er jo litt trist egentlig. Men det er deres valg. Jeg er gift og har barn, utdannelse osv. Hun som var «sjefen» i vår gjeng er alene mor og mye rot.. Jeg har andre venner og har gått videre for mange år siden. Tenker det er bra! Tror det er viktig å komme seg ut av tenårings bobla og komme seg videre, bli kjent med andre. Når folk som er over 20 skviser ut en person i gjengen er det meget stygt. Spesielt når en ikke vet hva som er grunnen.. for min del handler det nok litt om misunnelse, og at 2 av jentene fikk kjæreste og kun ville møtes som par. Jeg var singel. sjefen skulle reise verden rundt og studere i utlandet så hun dreit i meg. Hadde de kommet på døra og angret seg hadde jeg aldri tatt de tilbake. De er et ferdig kapittel. Hatt mye moro og mange fine opplevelser, men veien videre ble bedre uten de Anonymkode: 29f0e...9b0 1
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Her har det foregått noe. Hva må du prøve å finne ut av i det stille.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Fy fader, kjerringer er så sjukt feige. De snur stadig ryggen til bestevenner og sier ingenting om hvorfor. Det skal man forstå selv. Selv om ofte grunnen til at at de gjør er pga rykter man selv ikke har hørt. Dette er nettopp den jævla grunnen til at jeg aldri gidder å ha venninder. Kompiser er kule, de sier fra, krangler også er vi venner igjen. Mye mer realt det. Finnes jo selvfølgelig noen kjørringer blandt kompiser også. Men de får skjelden noe makt sånn blandt mannfolka. Kunne jo hende du var i ferd med å ta over posisjonen til noen i gruppa. Dessuten så liker ikke venninder at du har ting på stell før dem. For det får de til å føle seg skitt og underlegen av deg. Så da er det jo bare å snu ryggen å begynne å fryse ut Anonymkode: 7c29c...f69 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi var en sammenspleiset gjeng fra 1. klasse til vi var i 20-årene. Venner i tykt og tynt. Eller en skikkelig jenteklikk..høye på oss selv Plutselig snudde de meg ryggen, en etter en. Jeg er etablert, har barn og utdannelse. Jeg lever mitt liv, men det forundrer meg fortsatt, en gang i blant, at de liker hverandres bilder, gratulerer hverandre med dagen og har et vennskap, men konsekvent overser meg. Jeg valgte å heve meg over og fortsatte å gratulere de med dagen og gi noen likes på facebook, men det går kun en vei, og slik har det vært i årevis. Det er helt bevisst. Det startet med å ikke invitere meg i bryllup, babyshowers, julebord. På en reunion hvor to av de var i fjor, gikk jeg bort for å snakke med de fordi det ville være naturlig på reunion, men midt i samtalen snudde de meg ryggen fordi en mer interessant person kom bort. De inkluderte meg ikke i den nye samtalen, men stengte ringen. Hun ene ble litt flau over atferden merket jeg, men hun ble med på det. En av de har aldri tatt noe tydelig parti. Hennes foreldre og mine var gode venner, men jeg har fått litt nok av at hun aldri har forsvart meg eller forsøkt å forrene oss, gjengen og meg. Hun passer på å treffe meg en gang før jul hvert år, men noen dager senere poster hun bilder av julebordet med de andre. Inntrykket mitt er at jeg er nederst på prioriteringslisten og at jeg treffes i skjul. Jeg forstår ikke hva jeg gjorde galt. Aldri forstått det. Var det galt å studere? Var det galt å ikke invitere til store selskap da jeg levde på noen få tusenlapper i måneden? Og kunne de ikke ha lagt det bak seg 20 år etter og snakket til meg på reunion, enn hva det var jeg gjorde galt? Kunne de ikke ha gratulert meg med dagen, en eneste gang i løpet av de siste 10 årene? Koster det så mye? Hvem av de som står bak, det vet jeg. Det er bare veldig svakt at de i voksen alder lar " gjenglederen" fortsette å ha makt. Anonymkode: 80da9...f6b Må være deilig å slippe å ha slike i livet ditt vel??Du er fri! Anonymkode: 3fd47...a0f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Det gjør vondt når venner vender ryggen til; opplever det selv. Men når det er sagt, så må den som blir forlatt, på et eller annet tidspunkt gi opp. Noen klamrer seg til en eks venn(inne) koste hva det koste vil. Jeg har vært i en slik situasjon noen år nå, og det er en belastning…hold deg for god til å presse deg på mennesker som ikke ønsker en relasjon!😔 Anonymkode: ee163...fc2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skriver du slik til ts? Anonymkode: 29f0e...9b0 Det er jo et reflektert svar. Man trenger ikke gå rundt grøten alle mann og anta at ts er helt uskyldig og kjempesnill i denne saken. Anonymkode: e651b...94c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo et reflektert svar. Man trenger ikke gå rundt grøten alle mann og anta at ts er helt uskyldig og kjempesnill i denne saken. Anonymkode: e651b...94c Det finnes ikke ett eneste menneske som er perfekt, og gode venner tåler de andre vennenes negative sider. Å "gå i seg selv" er svært vanskelig når man har vært i et vennskap over mange år, men så plutselig tar det slutt. Svært vanskelig å vite hva som ligger bak. Selv mistet jeg hele min venninnegjeng fra videregående, og det skjedde da jeg én gang nevnte at jeg ikke likte baksnakkingen som ble bedrevet hver gang ei av oss ikke var tilstede. Hele gjengen blånektet på at baksnakking foregikk, og vipps! så var jeg utfryst. Etter det har jeg dannet vennskap med én og én, i stedet for å lengte etter en ny gjeng. Kvinner blir ganske slemme når de er i en gjeng. Anonymkode: 68dda...2b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå