AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Trenger inspirasjon! Har ikke så veldig grønne fingre. Anonymkode: f5006...a91
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 har drivhus som gir meg mange muligheter. så dette er planen foreløpig. (Alt skal ikke stå i drivhus). Tomat Agurk paprika aspargesbønner sukkererter mais vannmelon gressløk basilikum spinat issalat satt hvitløksfedd i høst sjalottløk å så har jeg noen jordbærplanter som skuffet meg i fjor, men som jeg håper kommer sterkere tilbake i år 🤞🏼 har ikke kommet meg til å planlegge blomster enda Anonymkode: 5fc44...b65 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Masse urter ; persille, oregano, timian , basilikum og så har jeg flerårig gressløk som kommer. Forsjellig typer salat, gulrot, tomat, sukkererter, jordbær, potet, reddik, bondebønner, spinat og kanskje litt mer. Har også bærbusker og rabarbra . Så dette blir bra ! Anonymkode: b4979...2db
Amossa Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 For meg er det viktig å ikke sette i gang med altfor mye, og kanskje mer enn jeg rekker over. Vi har stor hage, og bare å luke, klippe og holde orden er mye arbeid. Nå har vi både jordbæråker og potetåker, og heldigvis er dette mannens interesse og ansvarsområde Jeg er mest interessert i stauder. Formerer helst ved deling, og slik utvider jeg i hagen. Å sette sammen stauder som kler hverandre, og å få det til å være vakkert hele sesongen, er en utfordring. I år skal jeg for første gang prøve meg på frøsåing. Det blir i alle fall blomkarse , blåkorg, blodbeger og ringblomst. Jeg henter inspirasjon til hage fra tv-serier som engelse Gardener World med Monty Don. De ligger på nrk.no 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 Spaghettigresskar! Så godt! Anonymkode: de9ed...f2f
Amossa Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spaghettigresskar! Så godt! Anonymkode: de9ed...f2f Min far dyrket spaghettitomater. Hele stua vår var full av dem Sånn går det når frøplantene får det for varmt etter spiring! 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Petunia, masse fargerike tagetes i forskjellige høyder og asters (som høstblomst) går igjen hos oss. Innimellom blomstene i bedene bruker vi å fylle på med rødbeter og mangold for å få litt matnyttig grønt som bakgrunn for blomstene. Anonymkode: 38385...88c
Thildamor Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har kjøpt inn frø, men har ikke kommet så veldig lengre enda. Det jeg har kjøpt er blomkarse, solsikker, blomsterert, plukksalat, margert, sommergulrot, og reddik. I tillegg blir det nok tomater, agurk, paprika, gresskar og squash. Men så langt har jeg ikke kommet enda. Kjøper planter av tomater, agurk og paprika. Har drivhus.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Ingenting. Vet du ikke det blir atomkrig??? Anonymkode: e82c3...61c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingenting. Vet du ikke det blir atomkrig??? Anonymkode: e82c3...61c Chill Anonymkode: 5fc44...b65 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Agurk, tomat, sukkererter, salat, rødbeter, gulrøtter, brokkoli. Har diverse frukttrær og bærbusker, og jordbæråker. Georginer (for første gang fra knoller). Gleder meg!!! Anonymkode: d1e19...4c8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Klokkeranke, ipomoea, middagsblomst, prydtobakk, petunia, agurk, tomat, klatrelilje, peon og georginer. Blir spennende! Anonymkode: 5cb47...559
Kristine79 Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Petunia, klokkeranke, blodbeger, chilli, tomat. Lobelia, ridderspore, verbena, ipomoea. Skal så litt grønnsaker og, aspargesbønner, gulrøtter, sukkererter, salat +++ Deler og litt stauder på våren. Nok å drive med med hage 😍 Endret 1. mars 2022 av Kristine79
Cordelia Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Har sådd flere typer chili, paprika og tomater. Og basilikum. Blir ikke så mye mer, tror jeg, grunnet plass.
sommermor Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 Jeg har ikke noen spesielle planer ennå. Men tenker å prøve sukkererter og mer rabarbra. Vi fikk en bra avling i fjor med bringebær, så håper de er like villige til å spire i år. Og at det kanskje kommer blåbær i år.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #16 Skrevet 3. mars 2022 Alltid sukkererter! Venter spent på om jeg får til jordskokk, den plantet jeg i høst. Ellers skal jeg så stokkroser, stemor, gressløk, alyssum… Masse sommerblomster! Krokusen titter så vidt opp nå, det er så deilig meg vår! 👩🏼🌾 Anonymkode: 855d5...dba
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #17 Skrevet 3. mars 2022 Amossa skrev (På 28.2.2022 den 22.08): Min far dyrket spaghettitomater. Hele stua vår var full av dem Sånn går det når frøplantene får det for varmt etter spiring! Hva er spaghettitomat? Fikk ingen fornuftige treff på Google, kun bilder av spaghetti bolognese😆 Anonymkode: de9ed...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå