AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Hei! Det har gått tre uker siden jeg ble operert for Rectocele ( strammet opp bakre skjedevegg,var en stor kul i vaginan) og sydde mellomkjøttet for det var ikke mye mellom anus og inngangen til vagina. Jeg er livredd for at jeg har ødelagt operasjonen min. Jeg er alene mamma til en på 2 og 4 år.Fikk hjelp de to første ukene også har jeg måtte gjøre alt.Jeg lå i sengen den første uken, uke nr.2 gikk jeg mer rundt huset,ryddet litt,lagde enkel mat,uke 3 er jeg litt mer aktiv der jeg går noen turer med barna mine men uten å være aktiv selv. Jeg er livredd for at jeg har en mislykket operasjon!!Angsten dreper meg. Jeg har vært mer aktiv enn det jeg skal tror jeg,men har hvilt hvis underlivet har verket mye…MEN jeg fikk aldri beskjed ol å hvor lye jeg kan bære….fikk beskjed om å ikke bære tungt!Ikke bært barna mine,men har bært handleposer,dratt litt i en snowracer,laget middag, bært litt klesvask….vært forsiktig med moppen….og bært noe fliser (hadde helt glemt jeg var operert da jeg bærte flisene på 6/7 kg).Jeg fikk vondt i magen og verket en del i underlivet etter bæring av flisene… Har jeg ødelagt operasjonen min? umulig å svare på..men er det slik at operasjonen er ødelagt med en gang pga løft??Jeg er lei meg og gråter mye for jeg leser på nett hvor lite man skal gjøre og løfte 😵💫😵💫😵💫😵💫😵💫Jeg fikk beskjed kun å ikke løfte tungt de første 4 ukene.. hjelp og erfaring tas imot!Sliter også med stram bekkenbunn! Anonymkode: 06f78...91b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Slapp av 1000 hakk Anonymkode: ac66f...aaa
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Slapp av 1000 hakk Anonymkode: ac66f...aaa 🤣😂 Anonymkode: 06f78...91b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 Umulig å svare på, men det er jo ikke så rart om resultatet blir dårlig hvis du har gjort motsatt av det som var anbefalt😬 Skal du til etterkontroll? Anonymkode: 507bb...ba5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Er ikke regelen at man ikke løfte mer enn et nyfødt barn når man er operert i underlivet. Du må ta det med ro! Ikke løft unødvendig, og hvil deg når barna er i bhg. Anonymkode: 2d5a6...a75
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Det er absolutt ikke meningen at du skal være sengeliggende, heller ikke den første uken. Men å dra barna på akebrett og løfte fliser er ikke lurt. Det er ikke garantert at noe galt har skjedd, men jo mer du overskrider grensene jo større er sjansene for at det kan skje noe. Prøv å slappe av men beveg deg som normalt uten å belaste bukmuskulaturen. Anonymkode: 2adcf...2c4
AlfaOmega Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Hvordan er resultatet etter operasjonen? skal operere selv for fremre fremfall ( cystocele) og redd jeg blir mindre sensibel pg arrvev?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå