AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Jeg og mannen har en stor eiendom, som trenger en del vedlikehold og arbeid. Dette visste vi da vi kjøpte den, og var innforstått med at mye måtte gjøres, men jeg ser at vi kanskje ikke er helt enige i hvilken fremgang vi skal ha her. Det virker som om mannen har tenkt til å gjøre alt når han får ferie, men siden han ikke skal ha ferie i månedsvis i sommer så får vi ikke tatt igjen etterslepet.. Mye av det som må gjøres klarer jeg ikke alene, sånn at mannen enten må gjøre det eller vi må gjøre det sammen. Er det mye å forvente at vi skal gjøre litt på eiendommen hver uke? Etter jobb vil han hvile etter jobb, og i helgene vil han slappe av siden han har fri. Hvordan klare å ta en slags forventningsavklaring sammen med han om dette? Det er alltid jeg som bringer det på bane, og er redd han skal bli lei og ikke orke å gjøre noe fordi jeg "maser" sånn om det. Noen råd? Anonymkode: ccefc...186
Amossa Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Det du skriver minner meg mye om parenes problemstilling i tv-serien "Sinnasnekkeren". En gjenganger at at paret har kjøpt et hus/eiendom som krever mye arbeid, og ofte mer enn de i utgangspunktet trodde. Fordi han kan mer enn henne (tror hun), ender det med at han står i snekkerbuksa og hun passer barn. Hun maser. Han blir sur og går lei. Det høres ut som at dere har veldig forskjellig innstilling til fritid. Han vil slappe av og du vil gjøre noe på gården. Kan dere bli enige om en mellomting? F.eks. at dere jobber sammen på lørdag og slapper av på søndag? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå