Gå til innhold

Mottatt penger Vipps. Men kan ikke se dem i saldo?

Anbefalte innlegg

Hei!

Mottok 1500,- på Vipps istad, fikk varsel om at pengene er sendt og mottatt. Men inne på bankkontoen min, så står det ikke noe om at 1500,- kronene er inne? Har alltid opplevd at de er inne med engang.

Flere opplevd samme? Må jeg kanskje vente en dag eller to?

Anonymkode: 5eeb6...e73

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei!

Mottok 1500,- på Vipps istad, fikk varsel om at pengene er sendt og mottatt. Men inne på bankkontoen min, så står det ikke noe om at 1500,- kronene er inne? Har alltid opplevd at de er inne med engang.

Flere opplevd samme? Må jeg kanskje vente en dag eller to?

Jeg opplevde det samme for et par uker siden. Tok en telefon og det var noe med at avsender har satt innstillingene i vipps slik at det er kortet og ikke kontoen som belastes. Det var noe slik. Og da kan det ta opp til 3 dager. Evt kan innstillingene i vipps oppdateres.

Anonymkode: 1247d...028

• Liker 1

En gang trodde jeg at jeg sendte penger på vipps, men det var bare en melding med tallet på 😅

Så jeg lurte meg selv. Jeg har også hørt om folk som har blitt lurt av at folk Sender melding med et beløp, og så tenker folk det er i orden. 

Er det noe som kn ha skjedd deg? 

Anonymkode: 6bb6d...40a

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplevde det samme for et par uker siden. Tok en telefon og det var noe med at avsender har satt innstillingene i vipps slik at det er kortet og ikke kontoen som belastes. Det var noe slik. Og da kan det ta opp til 3 dager. Evt kan innstillingene i vipps oppdateres.

Ahh, godt og vite!

Men så lenge jeg har fått varsel, og bekreftelse på vippsen om at pengene er mottatt. Så er dem sendt? Men det kan ta noen ekstra dager bare?

Annonse

En gang trodde jeg at jeg sendte penger på vipps, men det var bare en melding med tallet på 😅

Så jeg lurte meg selv. Jeg har også hørt om folk som har blitt lurt av at folk Sender melding med et beløp, og så tenker folk det er i orden. 

Er det noe som kn ha skjedd deg? 

Anonymkode: 6bb6d...40a

Nope. Står tydelig at han vippset meg, og beløpet. Hadde sett med engang om det var meldiing :)

Sende og motta penger

Pengene har ikke kommet frem

Hvordan du vippser har noe å si for hvor lang tid det tar å motta pengene:

• Har du vippset fra bankkonto, får mottaker pengene med en gang.
  • Har du vippset fra betalingskort, kan det ta tre virkedager før mottakeren får pengene

(fra https://vipps.no/hjelp/vipps/sende-og-motta-penger/den-jeg-har-vippset-til-har-ikke-fått-pengene-hva-har-skjedd/)

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ta litt tid om det går fra kort/kredittkort. 

Kanskje også om det er forskjellige banker?

Anonymkode: 35e70...767

Kan være ja!

Men i bunn og grunn, så vil jeg få pengene? Sålenge de er mottatt på vippsen min?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ahh, godt og vite!

Men så lenge jeg har fått varsel, og bekreftelse på vippsen om at pengene er mottatt. Så er dem sendt? Men det kan ta noen ekstra dager bare?

Hmm, jeg vil tro det, men om det er mulig for vedkommende å avbryte transaksjonen etter at den er sendt i vipps vet jeg ikke. Jeg ville tatt en prat med banken.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm, jeg vil tro det, men om det er mulig for vedkommende å avbryte transaksjonen etter at den er sendt i vipps vet jeg ikke. Jeg ville tatt en prat med banken.

Hæ? Det er vel ikke mulig?

Da hadde det jo RENT inn med svindler på vipps.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har solgt mye på Finn og det er helt vanlig at noen betaler med vipps via kredittkort, og da kan det ta tre dager før pengene er inne. Ikke noe å stresse med!

Anonymkode: 1899c...7e0

Ahh. Godt og vite!

Er vel umulig og svindle folk med vipps? Sålenge jeg har mottatt dem, og fått bekreftelse inne på Vipps?

Annonse

Ahh. Godt og vite!

Er vel umulig og svindle folk med vipps? Sålenge jeg har mottatt dem, og fått bekreftelse inne på Vipps?

Nei, du får pengene dine. 100%

Anonymkode: 1899c...7e0

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke mulig, jeg gjorde feilen å legge kredittkortet mitt som kort på vips, og når jeg betalte så stod det betalt og ferdig gjort opp, men folk fikk ikke penger før etter noen dsger. Jeg hadde ingen mulighet til å avbryte det. 

Anonymkode: 26c6e...5b7

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ahh. Godt og vite!

Du har nok rett i det. Og det bekreftes over også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...