AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #41 Skrevet 1. mars 2022 For meg er barn uendelig viktigere enn et evigvarende forhold til en mann / far til barna. Mannen min nå er selvsagt viktig men barna mine (4stk) enormt mye mer viktig. Jeg gjør absolutt alt for dem!! Anonymkode: 29abc...458 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #42 Skrevet 2. mars 2022 Hvis alle barna er ferdig med ungdomskolen synes jeg det er trist, men de gjorde det beste av de kortene de valgte og ble udelt. Hvis de går fra hverandre med to til tre små barn synes jeg de er egoister og med mindre grunnen var vold, så ser jeg ned på de og synes synd på barna. Anonymkode: f1adc...32e
Gjest rampenissen72 Skrevet 2. mars 2022 #43 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 19.25): Feks par som har fått 3-4 barn sammen, men så blir de skilt. Da har de vært sammen i mange år, kanskje 10-15. Tenker dere at de må ha hatt det veldig bra sammen, siden de har så mange barn? Anonymkode: d25fd...131 Tenker stakkars skillsmissebarn.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #44 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Å få tre barn er en prosess som tar så lang tid at man nærmest må ha stukket hodet i sanden for ikke å ha oppdaget at det er dr. Jekyll man er sammen med. Grenseløs naivitet og/eller uansvarlighet. Anonymkode: 8599f...3bb Så fint at du har alt i livet ditt på stell, da. Må være flott å være deg, bortsett fra at du blir så frustrert over andres idioti, det virker litt plagsomt for deg. Anonymkode: c57c0...626
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #45 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så fint at du har alt i livet ditt på stell, da. Må være flott å være deg, bortsett fra at du blir så frustrert over andres idioti, det virker litt plagsomt for deg. Anonymkode: c57c0...626 Det var da voldsomt så hissig du skulle være. Tror du virkelig at når du hakker på mennesker, så er det de som fremstår i dårlig lys? Anonymkode: 90bfc...939
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #46 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var da voldsomt så hissig du skulle være. Tror du virkelig at når du hakker på mennesker, så er det de som fremstår i dårlig lys? Anonymkode: 90bfc...939 Hvem er det som hakker på store grupper mennesker, tenker du? Anonymkode: c57c0...626
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #47 Skrevet 2. mars 2022 Det er interessant å lese svarene deres her. Ser folk annerledes på folk som har fått 2 barn sammen og går fra hverandre, enn folk som har 3+ barn og skilles? Tenker man at de som har 3 eller flere var «mer» sammensveiset som familie siden de fikk så mange? Anonymkode: d25fd...131
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #48 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så fint at du har alt i livet ditt på stell, da. Må være flott å være deg, bortsett fra at du blir så frustrert over andres idioti, det virker litt plagsomt for deg. Anonymkode: c57c0...626 Jeg svarer saklig på spørsmålet som er stilt i HI. Er det ikke det som er trådens tema? Jeg skjønner godt, hvis du føler deg truffet. Denne tråden handler imidlertid ikke om deg eller andre enkeltpersoner, men om et fenomen. Anonymkode: 8599f...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #49 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg svarer saklig på spørsmålet som er stilt i HI. Er det ikke det som er trådens tema? Jeg skjønner godt, hvis du føler deg truffet. Denne tråden handler imidlertid ikke om deg eller andre enkeltpersoner, men om et fenomen. Anonymkode: 8599f...3bb Jeg føler meg ikke truffet, da problemstillinga ikke reflekterer noe i mitt liv. Jeg bare synes det virker naivt å tro at man vet hva andres brudd skyldes, og at man har rett til å fordømme valg andre tar. Anonymkode: c57c0...626 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #50 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er interessant å lese svarene deres her. Ser folk annerledes på folk som har fått 2 barn sammen og går fra hverandre, enn folk som har 3+ barn og skilles? Tenker man at de som har 3 eller flere var «mer» sammensveiset som familie siden de fikk så mange? Anonymkode: d25fd...131 Tenker at med en stor familie går det lett to veier. Enten fungerer det veldig godt fordi foreldrene samarbeider og de eldste ungene bidrar, eller det blir kaotisk med uklare ansvarsområder. I våre dager, hvor mor ofte jobber fullt, tror jeg man kan møte samme problemstilling etter 2 barn. Anonymkode: c57c0...626 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #51 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg føler meg ikke truffet, da problemstillinga ikke reflekterer noe i mitt liv. Jeg bare synes det virker naivt å tro at man vet hva andres brudd skyldes, og at man har rett til å fordømme valg andre tar. Anonymkode: c57c0...626 Som sagt, er det dette som er trådens problemstilling/tema. Hvis spørsmålet ikke interesserer deg, eller du ikke har synspunkter på det som etterspørres av TS, skjønner jeg ærlig talt ikke hva du gjør her. Anonymkode: 8599f...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #52 Skrevet 2. mars 2022 De fleste par med barn skiller seg uansett. Det er når barna kommer de fleste forhold blir ødelagt. Mange par velger å fortsette i drittforholdet fordi de tror det er smart å holde sammen for barnas skyld/til barna er store. Anonymkode: e5be9...460
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #53 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg føler meg ikke truffet, da problemstillinga ikke reflekterer noe i mitt liv. Jeg bare synes det virker naivt å tro at man vet hva andres brudd skyldes, og at man har rett til å fordømme valg andre tar. Anonymkode: c57c0...626 Det stemmer ikke at du bare synes det. Hadde det bare vært at du syntes det var naivt, så kunne du vel sagt at det var det og ellers holdt tett. Men det du gjør, er å forfølge en bruker gjennom en hel tråd med passiv aggressive angrep på denne brukerens intelligens og livslykke. Nesten hele tråden består jo av disse angrepene dine på den andre AB. Da fremstår du som bitter og hissig enten du opplever deg selv som dette eller ei. Anonymkode: 90bfc...939
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #54 Skrevet 2. mars 2022 Jeg blir stadig overrasket hvor mange dømmende mennesker det finnes! Å skille seg med barn inni bilde har vært for meg det vondeste jeg har opplevd i livet, det er en livSsorg! Han slår ikke, men er ikke snill, er egoitisk, tar ikke hensyn til meg eller mine følelser, han kjefter MYE både på meg og barna, alt skal være på hans premisser, han utnyttet meg økonomisk etc. Disse sidene kom desverre frem etter at vi fikk barn. Aldri døm noen, jeg tror dd fleste gjør så godt de kan for barna sine og holder ut litt for lenge dårlige forhold pga barn og økonomi! Anonymkode: 7ea24...dbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #55 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 19.25): Feks par som har fått 3-4 barn sammen, men så blir de skilt. Da har de vært sammen i mange år, kanskje 10-15. Tenker dere at de må ha hatt det veldig bra sammen, siden de har så mange barn? Anonymkode: d25fd...131 Livet skjer, kort fortalt. Anonymkode: c4f32...5d0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #56 Skrevet 3. mars 2022 Var sammen i 25 år, gift i 22 og 3 barn sammen. De siste 10 årene var det kun sykdom, psyke og sykehus hos han. Jeg var lojal å forlot ikke en syk mann. Men til slutt fikk jeg nok rett å slett. Nå er det snart 2 år siden å jeg har det fantastisk. Hvis folk vil dømme meg for dette så versegod, bring it on 👍 Anonymkode: 116f4...693
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #57 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var sammen i 25 år, gift i 22 og 3 barn sammen. De siste 10 årene var det kun sykdom, psyke og sykehus hos han. Jeg var lojal å forlot ikke en syk mann. Men til slutt fikk jeg nok rett å slett. Nå er det snart 2 år siden å jeg har det fantastisk. Hvis folk vil dømme meg for dette så versegod, bring it on 👍 Anonymkode: 116f4...693 Jeg skjønner deg veldig godt og full respekt for avgjørelsen og all kred for at du ikke forlot partneren din da han hadde det som verst. Ønsker deg alt godt🙌 Anonymkode: 82a7f...a28
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #58 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var sammen i 25 år, gift i 22 og 3 barn sammen. De siste 10 årene var det kun sykdom, psyke og sykehus hos han. Jeg var lojal å forlot ikke en syk mann. Men til slutt fikk jeg nok rett å slett. Nå er det snart 2 år siden å jeg har det fantastisk. Hvis folk vil dømme meg for dette så versegod, bring it on 👍 Anonymkode: 116f4...693 Jeg tror ingen dømmer deg for dette. Alle har sin historie og sine valg. Det jeg lurte på i utgangspunktet, er hva folk tenker om selve forholdet når man har mange barn sammen, og så går fra hverandre. Når man får barn sammen blir man jo veldig sterkt bundet til hverandre, og når man velger å få flere så må jo det bety at man ønsker at dette båndet skal bli enda sterkere. Det er jo ganske vanlig at et par som først får barn sammen får ett til, sånn at barnet får søsken. Men når man velger å få både ett og også to til, så er det jo lett å tenke at dette paret er veldig lykkelige, siden de produserer så mange barn. Så det var utgangspunktet for tråden. TS. Anonymkode: d25fd...131
Engel Skrevet 3. mars 2022 #59 Skrevet 3. mars 2022 (endret) Jeg har 3 barn med min eks, og vi var sammen i 18 år. Vi hadde det veldig bra sammen i mange år, men vi vokste gradvis fra hverandre med årene. Etter at barna kom og vokste til oppdaget vi at vi hadde ganske ulikt syn på familielivet, hvor mye tid man skal bruke sammen som familie, hva som skal prioriteres osv. Noe som bare ble mer og mer tydelig etter hvert som barna ble større. Det var nok den største årsaken til bruddet, siden det er en veldig stor del av hverdagen. Vi gikk fra hverandre når eldste barnet var 10 år, yngste var da 5. Og årsaken til at det er 3 barn er mest fordi jeg alltid har ønsket meg 3 barn, og eksen var også enig om at vi skulle ha minst 2 barn. og vi så fordelen med å få dem samlet så de skulle ha mest mulig glede av hverandre. Det kunne like gjerne vært 2 barn sånn sett. Har altså null med hvordan forholdet var. Men klart vi hadde ikke fått nr 3 om vi følte forholdet var veldig dårlig da. Men nå gikk det jo 6 år fra han ble lagd og til det ble brudd. Og jeg tror vår historie er normalen for mange brudd. Selv om man passer sammen i 20-årene betyr ikke at man fortsatt passer sammen når man blir 40. Man får ikke sjekket ut alt på forhånd. Når vi snakket om å få barn og starte familie så hadde vi inntrykk av at vi var veldig enige og hadde veldig likt syn på dette, men akkurat det er det faktisk ingen som kan forestille seg hvordan er før man står midt oppi det. Og sånn er det med en god del andre ting også. Livet skjer. Kort og godt. Noen ganger utvikler man seg likt og klarer å holde på et godt forhold. noen ganger ikke. Endret 3. mars 2022 av Engel 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #60 Skrevet 3. mars 2022 gjør jo ikke noe det Anonymkode: afcda...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå