Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er skilt og har barna to uker i sommerferien. Det er ingen i min familie som har hytte, dessverre. Nå har jeg fått tilbud om å leie en hytte et veldig idyllisk sted ved havet i to uker for 25 000. Jeg har aldri brukt så mye penger på en ferie før, og er litt i tvil. Jeg har pengene, men føles litt råflott. Samtidig vil jeg ha en opplevelse med barna og en rolig ferie som er en stund på ett sted.

Hva tenker dere om summen? Er det helt uhyrlig?

Anonymkode: eb806...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Det er virkelig ikke uhyrlig :)  Har du råd, kjør på! Høres nydelig ut! 

Bruker fort fire ganger så mye på en ferie i to uker her i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en fin hytte, et fint sted, midt i fellesferien, så er det vel det det koster for 2 uker. Har du pengene, og lyst, så er det OK. 2 uker i syden for 3 stk koster mye mer.

Anonymkode: 9adc4...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god pris 👍🏻 Hvis du har 25.000 å avse, så ville jeg gjort det 😊

I år har vi leid hus i Kroatia i to uker. 30.000 + leiebil og flybilletter til 20.000.

Jeg synes det er verdt det, men hade ikke skjedd om jeg kun hadde min egen inntekt å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller dratt til syden for 25.000 jeg da. Kjipt hvis man regner bort i er hus ved sjøen i 2 uker 

Anonymkode: b75bb...52a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (4 minutter siden):

Det er en god pris 👍🏻 Hvis du har 25.000 å avse, så ville jeg gjort det 😊

I år har vi leid hus i Kroatia i to uker. 30.000 + leiebil og flybilletter til 20.000.

Jeg synes det er verdt det, men hade ikke skjedd om jeg kun hadde min egen inntekt å bruke. 

Hvor i Kroatia er det? Ser selv på hus med basseng i Kroatia og finner ingenting under 50.000 for 2 uker.

Anonymkode: a2108...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker mellom 5 000 og 80 000 på årets ferier. Som regel reiser vi 1-2 ganger året. Noen ganger er det å leie en hytte, men vi har også tatt lange, dyre ferier. 

Om du har råd til 25 000, så er det ikke noe i veien for det. 🙂 Alt kommer jo an på livssituasjon. Første gangen vi brukte over 10 000 på ferie føltes det skummelt, men vi om vi har pengene, hvorfor ikke?

Anonymkode: 8df0f...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor i Kroatia er det? Ser selv på hus med basseng i Kroatia og finner ingenting under 50.000 for 2 uker.

Omis og Trogir. Finner ingenting med basseng for under 50.000 for 2 uker? Jøss. Jeg finner mye. 

Booking.com f. Eks.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råflott? 🙊 Her betaler vi som oftest rundt 40 000,- for to uker om sommeren.

Anonymkode: f434e...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hvor mye vi bruker på ferie fra år til år. Vi har egen hytte, og i fjor dro vi dit i ca 2 uker, + en kortere tur der vi overnattet 4 netter på hotell. Brukte vel 10.000 på den turen. 
Omtrent samme i 2020. 
I 2018 og 2019 dro vi til Spania, da brukte vi 50.000 på 2 ukers turer. 

Syns ikke 25.000 for 2 uker høres ille ut, hvis det er en hytte med bra standard og beliggenhet. Har du råd så kjør på. 

Anonymkode: 5d8bb...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres mye ut hvis dere får en fin ferie. Jeg går ut fra at du har en plan for aktiviteter ellers osv., og at det er snakk om en hytte et sted der du kan forvente ok vær. Hadde vært dumt om dere ble sittende inne i to uker og krangle på grunn av dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig synes jeg 25000 bare for å leie en hytte høres sinnsvakt ut, samme hvor fin hytta er. Jeg hadde heller brukt pengene på flybilletter til f.eks. Frankrike, UK eller Italia og leid en leilighet på Airbnb. Vi pleier å gjøre det sånn, og jeg tror vi sjelden bruker mer enn 25000 for en familie på 4 i ca. 10 dager (da kommer mat og lommepenger i tillegg), og da reiser vi fra Nord-Norge, sikkert mulig å få billigere billetter om du bor i mer sentrale strøk. Mye mer igjen for pengene enn ved å sitte å glane i en grisedyr hytte. ;) 

Anonymkode: 7b811...754

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annemor1444

Hvor gamle er barna dine? Fins mange fine hytter på inatur.no som er rimelige å leie både med/uten innlagt strøm og vann☺️ Brukt endel av de på turer og de ligger fint til i terreng, kan kjøre til døra, vann på utsiden, bord, bålpanne og utedo🤩 Tenne lys på kvelden og spille Ludo, yatzy og småsjokolade🤩 barn ønsker stort sett kvalitetstid sammen med deg og ikke ei dyr hytte😉jeg for min del hadde ikke lagt så mye penger i ei hytte på 14 dager uansett hvor god råd jeg måtte ha😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er strengt tatt opp til deg å bestemme om det er verdt pengene for deg. 

Det er nok mange som bruker mye, mye mer penger på ferie, men om de har bedre råd, utgjør det jo mye mindre innhogg i sparepengene. Har man en samlet inntekt på 80 000 i mnd, f.eks, er det gjerne langt mer bagatellmessig å bruke 25 000 på ferie enn om husstanden har en samlet inntekt på 40 000. 

Vi har to små barn, og har til nå bare vært på ferie med dem i Norge (hæsjtægg korona). Men bare den årlige ferieturen til svigers på andre kanten av landet koster langt mer enn 25 000. Vi må fly og leie bil der, og bare leiebilen midt i fellesferien (som er da vi er nødt til å ta ferie, for bhg er stengt) kommer på godt over 15 000... Så har man flybilletter i tillegg. 

Så vi blåser nok langt mer enn 25 000 (jeg ville heller bodd i hytte ved havet enn hos svigers for å si det sånn 😛 )

Anonymkode: 0680b...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irja skrev (11 timer siden):

Omis og Trogir. Finner ingenting med basseng for under 50.000 for 2 uker? Jøss. Jeg finner mye. 

Booking.com f. Eks.. 

Ingen grunn til å være spydig. Jeg har feriert i Kroatia de siste 10 årene, så jeg vet hva jeg snakker om. Det er på booking jeg ser og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt ca. 32.000 i år på ferie. Flybilletter 12.000 og hus i Spania 20.000 i 14 dager. 

Normalt sett betaler vi langt mer (familie på 5), kanskje opp mot 80.000-100.000. 

Anonymkode: 069dc...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen grunn til å være spydig. Jeg har feriert i Kroatia de siste 10 årene, så jeg vet hva jeg snakker om. Det er på booking jeg ser og. 

Spydig?! Oi. Det var ikke ment spydig. 

Har feriert i Kroatia i mange år selv, og alltid funnet gode tilbud. Viktig å være tidlig ute da. Kanskje mye er utplukket allerede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Irja said:

Spydig?! Oi. Det var ikke ment spydig. 

Har feriert i Kroatia i mange år selv, og alltid funnet gode tilbud. Viktig å være tidlig ute da. Kanskje mye er utplukket allerede. 

Svarte du nå uten å ha sjekket siste tiden? Da var du ganske unødig hoverende ja. Eller spydig som AB sa

Anonymkode: 7c6bd...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Svarte du nå uten å ha sjekket siste tiden? Da var du ganske unødig hoverende ja. Eller spydig som AB sa

Anonymkode: 7c6bd...c0b

Jeg bestilte tur til Kroatia for 4 uker siden, og så på mange ulike steder langs kysten. 

Det var ikke meningen å være spydig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, det var litt dyrt syntes jeg😕 Da hadde jeg nok egentlig heller brukt den summen på en tur utenlands 😬 Dere må jo kjøpe mat og alt dere trenger også, til norske priser. 

Vi har nå hytte i familien som vi kan låne gratis, men vi har tidligere leid hytte gjennom Oslofjorden Friluftsråd https://www.oslofjorden.org/ og gjennom DNT, og det har ikke vært så dyrt. Har du sjekket ut litt alternativer? 

Har du spurt venner forresten? Vi tar gjerne med venner på hytta vi låner gratis! 

Anonymkode: 76669...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...