Gå til innhold

Fått et spennende jobbtilbud, bare 2 mnd inn i ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et jobbtilbud idag, som jeg veldig gjerne vil si ja til. 

Problemet er at jeg begynte i min nåværende jobb i januar. Og jeg vet jeg fikk jobben foran en del andre søkere. Og jeg kvir meg til å ringe til sjefen no ikveld og si det kommer en oppsigelse. 

Noen som har noen råd? Jeg vet det absolutt ikke ser bra ut, men likevel så har jeg virkelig lyst på den jobben jeg er blitt tilbudt

Anonymkode: 8fef6...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud kjør på, du lever bare én gang. 

• Liker 2
Skrevet

Man har jo prøvetid for en grunn. Det er for å gjøre det enklere, og kjappere, å avslutte det nye arbeidsforholdet hvis det skulle vise seg å ikke passe likevel.

Slå til! Du får bare beklage for sjefen din, takke for at de ga deg sjansen, men si at du har fått et tilbud du rett og slett ikke kan si nei til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har fått et jobbtilbud idag, som jeg veldig gjerne vil si ja til. 

Problemet er at jeg begynte i min nåværende jobb i januar. Og jeg vet jeg fikk jobben foran en del andre søkere. Og jeg kvir meg til å ringe til sjefen no ikveld og si det kommer en oppsigelse. 

Noen som har noen råd? Jeg vet det absolutt ikke ser bra ut, men likevel så har jeg virkelig lyst på den jobben jeg er blitt tilbudt

Anonymkode: 8fef6...d42

Oppsigelse må skje skriftlig. 

Har du fått skriftlig kontrakts forslag?

Anonymkode: acdca...0c3

Skrevet

Er jo enkelt for nåværende arbeidsgiver å ringe nummer to på lista som ble innstilt etter deg. Problem solved.

Anonymkode: 8c007...6f0

Skrevet

det kan jo være at de kan ansette nr 2 på søkerlista :)

Anonymkode: 01d70...c39

Skrevet

Man er ikke gift m jobben, og når man søker ny jobb så søker man gjerne flere jobber.. da får man fort slike situasjoner. At det var flere søkere vitner om at det er lett å erstatte deg.. i tillegg er det jo fint at de til nå bare har brukt 2 mndr på opplæring, kjedeligere når man har brukt ett halvt år og så stikker personen..

Anonymkode: 18d78...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...