AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Hei. Finner bare info om tilbud om sterilisering. Min mann steriliserte seg i svangerskapet som er vårt siste. Barnet døde i magen nylig og jeg er ganske knekt. Synes det er vanskelig at «døren er låst». Selvsagt klar over at valget om steriliseringen innebærer risiko for at resterilisering ikke alltid lykkes. Bare som om det vil hjelpe tankene å vite at muligheten enda kanskje er der. Mye mulig ikke. Vi er 39 år og skal nok kose oss med de to vi har og slutte tingen her. Men ja, tanken på resterilisering er fristende og lindrende. Mannen er mer enn villig til det. Men det krever kanskje spesielt erfarne kirurger? Og bør gjøres en stund etter selve inngrepet? Min mann steriliserte seg for bare en mnd siden. Anonymkode: 4c334...746
Brunello Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Dette kan jeg ikke nok om, så burde helt sikkert ikke svart, men er ikke det beste alternativet her at det trekkes sædceller ut og det foretas prøverør?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Brunello skrev (1 minutt siden): Dette kan jeg ikke nok om, så burde helt sikkert ikke svart, men er ikke det beste alternativet her at det trekkes sædceller ut og det foretas prøverør? Kanskje. Jeg kan ikke noe om det. Aner faktisk ikke?! Usikker på om min mann ønsker å begi seg ut på prøverør med kostnader osv. Å resterilisere seg og «se hva som skjer» er han komfortabel med. Tror inngrepet har en suksessrate på 60%? Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 Volvat og Aleris. Anonymkode: 6a527...a97
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #5 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje. Jeg kan ikke noe om det. Aner faktisk ikke?! Usikker på om min mann ønsker å begi seg ut på prøverør med kostnader osv. Å resterilisere seg og «se hva som skjer» er han komfortabel med. Tror inngrepet har en suksessrate på 60%? Anonymkode: 4c334...746 70-80 % sjanse for vellykket resterilisering. Anonymkode: 6a527...a97
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #6 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje. Jeg kan ikke noe om det. Aner faktisk ikke?! Usikker på om min mann ønsker å begi seg ut på prøverør med kostnader osv. Å resterilisere seg og «se hva som skjer» er han komfortabel med. Tror inngrepet har en suksessrate på 60%? Anonymkode: 4c334...746 Mener staten tar en del av regningen dersom man kan bevise at man har hatt problemer over tid, så det økonomiske hadde kanskje latt seg løse. Jeg hadde spurt fastlegen om hva man bør gjøre. Anonymkode: b2218...fcb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener staten tar en del av regningen dersom man kan bevise at man har hatt problemer over tid, så det økonomiske hadde kanskje latt seg løse. Jeg hadde spurt fastlegen om hva man bør gjøre. Anonymkode: b2218...fcb Nei, det vil de ikke gjøre når de har to barn sammen. Anonymkode: 6a527...a97
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 70-80 % sjanse for vellykket resterilisering. Anonymkode: 6a527...a97 Er det sånn at 70-80% av resterilisere menn får full fertilitet tilbake eller er prosentene fordelt på at man får delvis sædproduksjon og dermed lavere bekruftningsdyktighet enn før inngrepet? Hører jeg spør som en nybegynner, hvilket jeg er:-) Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Det er ingenting som heter "resterilisering", det ville i så fall bety å sterilisere seg på nytt. Ordet du bør bruke er "refertilisering". Anonymkode: 50130...d0f 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingenting som heter "resterilisering", det ville i så fall bety å sterilisere seg på nytt. Ordet du bør bruke er "refertilisering". Anonymkode: 50130...d0f 😵💫🙈 Ser den. Takk. Det var pinlig. Har lest for kjapt på nett, er ikke helt i vater om dagen. Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det sånn at 70-80% av resterilisere menn får full fertilitet tilbake eller er prosentene fordelt på at man får delvis sædproduksjon og dermed lavere bekruftningsdyktighet enn før inngrepet? Hører jeg spør som en nybegynner, hvilket jeg er:-) Anonymkode: 4c334...746 Der spør du godt. Leste det bare på Volvat sine sider. Vil tro at 70-80 % har vellykket resultat, men det er jo ikke sikkert det blir graviditet av det. Anonymkode: 6a527...a97
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Der spør du godt. Leste det bare på Volvat sine sider. Vil tro at 70-80 % har vellykket resultat, men det er jo ikke sikkert det blir graviditet av det. Anonymkode: 6a527...a97 Nei, ikke sikkert det blir graviditet. Men det handler da vel som mye om alder osv. Eller er det noe med refertiliseringen som gir levende sædceller men som likevel ikke kan bidra til forplantning? 😵💫 Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Har lest litt på nett og ser at selv om det skrives at det er 70-80% sjanse for vellykket refertilisering etter sterilisering hos menn når det har gått under to år, så er det bare 50% sjanse for graviditet. Lurer litt på hva som menes med vellykket refertilisering på 70/80%, når graviditetsraten er 50%. Da ser det ut til at sjansene for svangerskap er størst om man gjennomgår prøverørsforsøk. Hva ville dere tenkt? 80.000kr for 3 prøverørsforsøk eller 38.000kr for refertilisering. Hva gir best odds? Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Finner bare info om tilbud om sterilisering. Min mann steriliserte seg i svangerskapet som er vårt siste. Barnet døde i magen nylig og jeg er ganske knekt. Synes det er vanskelig at «døren er låst». Selvsagt klar over at valget om steriliseringen innebærer risiko for at resterilisering ikke alltid lykkes. Bare som om det vil hjelpe tankene å vite at muligheten enda kanskje er der. Mye mulig ikke. Vi er 39 år og skal nok kose oss med de to vi har og slutte tingen her. Men ja, tanken på resterilisering er fristende og lindrende. Mannen er mer enn villig til det. Men det krever kanskje spesielt erfarne kirurger? Og bør gjøres en stund etter selve inngrepet? Min mann steriliserte seg for bare en mnd siden. Anonymkode: 4c334...746 Tror heller jeg ville tatt ut sædceller og tatt prøverør ? Om din mann steriliserte seg for 1måned siden så lever nok cellene enda. Frys de ned eller bruk de no! Vi fikk beskjed om å være forsiktig i 3mnd Anonymkode: 1157d...a30
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror heller jeg ville tatt ut sædceller og tatt prøverør ? Om din mann steriliserte seg for 1måned siden så lever nok cellene enda. Frys de ned eller bruk de no! Vi fikk beskjed om å være forsiktig i 3mnd Anonymkode: 1157d...a30 Rekker nok ikke å bruke dem nå, nettopp født og kan ikke regne med eggløsning med det første. Fryse ned ja. Hvor? Ser også at kjøpe en pakke med tre ivf-forsøk kan gi vel så stor suksessrate som refertilisering, særlig med vår alder tatt i betraktning. Usikker på om jeg får min mann med på det. Anonymkode: 4c334...746
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Rekker nok ikke å bruke dem nå, nettopp født og kan ikke regne med eggløsning med det første. Fryse ned ja. Hvor? Ser også at kjøpe en pakke med tre ivf-forsøk kan gi vel så stor suksessrate som refertilisering, særlig med vår alder tatt i betraktning. Usikker på om jeg får min mann med på det. Anonymkode: 4c334...746 Om han får fryst ned på klinikken?(sykehuset) så er det klart for opptining når de har egg fra deg Ikke alle som kan refertilisere det. Spørs på metoden som er brukt. Er en lege som klipper vekk en stor bit. Da er det litt verre.. Før knøt de og da er det jo lettere. Anonymkode: 1157d...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå