Gå til innhold

Hvorfor bruker nordmenn dopapir og ikke vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, helt ærlig hør på meg før dere starter å kalle meg all slags ting og blir irriterte. Bidet og toalett-showerheads er normalisert i mange land fra Italia, Korea, Japan osv til land i midtøsten, sør-asia og land i Afrika. Hvorfor ikke i Scandinavia? Har sett en del folk klage over hvordan det er lukt når de går ned på sin kjæreste, og at de ser bremsemerker eller lukter tiss osv.. 

Hvorfor bruker ikke nordmenn bare vann da? Vet ikke hva dere mener om dopapir men om jeg skal enten tisse eller gjøre nr 2 vil jeg føle meg mye renere ved å rense det vekk med vann enn å bruke dopapir alene. Dopapir bruker jeg mer for å tørke etter vannbruk. 

Liksom, hadde du tørket armen din med bare dopapir om du plutselig fikk avføring på den? Nei ikke sant? Du hadde jo freaka ut og renset det vekk med vann og såpe, så hvorfor ikke ræva også? 
Kan dere gi meg fornuftige svar og si hva dere personlig mener om dette? Mener ikke at nordmenn ikke er clean men ser ofte her at damer og menn klager over sine partnere. Så liksom en tråd legit idag hvor en dame sa mannen hennes stinker i rumpa. 

Anonymkode: 07b48...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vann fra springen på dopapiret😎

Anonymkode: f9d92...8ad

• Liker 3
Skrevet

Bruker wetwipes. Eller toalettpapir eller en klut med vann om jeg ikke har wipes tilgjengelig. Eller en rask tur innom dusjen. 

Savner løsningene i land sørover i Europa, samt Japan. Så ved neste oppussing blir det en geberit. 

Anonymkode: b64b5...63c

• Liker 2
Skrevet

Vi har spyledo fra Geberit, kjenner faktisk ingen andre som har det. Virker veldig uvanlig. Bruker selv våtservietter dersom jeg ikke bruker den doen.

De gangene jeg har sett det diskutert her på forumet så virker det som om mange synes det er unødvendig eller at man blir renere med papir🤷‍♂️

Anonymkode: d0c07...7c1

• Liker 1
Skrevet

Har sikkert en del med klima å gjøre. Vi blir ikke like varme, og varme utvikler bakterier.

Når det er sagt, synes jeg ikke skandinaver er mer urenslighet enn andre. Mulig Japanere er et unntak.

• Liker 5
Skrevet

På fellesdoer på arbeidsplasser med kun avlukker gjør man seg ferdig før man går ut 😂 Hjemme kunne jeg godt vætet papiret både med vann og såpe.

Anonymkode: 06d48...8bd

• Liker 2
Skrevet

Det er nok vanesak. De fleste bruker nok vann om det er noen som helst sjanse for at det blir noe action. Når jeg vet det ikke blir noe så bruker jeg ikke noe ekstra tid på der sola aldri skinner😅

Skrevet

Bruker selv dusjtoalett, som jeg også er vant med blant familie og venner. Trodde det var forholdsvis utbredt etter bideet er utdatert.

Anonymkode: 3c677...7c8

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er/ blir restriksjoner på vann er det kjekt med dopapir (klimakrise mm). 

Skrevet

Bruker alltid vann.

Anonymkode: 8267b...c5b

• Liker 1
Skrevet
Peanut skrev (2 timer siden):

Hvis det er/ blir restriksjoner på vann er det kjekt med dopapir (klimakrise mm). 

Er jo ingen ennå? 

Skrevet

Tenker min rompe mitt valg! Din rompe ditt valg!

hvorfor henger du deg oppi hvordan andre behandler sin rompe etter avføring?

Mååå man virkelig henge seg i alt?

Med vann blir det mye renere men vi er vant til papir, så ser ikke problemet. Vi dusjer jo daglig? 

• Liker 3
Skrevet

Nå dusjer jo nordmenn ganske ofte kontra mange andre land. Så blir jo ikke samme "oppbygging".. 

Anonymkode: 0cd7b...73c

• Liker 7
Skrevet
Queen94 skrev (4 minutter siden):

Tenker min rompe mitt valg! Din rompe ditt valg!

hvorfor henger du deg oppi hvordan andre behandler sin rompe etter avføring?

Mååå man virkelig henge seg i alt?

Med vann blir det mye renere men vi er vant til papir, så ser ikke problemet. Vi dusjer jo daglig? 

Du så vel den delen hvor jeg skrev at jeg ser andre nordmenn klage om sine kjærester pga dette? Det er legit en tråd pågående akk nå "daten med rumpelukt" et eller annet.  og nei ikke alle dusjer daglig nei.. 

Hensikten med å spørre var bare hvorfor ikke bytte over til vann dersom det er så mange som mener ubehag fra sine elskede angående sånt. 

Det var en episode på "90’s day fiancé" hvor en japansk man mente dama hans var uren og skitten fordi hun ikke brukte bidet, hun var amerikaner men jeg tenker at hvis dama hadde vært norsk hadde ikke meningen hans vært no forskjellig, så det er får deg jo til å tenke. 

• Liker 1
Skrevet

Dusjer stort sett hver dag. Det er ikke så mange som skal borti min anal for å si det sånn, så den trenger ikke være bakteriefri mellom dusj. Jeg bruker bare rumpen til bæsj liksom.

Anonymkode: 17880...bbc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå dusjer jo nordmenn ganske ofte kontra mange andre land. Så blir jo ikke samme "oppbygging".. 

Vet ikke helt hvilket land du sammenligner dusjingen med men har vært i en god del land som feks Tyrkia, Sør-Korea, Thailand, Pakistan og Indonesia og følte at alle dusjet daglig der 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør de virkelig det? Har du belegg for påstanden? For skal vi tro andre KG tråder dusjer nordmenn både seg selv og unga ganske sjeldent, og påstår at klut gjør jobben like bra.

Anonymkode: e327e...5f4

Skrevet

Fordi det er mer behagelig. Er ikke deilig å være våt i rumpa etter dobesøk, men har bide ved siden av som kan brukes hvis det er behov for det.

Anonymkode: 9e247...0a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dusjer stort sett hver dag. Det er ikke så mange som skal borti min anal for å si det sånn, så den trenger ikke være bakteriefri mellom dusj. Jeg bruker bare rumpen til bæsj liksom.

Anonymkode: 17880...bbc

Altså vet ikke om deg, men når jeg renser meg selv gjør jeg det for min egen skyld. Holder ikke ræva ren for andre 24/7, blir jo ukomfortabel med tanken av å ha en ekkel rumpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...